Mielőtt rátérnénk a konkrét keddi F1-es hírekre, ajánljuk figyelmetekre a Formula Podcast friss spielbergi futamértékelőjét. Mi történt Ausztriában, és mit mondtak a főszereplők? Melyik két versenyző közt vívódik a Haas, és tényleg elveszítheti Lawsont a Red Bull? Ezekről mind beszélgettünk:
A keddi nap legfontosabb F1-es hírre kétségkívül az volt, hogy az Aston Martin bejelentette, hogy a korábban a Mercedes motorrészlegét vezető Andy Cowell csatlakozik hozzájuk vezérigazgatói poszton, ahol Martin Whitmarshot fogja majd váltani – a részletek ide kattintva olvashatók.
Az Alpine eközben azt közölte, hogy a hétvégi Brit Nagydíj első szabadedzésén újra lehetőséget kap Jack Doohan, méghozzá ezúttal Pierre Gasly autójában. Előtte azonban a sajtóhírek szerint szerdán még a 2022-es autóval tesztel a Paul Ricard versenypályán, méghozzá Mick Schumacherrel együtt: bár hivatalosan nem szétlövésről van szó, a jövő évi ülés szempontjából nagyon is fontos lehet a teszt.
Persze az Alpine elsődleges jelöltje nem Doohan vagy Schumacher, hanem Carlos Sainz, aki azonban jelezte: nem fogja elsietni a döntést még akkor sem, ha egyes csapatok türelmetlenek és nyomást gyakorolnak rá ennek kapcsán.
Ez a csapat egyébként állítólag a Williams, aki kedden speciális autófestést villantott Silverstone-ra: a brit nemzeti lobogó és az összes, több mint ezer dolgozójuk neve látható az alábbi különleges dizájnon.
Természetesen még mindig téma a Max Verstappen és Lando Norris között történt spielbergi ütközés. Helmut Marko beszélt ezúttal róla, aki szerint a mclarenes brit szánalmas volt a rádióban és az utólagos nyilatkozatai sem segítenek. Verstappen egyébként úgy érzi, már az incidens előtt is katasztrofális volt a versenyük a sok hibával, ezek miatt kerültek egyáltalán nehéz helyzetbe Norris ellen.
Apropó Verstappen: Toto Wolff Mercedes-főnök ismét nyilatkozott a regnáló világbajnok megszerzéséről, méghozzá ezúttal arról beszélt, hogy jövőre biztosan nem ül át hozzájuk a holland, 2026-ban azonban más lehet a helyzet az új szabályok érkezésével – bővebben itt.
Charles Leclerc állítja: az adatok alapján előrelépést jelent a Ferrari új csomagja, csak épp előhozott egy régi problémát. A vörösök gőzerővel dolgoznak a megoldáson.
„Nem tudom az ő autóját is irányítani” – bosszankodott az Osztrák Nagydíj után Pierre Gasly Esteban Ocon miatt, szerinte ugyanis a csapattárs megszegte a futam előtti megállapodást az egymás elleni versenyzést illetően.
Daniel Ricciardo úgy érzi, már hétvégék óta jó teljesítményt nyújt, Spielbergben pontot is szerzett – és ezzel akár Marko véleményét is megváltoztathatja.
Ha kedd, akkor hoztuk az előttünk álló hétvége teljes menetrendjét: jön a már említett F1-es Brit Nagydíj, de lesz MotoGP a Sachsenringen, IndyCar Mid-Ohióban, ERC Észtországban és elrajtol a WRX idénye is – ide kattintva található a teljes program.
17 magyar a hazai WRX- és ERX-futamon
Ha már szóba került a ralikrossz, a nap legfontosabb nem F1-es vonatkozású híre, hogy nem kevesebb mint 17 hazai indulója lesz a néhány hét múlva esedékes világbajnoki és Európa-bajnoki fordulónak Nyirádon – itt mutatjuk a teljes névsort.
Eközben újabb gyártó kötelezheti el magát a WEC csúcskategóriája mellett: a hírek szerint az Oreca és a Chip Ganassi közreműködésével beszállhat a Hyundai.
Végezetül pedig egy kis MotoGP: a Honda bejelentette, hogy az ő tesztversenyzőjükként folytatja 2025-től az Apriliától a szezon végén visszavonuló Aleix Espargaro – további motoros hírekért csatlakozzatok Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!