Az utóbbi hetekben egyértelműen az erősorrend negyedik helyére csúszott vissza a 2024-es Formula-1-es idényt még a Red Bull fő üldözőjeként megkezdő Ferrari. Pedig a Scuderia a másfél héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon új fejlesztéseket is bevetett, ám úgy fest, hogy ez előhozott egy régi problémát az SF-24-nél: Carlos Sainz elmondása szerint a gyors kanyarokban újra pattog az autó.
A vasárnapi F1-es Osztrák Nagydíjon a rajt utáni koccanása következtében pontot sem szerző csapattárs, Charles Leclerc szerint is előhoztak gondokat az újításaik, ugyanakkor kitart amellett, hogy előrelépést jelent a frissítés:
„Tény, hogy a továbbfejlesztett csomag meghozta a várt terhelést, látjuk az adatokból, de vannak bizonyos korlátok, amelyeket ki kell elemeznünk és meg kell próbálnunk megoldani. Az F1-ben vannak néha véletlenek: amióta bevetettük a csomagot, tettünk egy lépést előre a számok alapján, de most meg kell oldanunk ezeket a korlátokat, mert már két hétvége óta szenvedünk” – idézi Leclerc-t a RaceFans.net portál.
A monacói versenyző hozzátette: még nem találták meg a megoldást a problémákra, így nemigen számít arra, hogy a néhány nap múlva esedékes Brit Nagydíjon javulna a helyzetük a gyors kanyarokkal tűzdelt silverstone-i pályán. Sainz ugyanakkor még bízik ebben:
„Látom, hogy a gyár padlógázzal dolgozik azon, hogy megértse a problémákat, amelyek az utóbbi hétvégéken sújtottak minket, és igyekeznek már Silverstone-ra egy olyan csomagot hozni, amely lehetővé teszi, hogy valamelyest jobban teljesítsünk a gyors kanyarokban, mert határozottan az a fő gyengeségünk” – mondta el a spanyol.
Már mindhárom F1-es rivális a Ferrari előtt
Sainz szerint a gyors kanyarokban nyilvánvaló volt Spielbergben Max Verstappen és a Red Bull előnye, de nem csak az övék: „Max sokkal gyorsabb volt ott, de nemcsak Max, hanem a Mercedes és a McLaren is egy egyértelmű lépéssel előttünk jártak az ilyen kanyarokban. És tudjuk, hogy Silverstone a gyors kanyarok királya, úgyhogy fejlődnünk kell.”
A spanyol pilóta arról is beszélt, hogy a pattogás miatt a beállítások terén is kompromisszumra kényszerültek a Red Bull Ringen: „A versenyen ez kevésbé probléma, mert kisebb tempót viszünk át azokon a kanyarokon, ennek eredményeként a pattogás is kisebb.”
„De persze ha az időmérőn megvan, akkor másképp kell beállítanod az autót, aminek lehet, hogy a versenyen fizeted meg az árát. Szóval ez nem ideális megoldás, ezzel sem az időmérőn, sem a futamon nem leszel jó” – mutatott rá Sainz, aki hozzátette: persze a pattogásról beszéltek sokat az utóbbi hetekben, de van azért más probléma is, amit kell oldaniuk a Ferrarinál.