Nem sokon múlt, hogy a nagy balhét kiváltó monacói incidens után ismét ütközésbe torkolljon az Alpine-ok csatája a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon: nagyjából a futam felénél jártunk, amikor Pierre Gasly a 3-as kanyar külső ívén próbálkozott Esteban Ocon mellett, aki azonban nem hagyott helyet neki, így előbbi francia a bukótérbe kényszerült, átugratva a hurkakerékvetőn is.
Később az Alpine-nal épp a spielbergi forduló előtt hosszabbító Gasly végül a 4-es kanyarnál megelőzte év végén távozó kollégáját, így ő az egy világbajnoki pontot érő tizedik helyen futott be, míg Oconnak be kellett érnie a 12. pozícióval.
Gasly a rádión panaszkodott az említett leszorítós incidens után, Ocon azonban a versenyt követően nem látott semmi kivetnivalót a történtekben: „Nincs igazán mit kommentálnom rajta. Jó verseny, kemény és fair csata volt” – fogalmazott az F1 TV kameráinak. Gasly ugyanakkor úgy érezte, Ocon nem tartotta magát a futam előtti megállapodásokhoz annak kapcsán, hogyan csatázzanak egymás ellen:
„Intenzív volt, néhányan azt is mondanák, hogy túl sok. Biztos vagyok benne, hogy a csapatnak nem tetszett, hogy szélesen kellett fordulnom azért, mert nem igazán hagytak helyet nekem, de sosem egyszerű ez, nem igaz?”
„Végső soron kellett találnom egy másik módot arra, hogy megelőzzem, ami sikerült is, de arra számítottam, hogy azért kicsivel több helyet kapok. Szerintem a lehető legvilágosabbak voltak az egymás elleni csaták szabályai a futam előtt, de csak azt tudom kontrollálni, ami az én autómban történik, az ő autóját nem tudom irányítani, szóval ez van. Meg kell beszélnünk ezt egymás között, de hát már megbeszéltük, és meglátjuk, tehetünk-e még valamit.”
Zsinórban a negyedik F1-es pontszerzés
Gasly ezzel egyidejűleg összességében pozitívan értékelte az osztrák versenyhétvégét: „Ezt leszámítva jó verseny volt, elég jól menedzseltük. A gumik eléggé elfogytak a végére, de próbáltam közel kerülni Danielhez, de ő meg kapott DRS-t Kevin Magnussen révén, így nem tudtam előzni.”
„De ha a pozitívumokat nézzük, ez sorozatban a negyedik verseny, ahol pontot szerzünk: Monaco, Kanada, Barcelona és ez ráadásul eltérő típusú pályák. Úgy fest, rátaláltunk a kiegyensúlyozottságra, ami fontos, és tovább kell vinnünk ezt a lendületet. Érkezik majd néhány fejlesztés az év későbbi részében, szóval elégedett vagyok a kis előrelépéseinkkel.”