Kezdjük nap végi hírösszefoglalónkat azzal, hogy figyelmetekbe ajánljuk legfrissebb videónkat: kollégánk, Mészáros Sándor nyitotta meg az idei Hungaroring-sétákat, amely során az érdeklődőkkel körbejárták a hamarosan búcsúzó épület misztikus helyeit – készítettünk egy rövid hangulatvideót az eseményről:
Emellett szintén ajánljuk figyelmetekbe a Nico Hülkenberggel készített exkluzív interjúnkat, amelyben a jelenleg még Haas színekben versenyző, de jövőre már az Audivá váló Saubert erősítő 36 éves németet többek között Ayao Komatsu csapatfőnöki munkásságáról, hazája népének F1 iránti érdeklődéséről és a néhány napon belül startoló labdarúgó-Európa-bajnokságról is kérdeztük.
Ami a tényleges Formula-1-es híreket, a nap legfontosabb fejleménye volt, hogy újabb szakembert igazolt az Audi: Stefano Battiston a kereskedelmi részleget vezeti majd, ő felel a német gyártó és a Sauber Motorsport F1-es stratégiájáért ezen a fronton – részletek ide kattintva.
Az Audi másik ülésére Carlos Sainz pályázik a legjobb esélyekkel, a spanyol jövője azonban még nem dőlt el – arra viszont saját bevallása szerint büszke, hogy jó opciói vannak, és ő maga dönthet a sorsáról.
James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója elmondta: valóban előrelépést jelentett számukra a Kanadában immár mindkét versenyzőjük által használt új első szárny, Montreal azonban gyorsabbnak láttathatta őket, mint amilyenek valójában, így a valódi erőfelmérő inkább Barcelona lesz – és ezzel tökéletesen egyetértett az 1996-os világbajnok Damon Hill is.
Eközben George Russell arról az Andrea Kimi Antonelliről beszélt, aki várhatóan a csapattársa lesz jövőre: „Nem feltétlenül gondolom azt, hogy egy extrém tehetséges pilótának egy másik pilótától van szüksége mentorálásra. Mindenkinek a maga útját kell megtalálnia, el kell követnie a maga hibáit. Boldogan adnék tanácsot és segítenék, mert azzal magamat is támogatom: magabiztos vagyok, és a legjobbat akarom a csapatnak.”
Bruno Famin, az Alpine F1-es főnöke állítja: a szezon végén távozó Esteban Ocon ugyanazokat a feltételeket kapja meg, mint társa, Pierre Gasly – bővebben itt.
S ha már Alpine: az ő WEC-csapatukat erősítő Mick Schumacher ismét arról beszélt, hogy nem áll készen arra, hogy feladja az F1-es álmait. „Ötéves korom óta az F1 az álmom, és nem állok készen elengedni ezt. Néha úgy érzed, van esélyed, aztán az sosem történik meg végül, mert történik valami más. Érzelmi hullámvasút és kimerítő volt az utóbbi pár év. De dolgozom a visszatérésen” – mondta el a német.
Porsche-pole Le Mans-ban
Ami az F1-en kívüli eseményeket illeti: este került sor Le Mans-ban a Hyperpole-ra, ahol az utolsó utáni pillanatban dőlt el a 24 órás verseny rajtlelsőségének sorsa. Ugyanis a szerdán épp csak továbbjutó #6-os Porsche a legvégén előzte meg a már-már ünneplő Cadillaceket Kevin Estre köre révén. A Ferrarik a negyedik-ötödik helyen, míg az LMGT3-asok között egy McLaren volt a leggyorsabb: részletek és eredmények ide kattintva.
Mindeközben a MotoGP-ben tripla bejelentést tett a Tech3 és a KTM: kiderült, hogy egyfelől 2025-ben eltűnik a Gas Gas márkanév a mezőnyből, így újra névlegesen is KTM-motorokat fognak indítani; másfelől ezen a két versenygépen pedig a Ducatitól távozni kényszerülő Enea Bastianini és az Apriliától érkező Maverick Vinales fog ülni, azaz teljesen új páros alkotja majd Herve Poncharal alakulatát – részletek itt.