Kanada óta fontos téma az F1 berkein belül, hogy komolyan kell-e venni a Mercedest – az általános vélekedés az, hogy amit mutattak, az mindenképpen bizakodásra adhat okot Brackley-ben, a riválisok is emlegetik a csapatot a Red Bull, a Ferrari és a McLaren ellenfeleként, de azt is hozzáteszi mindenki, hogy majd a többi pályán derül ki igazán, hogy ez valós-e.
Kanadában hagyományosan jól szoktak szerepelni a csillagosok, a hosszú egyenesekkel, és a lassú kanyarokkal barátságban lévő autók előnyben vannak Montrealban, a tempós és/vagy nyújtott fordulókban azonban más tulajdonságokra van szükség.
Az a kérdés, hogy a Mercedes ezt is megtalálta-e az új első szárnyával és az utóbbi futamokra hozott fejlesztéseivel.
„Nagyon régóta nem tűnt az az autó ténylegesen autónak, olyannak, amivel a pilóták elégedettek tudtak lenni. Lewis most egyértelműen az volt, és ez már nem az első mostanában, az elmúlt versenyhétvégék során péntekenként általában elégedetten értékelt, aztán ez elillant szombatra. George viszont jó munkát végzett, pole-t szerzett, és az autó jól nézett ki a pályán” – vélekedett 1996 világbajnoka, Damon Hill.
„Nem tűnt nyugtalannak, nem pattogott, úgy látszott, hogy képesek használni a kerékvetőket. Szóval kényelmesnek és boldognak tűntek. Látszólag az első szárny lehet az az elem, ami működésre bírta és összehangolta a többi aerodinamikai elemet, és így együtt jelent meg a teljesítmény” – mondta Hill, aki hozzátette azt, amit mindenki más is: majd a Spanyol Nagydíj után elemezzük ki az autókat.
„A következő futam, Barcelona lesz a végleges teszt az előrelépésük számára, mert az a pálya olyan, mint egy szélcsatorna, tisztán aerodinamika, közepes és tempós kanyarok vannak mindenhol.”