Bár még a Formula-1-es Miami Nagydíj versenynapjához tartozik, mivel magyar idő szerint éjszaka született meg ítélet, emlékezzünk meg róla mai hírösszefoglalónkban is, hogy utólag változott a futam végeredménye, miután Carlos Sainz öt másodperces büntetést kapott az Oscar Piastrival történt ütközése miatt. A spanyol ezzel a negyedik helyett végül ötödik lett, Sergio Perez pedig egy pozíciót előrelépett – részletek ide kattintva.
Maradva még a büntetéseknél: Kevin Magnussen alighanem abszolút rekordot jelentő nyolc szankciót gyűjtött be Miamiban a hétvégén, és mivel már tíz büntetőpontnál jár, közel került az automatikus egyfutamos eltiltáshoz is. Azt, hogy a mezőny hogyan áll a büntetőpontok terén, itt szedtük össze.
Természetesen még hétfőn is téma volt Lando Norris első futamgyőzelme is. A brit elmondta: „Sok ember kételkedett abban, hogy képes vagyok futamot nyerni és nyomás alatt teljesíteni, mondjuk olyankor, amikor Max jön mögöttem és vezetek egy versenyt. De igazából idén minden korábbinál magabiztosabbnak érzem magam, most sem gondolkodtam ezeken. Valószínűleg tavaly még gondolkodtam volna, de idén sokkal jobban tudok a feladatra koncentrálni. Jó munkát végzek, gyors vagyok, és pontosan úgy hajtok végre dolgokat, ahogy akarom” – fogalmazott a McLaren versenyzője.
Andrea Stella, a wokingiak F1-es csapatfőnöke arról beszélt, hogy őket is némileg meglepte, hogy nem volt válasza a Red Bullnak a fejlesztésekkel telepakolt MCL38-as tempójára. Megjegyezte: nemcsak Norris, hanem a teljes McLaren válláról lekerült némi teher a diadallal, hiszen úgy érezte, az ő felelősségük volt, hogy győztes technikát adjanak pilótájuknak, aki egyből élni is tudott vele – a nyilatkozata itt olvasható.
A győzelemben persze nagy szerepe volt a Norris számára tökéletes időzítéssel érkező biztonsági autónak, de Max Verstappen szerint anélkül is veszélyes volt a McLaren tempója rájuk nézve. Ráadásként a holland Red Bulljának padlólemeze még meg is sérült, amikor eltalált egy bóját a verseny során – jóllehet, a címvédő szerint ez nem igazán okozott tempóvesztést nála.
Verstappen versenyének amúgy majdnem már az 1-es kanyarban véget vetett saját Red Bull-os csapattársa, Sergio Perez, aki így kommentálta a blokkoló kerekekkel záruló bevetődését: „Utólag ha tudtam volna, hogy ott nincs tapadás, akkor eleve oda sem mentem volna. Azért mentem be, mert azt gondoltam, hogy biztonságos lesz. De amint ráléptem a fékre, láttam, hogy az autó nem fog megállni. Blokkoltam az első gumikat és elmentem egyenesen. Ezzel majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy megszüntessem a blokkolást.”
A már említett Sainz eközben úgy érzi, akár ő is nyerhetett volna, ha egy körrel később állnak ki kerékcserére, hiszen akkor Norrishoz hasonlóan ő is a safety car alatt állhatott volna ki a bokszba – a spanyol és a Ferrari csapatvezetőjének, Frederic Vasseurnek a véleménye ide kattintva olvasható.
Wache marad, Wolff visszaszólt
A pályán kívüli fejleményekről a Red Bull és a Mercedes gondoskodott hétfőn. Egyfelől Pierre Wache marad az energiaitalosoknál: Adrian Newey távozásával átveszi az irányítást a Red Bullnál, és az ő vezetésével tervezik meg az új szabályrendszer szerint épülő F1-es autót Milton Keynesben – bővebben itt.
Másfelől Toto Wolff válaszolt Oliver Mintzlaff minapi nyilatkozatára annak kapcsán, hogy Verstappen helyet a saját gondjaikkal kellene foglalkoznia: „Nem tudom, hogy ez a srác mire reagál, számomra nem releváns” – zárta rövidre a dolgot a Mercedes főnöke, hozzátéve, hogy szerinte a címvédő minden alakulat számára célpont.
Le Mans-i nevezési lista, 2027-es MotoGP-szabályok
Ami az F1-en kívüli történéseket illeti, két fontos hírről számolhattunk be. Egyfelől bő egy hónappal a verseny előtt közzétették a Le Mans-i 24 órás teljes nevezési listáját, rajta 62 egységgel – 23 Hypercar, 16 LMP2, 23 LMGT3 – és összesen 186 versenyzővel, köztük több korábbi győztessel, számos ex-F1-essel és Valentino Rossival.
Így pedig át is köthetünk a MotoGP-re, ahol bejelentették a 2027-es szabályokat. Érkeznek a 850 köbcentis motorok, jelentősen csökkentik és szigorítják az aerodinamikát, betiltják az összeültető rendszereket, emellett az esélykiegyenlítés irányába is tesznek lépéseket – a részletek ide kattintva olvashatók.