Volt oka a frusztrációra Carlos Sainznak a Formula-1-es Miami Nagydíj után. Előbb a rajtnál járt pórul Sergio Perez elfékezett bevetődésével, hiszen ahelyett, hogy elfordult volna másodiknak, több pozíciót is veszített. A hajrában pedig Oscar Piastrival vívott küzdelmet: egyszer úgy érezte, hogy az ausztrál leszorította, később ütközött vele – utóbbiért utólag meg is büntették, így negyedik helyett végül ötödik lett.
Ám ami igazán zavarta a leintést követően a Ferrari versenyzőjét, hogy úgy érzi, pont rosszkor érkezett a biztonsági autó, amelyet Logan Sargeant és Kevin Magnussen ütközése után küldtek pályára. A spanyol ugyanis épp előtte tudta le egyetlen kerékcseréjét, míg az addig mögötte haladó Lando Norris ugyanezt az SC-fázis alatt tudta megejteni, ami kulcsfontosságúnak bizonyult a későbbi győzelme szempontjából.
Sainz ebből arra a következtetésre jutott, hogy ha egy körrel tovább várnak a bokszkiállásával, akkor ő is állhatott volna a dobogó legfelső fokára Miamiban mclarenes jó barátja helyett:
„Frusztrált vagyok, mert előtte voltunk a bokszkiállást megelőzően, mielőtt érkezett volna a biztonsági autó. Ha tovább mentünk volna egy körrel, akkor elkaphattuk volna a safety car-fázist, és mi is megnyerhettük volna a futamot” – idézi szavait a Motorsport.com portál.
Vasseur: Ha tudtuk volna…!
A Ferrari F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is elismerte, hogy rosszul jött ki számukra a biztonsági autós fázis, de a tőle megszokott humorral igyekezett mindezt kezelni:
„Elfelejtettem a kristálygömbömet. Nem tudtam, hogy Sargeant és Magnussen egy körrel később ütközni fognak! Természetesen amikor ebben a helyzetben vagy, mindig kicsit balszerencsés vagy – vagy inkább úgy mondanám, hogy Lando volt mázlis, hiszen már csak ő volt kint a pályán.”
„De szerintem ennél is fontosabb, hogy a biztonsági autó Verstappen elé jött ki a pályára. Annyira hozzászoktak ahhoz, hogy Verstappen vezeti a versenyt, hogy elé küldték be a safety cart! Elég lassan haladt a biztonsági autó, és így ez egy jó megmozdulás volt Landótól.”