DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Sainz és a Red Bull tárgyal, Ricciardo nem aggódik – csütörtöki F1-es hírek Kínából

Sajtónap a Kínai Nagydíjon, az Audi többet kínál a Red Bullnál Sainznak, Verstappennek tetszik az új sprintszabály, furcsaság történt a sanghaji aszfalttal.

A pályán zajló eseményeket megelőző médianap legérdekesebb témáját Helmut Marko szolgáltatta Sanghajban. Elárulta: egyeztetnek a Ferraritól távozó spanyollal, de egyrészt az Audi ajánlatával nem tudnak versenyezni, másrészt jelenleg más a fő jelöltjük.

„Egyértelmű, hogy Checo most futja a legjobb idényét, amióta nálunk szerepel. Ha fenn tudja tartani ezt a teljesítményt, főleg a japán időmérőn látottat, akkor egyértelműen ő a legjobb opció 2025-re a Red Bullnak” – mondta a tanácsadó. Nyilatkozata bővebben itt olvasható.

Carlos Sainz is beszélt jövőjéről arra reflektálva, hogy Fernando Alonso és az Aston Martin meghosszabbították szerződésüket, így egy lehetőséggel kevesebb maradt a spanyol számára:

„Egyértelmű, hogy a legjobb opcióim még mindig nyitva állnak. Szerintem ez pozitív, és némi időre van szükség, tekintettel a pilótapiac helyzetére. Némi időbe fog telni, mire mindenki meghozza a maga döntéseit. De a jó lehetőségek még mindig nyitottak” – hangsúlyozta a Ferraritól távozó spanyol.



Helmut Marko arról is beszélt, a Red Bull és Visa RB tartalékpilótája, Liam Lawson szabadon igazolhat, ha 2025-ben nem kap ülést tőlük. Az osztrák szívesen megnézné az új-zélandi tehetséget idén a Formula-1-ben, mindeközben Daniel Ricciardo nem aggódik jövője miatt. Részletek.

Szokatlan felületkezelést kapott a sanghaji aszfalt

Csütörtökön egy furcsasággal szembesültek a pályabejárás során az F1-es pilóták. A pálya bizonyos részei ugyanis sötétebbek a többinél – viszont a korábbi híresztelésekkel szemben nem teljes újraaszfaltozás történhetett Sanghajban, hanem valami más. Több pilóta is beszélt arról, hogy az aszfalt úgy nézett ki, mintha lefestették volna – valójában egy nem szokványos bitumenkezelésről van szó, amely megnehezítheti a versenyzők feladatát a folytatásban.

A másik sajátosság Kínában a szezon első sprintje lesz. Továbbra sem a sprinthétvége híve Max Verstappen – főképp Kínában –, de az idei változásokkal rokonszenvez. Eközben Guanyu Zhou a dupla esélyt látja a hazai sprintben. Bővebben.

Különleges trófeát kapnak a dobogósok a Kínai Nagydíjon – az F1-es hőskor babérkoszorúja ihlette

Elismerte az Aston: voltak kételyeik Alonso folytatása kapcsán. Mike Krack csapatfőnök nem volt meggyőződve róla, hogy a kétszeres F1-es világbajnok folytatni akarja a versenyzést. Beszélt Lance Stroll jövőjéről is – erről itt írtunk. A gyári csapattá válás volt a fő érv a folytatás és az Aston Martin mellett a kétszeres F1-es világbajnok számára. De vajon egyeztetett-e másokkal is? Alonso megszólalása erre olvasható el.

Lando Norris szerint nem lehetetlen, hogy idén a pódium legfelső fokán ünnepeljen csapatával, ám ennek érdekében rengeteget kell fejlődniük – azt is elárulta, milyen futamra számít Kínában.

Időjárás-előrejelzés: Esni fog a Kínai Nagydíjon?

Akár még az időjárás is megkavarhatja a lapokat a 2024-es Formula-1-es évad első sprinthétvégéjén Sanghajban. Az előrejelzések szerint pénteken ugyan napos időben indul a nap, de késő délutánra és estére megnövekszik a felhőzet és ezáltal az eső esélye is. Ez utóbbit 60 százalékra jósolják, de azt egyelőre nem tudni, hogy mindez érinteni fogja-e a péntek délutáni sprintidőmérőt vagy sem.

Szombaton az időjósok szerint vizes pályán indul a nap, viszont folyamatosan javulni fognak a körülmények, így jelenleg kérdés, hogy a helyi idő szerint délelőtt 11-kor rajtoló sprintre milyen aszfalton kerül sor. Ugyanakkor hiába tippelnek 80 százalékra esőt aznapra, az időmérő már szinte biztosan szárazon fog zajlani. És ugyanez mondható el a vasárnapra és a nagydíjra, amely az előrejelzések szerint a legstabilabb időjárást hozza majd a hétvégén. A hőmérsékleteket illetően mindhárom nap 20-23 fok között mozognak majd a maximumok, emellett változó intenzitású és irányú széllel is számolniuk kell majd a csapatoknak.

Charles Leclerc úgy érzi, kedvezőbb pálya számukra a sanghaji, mint a suzukai volt. A monacói szerint Sainz eddig jobb munkát végzett, de nem aggódik a formája miatt. Részletek.

Kezd elege lenni a „baromságokat” beszélő kívülállókból Lewis Hamiltonnak – aki soha nem gondolta, hogy 40-en is túl is az F1-ben fog versenyezni. Erről beszélt a hétszeres világbajnok a sajtónapon.

Szokatlan helyettest nevezett meg az Arrow McLaren, a wokingiak IndyCar-csapata közvetlenül a Long Beach-i hétvége, az IndyCar második fordulója előtt (nem számítva a bajnokságon kívüli fordulót a Thermal Club pályán): a szériában debütáló Teo Pourchaire, a Formula-2 2024-es bajnoka vezeti David Malukas autóját, mivel az amerikai továbbra sem épült fel kerékpárbalesetéből. Részletek.

Holnap korán indul az akció Sanghajban, közép-európai idő szerint 5:30-kor startol az egyetlen szabadedzés, 9:30-kor pedig a hétvége első időmérője, a sprintkvalifikáció – a Kínai Nagydíj és a hétvégén versenyző egyéb szériák menetrendje itt található meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: