Mi történt vasárnap a versenypályákon?
A TCR Világsorozat bathursti állomásán Michelisz Norbert nyerte a második futamot, ezzel ideiglenesen visszavette a vezetést is a bajnoki tabellán. Az utolsó versenyen aztán ötödik lett, így most egyetlen pont a lemaradása Yann Ehrlacher és Rob Huff mögött – a két futam szöveges és videós összefoglalója ITT, a pontverseny állása ITT nézhető meg.
A Ralikrossz-világbajnokság idénye az immár hatszoros vb-győztes Johan Kristoffersson sikerével zárult a második hongkongi állomáson – beszámoló ide kattintva.
A MotoGP-ben a Ducati gyári versenyzője, Enea Bastianini szerezte meg idei első sikerét a Malajziai Nagydíjon, míg a két vb-aspiráns, Francesco Bagnaia és Jorge Martin a harmadik és negyedik helyen futott be, így 14 pontra hízott közöttük a különbség. Bagnaia viszont a futamot követően figyelmeztetést kapott, amiért a megengedettnél alacsonyabb volt az első guminyomása, így már mindkét vb-rivális feje fölött ott lóg a büntetés lehetősége a következő kihágásnál.
Emellett a Repsol Honda szabad ülése kapcsán is érkeztek fejlemények: a legfrissebb hírek szerint mégis a VR46-os Luca Marini lehet a befutó – részletek itt, ha pedig még több MotoGP-s hírre és információra vagy kíváncsi, például a 2024-re tervezett „megszorítások” kapcsán, amelyekkel a Ducatit fognák vissza, csatlakozz ide kattintva a Formula MotoGP csoportunkhoz!
Egy vb-címet is kiosztottak amúgy Sepangban: a Moto2-ben Pedro Acosta ért fel a csúcsra. A jövőre már a MotoGP-ben szereplő spanyol tehetség így 19 évesen már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, hiszen 2021-es debütálásakor pedig a Moto3-ban nem talált legyőzőre újoncként.
Vasárnapi F1-es hírek
„Max akár 45 éves koráig is versenyezhet” – hiába lengette be többször is a korai távozás lehetőségét a bővülő naptár miatt a háromszoros F1-es világbajnok Max Verstappen, apja szerint fia sosem fog belefáradni a versenyzésbe.
Fernando Alonso szerint Lewis Hamilton a nehezebb időszakokban – amelyekből persze nem sokban volt része a karrierjében – is mindig megőrizte a versenyképességét és a motivációját, ezzel pedig mindenki mást is motivál a hétszeres F1-es világbajnok.
Felipe Massa továbbra is bízik benne, hogy a Ferrari mellé fog állni: bár eddig hallgat a brazil ügyében a Scuderia, az ex-F1-es pilóta hiszi és reméli, hogy volt csapata kiáll mellette, elvégre „közösen veszítették el a vb-címet”. Massa arról is beszélt, hogy sokan megállítják az utcán, hogy a támogatásukról biztosítsák – a korábbi versenyző legfrissebb nyilatkozata ide kattintva olvasható.
„Megvan benne a Red Bull-energia” – Yuki Tsunoda őszintén beszélt arról, miért tarthatják többen jelöltnek az energiaitalosok ülésére Daniel Ricciardót, mint őt, ugyanakkor hisz benne, hogy legyőzheti az ausztrált.
„Egyszerre idegtépő és izgalmas” – ezt Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője fogalmazta meg a 2026-os saját motorjuk fejlesztése kapcsán.
A pálya nyomvonalától függ, hogy jó-e az F1-es sprint? A Pirelli szerint ez a legfontosabb tényező, így elsősorban a helyszíneket kell jól megválasztani – bővebben itt.
Végezetül pedig: Lando Norris Alain Prost 1984-es McLarenjét hajtotta meg Sonomában – minderről videót is mutattunk.