Kezdjük napi hírösszefoglalónkat egy Aston Martin-os csokorral. Sajtóértesülés szerint egy FIA-ajánlás miatt kellett módosítani az Aston F1-es autóján: állítólag az FIA nagyítóval vizsgálta át az első szárnyak hajlékonyságát ebben a szezonban, s az elemzések során arra jutottak, hogy több istálló első szárnya is hajlékonyabb az ideálisnál, bár nem szabálytalan, mert a szükséges teszteken átment. Az ezt követően kiadott direktíva után esett vissza épp Fernando Alonsóék teljesítménye – további részletek ide kattintva.
A visszacsúszás mellett még egy tényező hátráltatja idén a csapatot: Lance Stroll. A kanadai halovány teljesítménye azt is eredményezheti, hogy a sokáig a vb-ezüstre is esélynek tűnő alakulat lehet, hogy csak ötödikként végez a konstruktőri értékelésben. Ez pedig sok pénzébe is kerülhet apja csapatának – de vajon meginoghat-e a helye az Astonnál? Minderről itt írtunk bővebben.
Mindeközben Alonso az utóbbi futamok ellenére is álomszerűnek nevezte a 2023-as szezon első felét – a spanyol szavai itt olvashatók.
Már a 2024-es szezonra dolgozik a Mercedes: Brackley-ben annak érdekében próbálnak ki fejlesztéseket és megoldásokat, hogy abból minél többen tanuljanak a következő évre. Ezzel egyidejűleg James Allison technikai igazgató arról is beszélt, hogy túlzottan óvatos hozzáállást tanúsítottak a W14-es tervezésekor annak érdekében, hogy biztosan elkerüljék a tavaly az egész évüket tönkretevő pattogást.
S ha már Mercedes: Andrew Shovlin szerint George Russell biztosan vb-címet fog nyerni a jövőben. A vezető pályamérnöknek nincs kétsége afelől, hogy a fiatal britre rengeteg siker vár velük, ha arra alkalmas autót tudnak alá adni – részletek itt.
Christian Horner szerint egészen páratlan, amit idén művel Max Verstappen: azt is elmondta a Red Bull F1-es főnöke és Helmut Marko, hogy miben különleges a holland – bővebben ide kattintva.
Maradva a Red Bullnál: a túraautózásból ismert Tom Coronel szerint mind tudhatjuk, hogy mi fog történni Perezzel, és egyértelmű, hogy Ricciardóra fogja őt lecserélni a Red Bull. „Perez szerződése annyit ér, mint egy wc-papír” – fogalmazott a holland pilóta.
Oscar Piastri a remek bemutatkozása ellenére sem teljesen elégedett a szezon első felével: az ausztrál szerint sokszor követi el ugyanazokat a hibákat, melyekből inkább tanulni szeretne.
Bottas kimondta, hogy mi a baj a Saubernél: a finn F1-es pilóta szerint rosszul fejleszt a csapat, és az alap sem volt jó, ami most már kezd aggasztóvá válni – a nyilatkozat itt olvasható.
Sebastian Vettel reagált azokra a pletykákra, melyek szerint a Formula-E-ben térhet vissza a versenyzéshez: „Nem állok tárgyalásban arról, hogy az ABT Cuprával vagy bármely más csapattal a Formula-E-ben versenyezzek. Szavakat adtak a számba, és szeretném tisztázni, hogy jelenleg nem tervezek visszatérni az autósportba” – fogalmazott a négyszeres F1-es világbajnok.
Végezetül egy kis MotoGP-s csokor. A Gresini Racing két dolgot is bejelentett ma: egyfelől Alex Marquez marad az egyik versenyzőjük 2024-ben is, valamint hosszabbítottak a Ducatival, így 2025 végéig biztosan a bolognai gyártó motorjaival fognak versenyezni. A Ducati pedig eközben azt jelentette, hogy a novemberi Malajziai Nagydíjon szabadkártyásként rajthoz áll a Superbike-vb-n második címe felé száguldó Alvaro Bautista.