DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 13. hétfő
F1

Már a 2024-es F1-es szezonra dolgozik a Mercedes

Brackley-ben annak érdekében próbálnak ki fejlesztéseket és megoldásokat, hogy abból minél többen tanuljanak a következő évre.

Az idei F1-es szezonban a második hely lehet a reális cél a Mercedes számára, azt egyre stabilabban tartja is a gárda a konstruktőri pontversenyben, az egyéniben pedig a két Red Bull-pilóta mögötti harmadik pozícióhoz közelít Lewis Hamilton.

A W14-es a koncepcióváltás óta javult, és bár nem minden pályán számít második erőnek, de az egész idényt tekintve talán mégis – de ezzel természetesen még nem elégedettek Brackley-ben, Toto Wolff csapatfőnök többször is kimondta már (Hamiltonnal együtt), hogy ők bajnokságokat akarnak nyerni, ennek érdekében dolgoznak.

f1-hamilton-mercedes-hungaroring



Most Andrew Shovlin vezető pályamérnök fogalmazta meg a célokat: úgy kell fejleszteniük, hogy abból a lehető legtöbb hasznos információt szerezzék meg az autóról annak érdekében, hogy 2024-re a lehető legjobb helyzetbe hozzák magukat.

Ez azt jelenti, hogy akkor is változtatnak és kipróbálnak valamit az autón, ha az nem feltétlenül hoz előnyt, de meg kell nézniük, hogy bizonyos irányokban milyen potenciál van a későbbiekre nézve.

„Úgy kell fejlesztenünk, és javítanunk a fejlődési görbénket, hogy közben a következő évre koncentrálunk: azt kell biztosítanunk, hogy 2024-ben a Red Bullt (vagy bárkit, aki elöl lesz) tudjuk kihívás elé állítani. Egyensúlyoznunk kell a céljaink között úgy, hogy meg kell néznünk, mit tudunk kihozni ebből az autóból, de közben tanulnunk is kell belőle. Ha nem változtatunk rajta, akkor nem sokat tanulunk, úgyhogy a mostani fejlesztéseink nagy része arról szól, hogy tanuljunk a jövőre nézve” – mondta Shovlin.

m384773_resize

És hogy hol tartanak most ezzel? A szezon elején a W14-es főleg a kanyarbejárotokon volt bizonytalan, sokszor tolta az orrát, ami néha átcsapott túlkormányzottságba – ezen már sikerült javítani, és kezelhetőbbé tenni.

„Az autó eleje most már egy kicsit logikusabban, kiszámíthatóbban dolgozik, egy kicsit erősebb lett, szóval azon dolgozunk, hogy jobb legyen az egyensúlya, de úgy tűnik, hogy jó irányba haladunk” – mondta Shovlin.

„A mostani fejlesztéseink lényege az, hogy a pilóták számára megbízhatóbbá váljon az autó. Nem a maximális leszorítóerőről van szó jelenleg, egyszerűen csak arról, hogy a versenyzőink biztosak lehessenek abban, hogy az autó stabil marad, amikor befordítják a kanyarba, ami jelenleg nincs így” – tette hozzá Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: