A nap talán legfontosabb híre az, hogy a Mercedes a Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén beülteti a W14-esbe az F2 egyik bajnokesélyesét, a csillagosok kötelékébe tartozó Frederik Vestit. A szabály erre kötelezi is a csapatokat, a Mercedes tavaly is lehetőséget adott már Vestinek Abu Dhabiban, most pedig Mexikóban George Russell helyét foglalhatja majd el az F1-es autóban.
A legérdekesebb nyilatkozat Lewis Hamiltonhoz kötődik, akit Max Verstappen dominanciájáról és a Red Bull fölényéről kérdeztek, erre pedig Sergio Perezt említve válaszolt: „Szeretnék-e olyan gyors lenni, mint ők? Természetesen. Szeretnék-e olyan gyors autót, mint az övék? Persze. Ha én ülnék Sergio autójában, Max nem olyan időket élne, mint most. De az élet nem így működik.”
Csapattársa, George Russell arról beszélt, hogy a Monacóban bemutatott fejlesztési csomag óta egyszerűen nem fekszik neki a Mercedes beállítása. Elveszett a korábbi önbizalma és magabiztossága, visszaesett az addig erősségének számító egykörös tempója is, és szerinte ezen a téren nem jó irányba haladnak, ezért nem jönnek tőle az eredmények. Russell nyilatkozata itt olvasható!
Ha már Russell gyengélkedése: egy cikkben összeszedtük azt, hogy hogyan teljesítettek eddig 2023-ban az F1-es pilóták saját csapattársaikhoz képest. A házon belüli csaták eredményeit vizsgálva jól látszik, hogy kik az alfahímek, de akadnak viszonylag szoros küzdelmek is, a részletek itt találhatók!
Ehhez kapcsolódik, hogy Fernando Alonso és Max Verstappen elképesztően domináns teljesítményt nyújt a maga csapattársához képest, már-már történelmi mélységekbe lökték eddig Sergio Perezt és Lance Strollt. Ennek apropóján összeszedtük a sportág öt legnagyobb házon belüli vereségét a nyári szünet előtti időszakot vizsgálva, és nem meglepő módon az derült ki, hogy mind az ötben feltűnik vagy Verstappen, vagy Alonso. A részletek itt olvashatók!
Ha pedig már Alonso: a kétszeres világbajnokot éppen egy éve, 2022. augusztus 1-jén jelentette be új pilótaként az Aston Martin. Az évforduló miatt felidéztük az akkori eseményeket és hogy mi hangzott el, illetve azt is, hogy mi történt azóta: cikkünk itt olvasható!
Vissza a Mercedeshez azzal, hogy Toto Wolff nagyon nem támogatja azt, hogy a motorok teljesítményét mesterségesen kiegyenlítsék. Mint ismert, a Renault élt ezzel a kéréssel az FIA felé, az adatok szerint pedig a franciák erőforrása valóban lemaradt a többiekhez képest, és Christian Horner a Red Bull részéről támogatta is, hogy valamilyen módon hozzák azonos szintre a motorokat. Wolff és Fred Vasseur, a Ferrari vezére azonban határozottan ellenzi ezt: mint mondták, aki lemaradt, az fejlesszen, hiszen ők is azért állnak jól, mert ezt tették.
A Belga Nagydíj kapcsán megint felmerült, hogy haszontalanok az F1-ben a Pirelli esőgumijai, mert csak akkor használnák őket, amikor nem engedik versenyezni a mezőnyt a felverődő vízmennyiség miatt, amikor pedig a körülmények alkalmasak, akkor már sokkal gyorsabb az intermediate abroncs. Némi meglepetésre ezúttal maga a gumigyártó is egyetértett ezzel az állásponttal:
„Csak biztonsági autó mögött használhatók az esőgumik? Rengetegszer beszéltünk a látási viszonyokról, amelyek problémát jelentenek, az FIA és az összes csapat pedig dolgozik olyan eszközökön, amely javíthatná a láthatóságot azzal, hogy csökkentené a nemcsak a gumik, hanem a diffúzor által felvert vízpermetet. De ha a full esős gumikat csak a safety car mögött használják, akkor egyetértek a versenyzőkkel abban, hogy jelenleg az egy haszontalan abroncs. El kell döntenünk, milyen irányba akarunk menni a jövőben, hogy olyan terméket fejlesszünk, amilyenre az F1-nek szüksége van” – mondta Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke.
Költözés előtt áll a McLaren: Andrea Stella csapatfőnök megerősítette, hogy hamarosan áttelepülhetnek a vadonatúj wokingi szélcsatornába, és kiköltözhetnek az eddig használt Toyota-létesítményből. Stella azt is hozzátette, hogy amint ez megtörténik, már a 2024-es autóval fognak foglalkozni, legalábbis az új szélcsatornába már nem viszik be a 2023-as verzió modelljét. Azt viszont elárulta, hogy az idei autóhoz jön még egy koncepciós fejlesztés, ami jelentősebb módosítás lehet.
Szombaton még elszúrta, vasárnap a leggyorsabb kerékcserét produkálta a Ferrari Belgiumban: 2,19 másodperc alatt végeztek Leclerc kerékcseréjével, ezzel a műfajban idén is uralkodó Red Bullt is megelőzték. A Ferrarinak ez volt amúgy a negyedik elsősége ilyen téren 2023-ban, a mostani eredmény viszont bő két tizeddel lassabb, mint a Red Bull Hungaroringen felállított 1,98 szekundumos szezonbeli rekordja.
„Checo tisztában van vele, hogy elérhetetlen neki a vb-cím” – mondta a fent említett Perezről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Szerintem Checo tisztában van vele, hogy hacsak nem történik valami katasztrófa Maxszal, ez a vb-cím elérhetetlen. Úgyhogy a lényeg, hogy a saját teljesítményét maximalizálja, ne veszítsen teret a mögötte lévő riválisokkal szemben, és próbáljon meg begyűjteni néhány győzelmet az év végéig” – nyilatkozta.
Végezetül pedig egy F1-en kívüli érdekesség: törölték a ralikrossz-világbajnokság következő versenyét is, a sztárok azonban alacsonyabb kategóriában elindulnak a hétvégén. A legutóbbi aggasztó tűzeset vizsgálata még nem hozott eredményt, ezért nem vállalja a versenyzést a csúcskategória, de a vb-tabella első öt helyezettjéből négyen is beneveztek egy kisebb kategóriába Belgiumban, így őket láthatják a nézők. Részletek itt!