Kezdjük azzal, hogy ha esetleg valaki vasárnap késő este lemaradt volna róla, alaposan átalakult a Formula-1-es Osztrák Nagydíj végeredménye: összesen nyolc pilóta kapott utólagos büntetést, a pontszerző zónában pedig Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Pierre Gasly is pozíciókat bukott – itt mutatjuk a részleteket. Ha pedig a pontverseny állása érdekel, az itt található.
Az FIA tegnap több mint 1200 pályahatár-átlépéses esetet volt kénytelen átvizsgálni, ebből 83 esetben történt kihágás: ebben a cikkben a bizarr számok mögé néztünk, így például az is kiderült, ki volt az a két pilóta, aki egyszer sem követett el négykerekes pályaelhagyást. Ezt gondolta magáról egyébként Esteban Ocon is, ám végül saját kínos rekordját is megdöntötte az ezért járó büntetésekkel.
„Két megoldást látok. Az egyik, hogy visszahozzuk a hurka kerékvetőket, és azzal összetörjük a versenyzőket, valamint az autókat is (amint elhagyják a pályát. A másik, hogy egyszerűen eltöröljük ezeket a pályahatárokat, és hagyjuk őket versenyezni a leggyorsabb íven” – ezeket a gondolatokat Toto Wolff fogalmazta meg a történtek kapcsán.
Max Verstappen uralta egyébként a spielbergi futamot, ráadásul a legvégén még a leggyorsabb kört is megfutotta, bezsebelve az érte járó bónuszpontot. Pedig ezt csapata kockázatosnak találta, ő viszont nem – elmondta, miért.
„Messze vagyok a száz százaléktól” – mondta a csapattárs Sergio Perez, akit egész hétvégén betegség kínzott a Red Bull Ringen, és egyelőre csak reméli, hogy Silverstone-ra felgyógyul.
A Ferrarinál eközben Frederic Vasseur arról beszélt, miért kérték arra Carlos Sainzt a futam elején, hogy ne támadja Charles Leclerc-t, amely stratégia végül az első bokszkiállásnál visszaütött a spanyolra – de a csapatvezető az SF-23-as tempójáról is elmélkedett.
A Ferrarival szemben az Aston Martin kissé halovány versenyt futott, Fernando Alonso csak ötödik lett, de a kétszeres F1-es világbajnok úgy érzi, ez elsősorban pályaspecifikus visszaesés volt náluk – bővebben itt.
Természetesen voltak a mögöttünk hagyott futamhoz nem közvetlenül kötődő híreink is. Például Verstappen eléggé keményen beleszállt a 2026-os szabályokba, amelyeket borzalmasnak nevezett: visszaváltás az egyenesekben, még nehezebb előzés, ismét az egekbe szökő autótömeg – azaz komoly aggodalmai vannak a címvédőnek.
Eközben újfent arról számolhattunk be, hogy egy Red Bull-os szakember igazolhat a Ferrarihoz: ezúttal a sajtóhírek szerint Pierre Wache teheti át a székhelyét Maranellóba, és mások is követhetik – részletek ide kattintva.
Christian Horner pedig arról beszélt, hogy volt időszak, amikor Lewis Hamilton Sebastian Vettel csapattársa akart lenni náluk – itt mutatjuk, mit is mondott a Red Bull-főnök.
Fél szemünket pedig már a soron következő Brit Nagydíjon tartjuk, azon belül is a McLareneken, amelyeknek festésébe visszatér a 2006 és 2014 között használt króm szín, még ha csak részben is – itt találhatók további képek a különleges dizájnról.
De beszámolhattunk immár egy Magyar Nagydíjjal kapcsolatos hírről is, a Pirelli ugyanis bejelentette, hogy a leglágyabb három keveréket szállítja a Hungaroringre, ami változás a tavalyi kiosztáshoz képest, ráadásul nálunk debütál egy időmérős újítás is – részletek itt.
Ami pedig az F1-en kívüli híreket illeti: beszámoltunk a NASCAR vasárnapi történelmi utcai futamáról; megírtuk, hogy a Dacia 2025-ben a Dakaron fog rajthoz állni, méghozzá Sebastien Loebbel; Jari-Matti Latvala pedig csapatfőnökként fog beülni az egyik Toyotába a WRC-ben. A hétvége krónikájához tartozik még, hogy Johan Kristoffersson Höljesben sem talált legyőzőre a Ralikrossz-vb harmadik állomásán, ahogy az IndyCarban Alex Palou is győzött zsinórban harmadszor és immár száz pont fölé nőtt az előnye a bajnoki tabellán – a spanyolról a hétfő esti hírháttérműsorunk, a Pitwall friss epizódjában is beszéltünk, amely alább nézhető meg: