Két és fél év múlva, 2026-ban érkeznek az új szabályok a Formula-1-be: az erőforrásokra vonatkozó előírásokról már megállapodás született, és folyamatban van az aerodinamikai szabályok véglegesítése is. A hajtásláncok kapcsán a legfontosabb újítás az lesz, hogy jelentősen növekedik az elektromos komponens szerepe: a cél az 50-50 százalékos eloszlás a belsőégésű motor és az elektromos rész között.
Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén ez utóbbi kapcsán emelt szót Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője, aki arra figyelmeztetett, hogy az elektromos komponens túl nagy szerepe miatt furcsa helyzetek állhatnak elő: elmondása szerint elképzelhető, hogy a pilótáknak az egyenesekben érdemes lesz visszaváltaniuk, hogy töltsék az akkumulátort. A Mercedest irányító Toto Wolff azzal igyekezett hárítani Horner felvetését, hogy szerinte a Red Bull-főnök csak attól tart, hogy a saját erőforrásuk nem lesz elég versenyképes majd 2026-tól.
Mindenesetre a spielbergi győzelme után a regnáló világbajnok Max Verstappen is hasonló aggályokat fogalmazott meg, mint Horner: „Én is beszéltem erről a csapattal, és már láttam az adatokat is a szimulátorból. Számomra eléggé borzalmasnak tűnik. Ha teli gázon mész Monzában, akkor nem tudom, miért, de 4-500 méterrel a vége előtt teli gáznál vissza kell váltani, mert úgy gyorsabb. Szerintem nem ez az út visz előre. De persze lehet, hogy valószínűleg ez az egyik legrosszabb pálya.”
„Számomra úgy fest, a probléma az, hogy ez egy erőforrásverseny lehet, azaz akinek erősebb a motorja, annak nagy előnye lesz. Nem hiszem, hogy ez lenne a Formula-1 szándéka, mert szerintem így újra óriási fejlesztési háború indulhat, és rendkívül drágává válhat, hogy itt-ott találjunk némi lóerőt. Úgy vélem, pont az ellenkezőre lenne szükség” – vélekedett a holland.
Verstappen nem rajong túlságosan az aktív aerodinamika ötletéért sem: „Plusz az autóknak talán sokkal kisebb légellenállásuk lesz. Szóval még nehezebb lesz majd előzni az egyenesekben. Ott lesz az aktív aerodinamika, amit nem te irányítasz, a rendszer kontrollálja neked. Ami szerintem kellemetlenné teszi a vezetést, mert jobban szeretem magam irányítani ezeket. Nyilván ha valaki mögött haladsz, talán több elejére vagy hátuljára lenne szükséged. De ha ezt egy rendszer kezdi el irányítani helyetted, az nem hiszem, hogy előrevisz.”
„Emellett a tömeg is újfent emelkedni fog” – mutatott rá egy újabb problémára a Red Bull-os címvédő, amely ellen épp tenni igyekezne az F1. „Úgyhogy komolyan át kell néznünk ezeket, mert 2026 már nincs olyan messze. Jelenleg számomra nagyon rossznak tűnik a számok és az adatok alapján. Úgyhogy nem vagyok túlságosan izgatott pillanatnyilag.”