A pénteki és a vasárnapi napot is a pályaelhagyások, a köridőtörlések és az ezekért kiszabott büntetések határozták meg az Osztrák Nagydíjon: a futam eredménye még este fél tíz körül is megváltozott, mert bő 1200 esetet kellett egyesével megvizsgálniuk a felügyelőknek.
Az egész hétvégére némi árnyékot vető és szurkolói felháborodást kiváltó szabályértelmezés és szabályalkalmazás után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is előállt a maga megoldási javaslatával:
„Mindenki a lehető legrosszabb helyzetbe került a pályával és a szabályokkal. Vannak kamerák és szenzorok, időt kell tölteni azzal, hogy értékelik az eseteket és mi is ugyanazt csináltuk a központban, minden belsőkamerát megnéztünk, hogy biztosak legyünk benne: nem büntetnek minket másokkal szemben” – mondta a nap végén Wolff.
„A szurkolók és a pilóták számára viszont rendkívül frusztráló, hogy folyamatosan jönnek ezek a büntetések. Két megoldást látok. Az egyik, hogy visszahozzuk a hurka kerékvetőket, és azzal összetörjük a versenyzőket, valamint az autókat is (amint elhagyják a pályát. A másik, hogy egyszerűen eltöröljük ezeket a pályahatárokat, és hagyjuk őket versenyezni a leggyorsabb íven” – fejtette ki a véleményét.
„Megoldást kell találnunk a pálya érdekében, mert ez egy szuper és nagy tradíciókkal bíró helyszín, és a részvényesek számára is, mert látványos versenyzést akarunk produkálni, amit nem befolyásolnak büntetések.”
Christian Horner a sóderágy híve, és az FIA illetékesei is ezt a javaslatot tették: a kilences-tízes kanyar külső ívén ezzel gátolnák meg, hogy a pilóták kiszélesítsék a pályát.