Bejelentette első Formula-1-es versenyzői igazolását az Audi: a 2026-ban a Sauber partnereként érkező német márka szerződtette Neel Janit, aki az F1-es projekt szimulátorversenyzője lesz. A 39 esztendős svájci pilóta Le Mans-t nyert már a Volkswagen csoporttal, bizonyított versenyzőnek számít több szériában is, az F1-ben viszont eddig nem nagyon vállalt szerepet: 2006-ban a Toro Rosso egyik fejlesztő pilótája volt. Jelenleg az európai Le Mans-szériában versenyez egy LMP2-es autóval.
A 2023-as szezon végére a győzelmekért harcolna a Mercedes, de Lewis Hamilton szerint már a 2024-es autóra kell koncentrálniuk – minderről itt írtunk részletesebben.
S ha már Mercedes: Mike Elliott vezető műszaki igazgató elárulta, hogy mi volt George Russell montreali kiesésének a valódi oka – amelynek nem volt köze a verseny eleji falnak ütközéséhez.
Mick Schumacher is bekerült a hírekbe, méghozzá két okból is. Egyfelől Toto Wolff ismét kiállt mellette, s úgy fogalmazott, hogy a rivális csapatok elszalasztják a németet, akit tavaly „megégettek” a Haasnál, viszont bárhol is vállalna szerepet, értékes tagja lenne az adott alakulatnak. Másfelől pedig kiderült, hogy a fiatal pilóta apja 2011-es Mercedesét vezetheti majd Goodwoodban – részletek itt.
Formula Plusz rovatunkban Sergio Perez döbbenetes formahanyatlását vettük górcső alá azok után, hogy szezon első négy futamán vb-esélyes volt, a második négy futamán viszont még a dobogóra sem fért fel a mezőny messze legjobb autójával. Mennyire nagy a baj és mit tehet még? Ezekről írtunk ebben a cikkben.
Mindeközben Christian Horner csapatvezető leszögezte: támogatni fogják a mexikóit abban, hogy átvészelje a nehéz időszakot, és szerinte csak egy önbizalomnövelő erős hétvégére lenne szüksége Pereznek ahhoz, hogy újra megtalálja a formáját.
Eközben Max Verstappen egyeduralmát egyre többen tartják unalmasnak: erről beszélt Eddie Jordan egykori csapatvezető, de állítólag már maguk a hollandok is szeretnék, ha valaki felvenné a versenyt a címvédővel.
Ez a valaki pedig sokak szerint Fernando Alonso és az Aston Martin lehet: a spanyol továbbra is remekel, az autót folyamatosan fejlesztik – de vajon képes lesz megtörni a Red Bull dominanciát a Lawrence Stroll vezette alakulat? Ezt mondja Alonso és Dan Fallows.
Helmut Marko ugyanakkor arról beszélt, hogy csak Alonso és Hamilton ér fel Verstappen szintjére, de utóbbi még közülük is kiemelkedik – bővebben itt. Hamilton pedig ugyancsak említett két világbajnok társával szeretne nagyokat csatázni: „Ha mi hárman versenyeznénk egymással kiegyenlítetten, az beteg dolog lenne” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.
Eközben egy helyi politikus szavai alapján 2024-ben a megszokott őszi időpont helyett áprilisban rendezhetik az F1-es Japán Nagydíjat: https://formula.hu/parc-ferme/35903
Ami az F1-en kívüli eseményeket illeti: a WRC-ben méretes bukással indult a Szafari Rali, amiről videót is mutattunk. A MotoGP-ben pedig érdekes sajtóhír röppent fel a Holland TT előtt arról, hogy Joan Mir vagy Alex Rins lehet a Yamaha alternatív jelöltje Franco Morbidelli helyére – részletek itt. A MotoGP kapcsán az is hír, hogy az Autosport értesülései szerint jövőre változik a hétvégék lebonyolítása: a versenyzők kritikái okán 2024-ben már csak a pénteki második edzés dönt majd a Q2-be jutás sorsáról.