DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

2023-ban győzelem, 2024-ben fundamentális változások – a Mercedes terve

A következő gyors pályákon jobb eredményt várnak a Mercedesnél – Hamilton szerint azonban elsősorban a jövő évre kell már koncentrálni.

Nagy-Britannia és Ausztria jobban kedvez a Mercedesnek

Monacói koncepcióváltása után lendületbe került a Mercedes, az évet gyengén indító istálló Spanyolországban és Kanadában is dobogós helyezéseket szerzett, és jelen állás szerint az Aston Martinnal vetekedve a Red Bull fő üldözője. A Brit Nagydíjon jön az újabb fejlesztési csomag, a csapatban pedig abban bíznak, hogy év végére győzelmeket is szereznek.

„Nem tudtunk olyan autót építeni, amilyet elvárnának tőlünk, ezért igazából jó érzés legalább a dobogókért versenyezni most, és megmutatni, mire vagyunk képesek” – idézi a Motorsportweek Mike Elliottot, a Mercedes James Allisonnal pozíciót cserélt vezető technikai igazgatóját.

„Remélhetőleg még több fejlesztés és teljesítmény érkezik a következő futamokon, és a szezon végéig elkezdhetünk győzelmekért harcolni” – folytatta a szakember, aki szerint Kanada a Gilles Villeneuve pálya lassú kanyarjaival kedvezőtlen vonalvezetés volt a Mercedesnek, ezért a folytatásban többet várhatnak.



„Elkezdhetünk az olyan pályákra összpontosítani, ahol több a közepes és gyors szakasz, és szerintem jobban is fogunk ott teljesíteni. Silverstone jó példa lesz erre, és várhatóan Ausztria sem lesz túl rossz. Reméljük, hogy jók leszünk mindkét helyszínen” – folytatta a szakember.

Ezen kell javítani 2024-re Hamilton szerint

Elliott 2023-ról beszél, Lewis Hamilton szerint azonban fontosabb a következő évre összpontosítani, ahogyan a fő rivális is teszi. „Fejlesztési csata zajlik majd a szezon hátralevő részében, de úgy vélem, Max csapata már most a jövő évi autóján dolgozik, ezért kicsit másfelé kell figyelnünk és a következő évre összpontosítanunk” – hangzott el Kanadában Hamiltontól.

A W14-et már csak finomítani lehet, az autó DNS-ében rejlő problémák még mindig éreztetik hatásukat: tiszta lappal a csapat csak a következő szezonban tud indulni. 2024-re helyezhető át a pilótafülke többször emlegetett pozíciója, amellett Hamilton egy másik javítandó területre mutatott rá.

„Kifejezetten küzdünk a lassú kanyarokban, itt vesztettem sokat Fernandóhoz és Maxhoz képet. Sokat kell dolgoznunk, hogy legyen még hátsó leszorítóerő az autón és kissé hatékonyabbak legyünk” – beszélt ugyanarról a jellemzőről, mint Elliott. „Az év elejéhez képest nem tűnik óriásinak a különbség, egyszerűen kicsit több a leszorítóerő, de a karakterisztika nagyon-nagyon hasonló. A jövő évi autón ezek közül a vonások közül kell sokat megváltoztatnunk.”

Wolff: A költséglimit nem lesz akadály

Mivel 2023-at írunk, egy fontos tényezőt figyelembe kell venni: a csapatok a következő évre sem fejleszthetnek korlátlanul, a 135 millió dolláros költségplafont figyelembe véve kell csoportosítaniuk a forrásokat. Ez azonban nem jelenthet akadályt a Mercedesnek – Toto Wolff arról beszélt, a pénzügyi részlegen 46 alkalmazott feladata a költséglimitet ellenőrizni, „egészen az utolsó csavarig.”

„A határ alatt maradtunk tavaly egész évben és a határ alatt vagyunk most is. Tekintve, hogy normál fejlesztés esedékes a következő évre, tartani tudjuk magunkat. Folyamatosan tanulunk az autóról, a következő évre pedig fundamentális tervezési változtatások lesznek. De a fő nem a gyártás, hanem a szimuláció, azt pedig nem pénzben mérik, hanem teraflopokban és szélcsatornás órákban” – beszélt arról Wolff, hogy a költséglimitnél fontosabb az aerodinamikai tesztelés korlátozása, amely az év végén elért konstruktőri pozíció függvényében változik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: