A Bahreinben gyenge szezonkezdést produkáló Mercedes volt a hírek fókuszában szerdában, főleg azzal, hogy Lewis Hamilton némi kritikát fogalmazott meg csapatával szemben: „Már tavaly elmondtam nekik, hogy milyen gondok vannak az autóval. Szerintem már vezettem annyi autót életemben, hogy tudom, mire van szüksége egy versenygépnek és mire nincs. Ez most a felelősségre vonásról szól, hogy beismerjük, nem hallgattak ránk és nem ott tartunk, ahol lennünk kellene, szóval dolgoznunk kell” – értékelt a hétszeres világbajnok, akinek nyilatkozatáról itt írtunk bővebben.
Mindeközben Toto Wolff is elismerte, hogy gyorsan dönteniük kell arról, hogy milyen irányba mennek el a fejlesztésekkel: megtartják-e az egyedik koncepciójukat vagy váltanak – bővebben itt.
Eközben a domináns formával indító Red Bullnál óvatosak: nem gondolják, hogy minden futamot megnyerhetnek 2023-ban, ebben a Ferrari megakadályozhatja őket – részletek ide kattintva.
A Ferrari részéről pedig meg is van némi optimizmus: Frederic Vasseur csapatfőnök szerint a verseny első szakaszában biztató volt látni, hogy közelebb voltak a Red Bullhoz, mint az üldöző Aston Martinhoz – persze a megbízhatóságon és a gumikezelésen egyaránt kell javítania.
Technikai elemzésünkben is kitértünk arra, hogy milyen műszaki megoldás jelenthette a Red Bull és az Aston Martin titkát és előnyét a Ferrarival és Mercedesszel szemben a gumimenedzselés terén.
Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali is úgy látja, hogy a Red Bull túlköltekezése miatti büntetése révén a Ferrarinak még lehet esélye idén, viszont Charles Leclerc-nek ehhez nem szabad hibáznia idén – itt olvasható a nyilatkozat.
De ha már szóba került Domenicali: Bernie Ecclestone szerint nem ő a legalkalmasabb ember az F1 élére – hogy helyette ki, itt mutatjuk.
Bizakodó a hangulat az Alfa Romeónál is, Valtteri Bottas pontszerzése után úgy érzik, akár a Mercedesszel is felvehetik a versenyt: https://formula.hu/f1/2023/03/08/akar-a-mercedesszel-is-csataban-lehet-az-alfa
Ennél egy fokkal meglepőbb, hogy a McLaren sem dőlt a kardjába a katasztrofális bahreini kezdés után: Andrea Stella szerint a műszaki nehézségek nélkül akár mindkét autóval pontot szerezhettek volna vasárnap – minderről itt írtunk bővebben.
Az F1-en kívüli autósportos világ legfontosabb szerdai híre pedig Kimi Raikkönen nevéhez kötődik, aki március végén ismét rajthoz áll a NASCAR-ban, méghozzá ezúttal az általa is jól ismert COTA-n – részletek itt.