DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Wolff: Egy koncepció mellett kell döntenünk

A Mercedes F1-es főnöke szerint gyorsan el kell dönteniük, milyen irányba mennek a fejlesztésekkel. Úgy érzi, triplájára nőtt a hátrányuk.

Elmaradt a várakozásoktól a Mercedes a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíjon: Lewis Hamilton és George Russell mindössze az ötödik és hetedik helyen látták meg a kockás zászlót. Hamilton szerint mérföldekre voltak a dobogótól, ráadásul a csapat tulajdonképpen hátralépett 2022-höz képest, hiszen az Aston Martin előretörésével már csak a negyedik erőnek számít.

A csalódottságot jól jelezte, hogy az időmérőt követően először beszélt nyíltan arról Toto Wolff, hogy a tavalyi küszködés ellenére is megtartott egyedi, a zéró oldaldobozt is tartalmazó koncepciójuk aligha lesz versenyképes az F1-ben. A versenyt követően pedig úgy fogalmazott a csapatfőnök, hogy nem lesz elég a hírek szerint Imola környékére tervezett átalakítás, radikálisabb változtatásokra lesz szükségük, akár teljesen más irányba mozdulhatnak el.

Wolff szerint nagyon gyorsan dönteniük kell arról, hogy milyen irányba mennek tovább: az Auto Motor und Sport információi szerint már tesztelik is a szélcsatornában a kétféle koncepciót, de nem engedhetik meg maguknak, hogy egyszerre dolgozzanak a kétféle autón.

f1-russell-mercedes-bahrein-2023-2



„Rettenetesen nehéz ledolgozni egy ekkora hátrányt, de ezt kell tennünk, nincs más választásunk” – utalt a Mercedes-főnök a költségvetési plafonra. „Nem vagyok benne biztos, hogy a mi helyzetünkben a költséglimit jelent-e korlátozásokat, de valóban el kell döntenünk, melyik irányba megyünk tovább és arra fordítani az összes erőforrásunkat. Továbbra is egy autót fejlesztünk – a kérdés csak az, hogy melyiket.”

Russell egyébként Bahrein után arról beszélt, hogy ő kész beáldozni néhány futamot vagy akár a szezonnak egy részét annak érdekében, hogy a közeljövőben viszont győztes konstrukcióvá válhasson a Mercedes – igaz, azt is hozzátette, hogy nem biztos, hogy a szűk oldaldobozos koncepció elvetése megoldaná a gondjaikat.

 

Megtriplázódott a hátrányuk az F1-ben

A radikális lépést az válthatja ki a Mercedesnél, hogy nemhogy nem közeledtek az etalont jelentő Red Bullra, hanem Wolff szerint még jelentősen nőtt is a lemaradásuk ahhoz képest, ahogy a 2022-es idényt zárták:

„Ha megnézzük, hol tartottunk az előző szezon végén, amikor úgy festett, hogy sokat zárkóztunk fel és csak a pályától függött, hogy kedvez-e nekünk vagy sem, most úgy tűnik, hogy gyakorlatilag megdupláztuk, ha nem tripláztuk a hátrányunkat a Red Bull-lal szemben. Ezt kell néznünk. Minden, ami közte van – a Ferrari, az Aston – csak mellékszál.”

„Bár amit az Aston Martin elért, az inspirációként szolgálhat, hiszen két másodperces hátrányból lettek a második leggyorsabb csapat. Nálunk viszont minden rossz. Az egykörös tempónk még rendben van, de a futamon láthattuk a következményeket. Nyersen megfogalmazva: hiányzik a leszorítóerő, emiatt csúszkálunk a gumikon és hátrafelé lépdelünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: