DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Elismerte a Mercedes: nem lesz versenyképes a koncepciójuk

Toto Wolff csapatfőnök az F1-es Bahreini Nagydíj időmérője után bevallotta: nem igazán hisz már benne, hogy a tavalyról átemelt dizájn a helyes út.

Nagy kérdés volt a Mercedes autóbemutatóját megelőzően, hogy vajon a 2023-as autónál is megtartotta-e egyedi, zéró oldaldobozos koncepcióját a tavaly sokáig csak küszködő, de végül egy futamgyőzelmet is arató istálló. Nos, a W14-es is roppant szűk oldalszekrényekkel operál, mivel a technikai szakemberek állítják: nem ez okozta a gondjaikat – igaz, azt Toto Wolff csapatfőnök és Mike Elliott technikai igazgató is elismerte, hogy érkezhetnek fejlesztések, amelyekkel megváltozik a karosszéria kialakítása.

Az idénynyitó Bahreini Nagydíj időmérőjén aztán a hatodik és hetedik helyre kvalifikálták magukat a Mercedes pilótái, akik elé a Red Bullok és a Ferrarik mellett az Aston Martint erősítő Fernando Alonso is beférkőzött. Lewis Hamilton még a pénteki gyenge kezdés után utalt rá, hogy úgy érzi, a Mercedes előrelépését gátolhatja a koncepciója, szombaton pedig maga Wolff is először mondta ki, hogy nem igazán hisz már a saját útjukban:

f1-hamilton-mercedes-bahrein-day2-1



„Nem gondolom, hogy végül versenyképessé fog válni ez a csomag” – ismerte el a csapatvezető a Formula.hu jelenlétében. „Mindent beleadtunk a tél során, most pedig össze kell szednünk magunkat és leülnünk a mérnökökkel, akik egyáltalán nem állnak dogmatikusan semmihez. Nincsenek szent tehenek, és el kell döntenünk, milyen fejlesztési irányt akarunk követni ahhoz, hogy újra versenyeket nyerjünk. Nem az a helyzet, mint tavaly, hogy szerezzük a dobogókat, s aztán végül majd odajutunk. Biztos vagyok benne, hogy idén is tudunk futamokat nyerni, de sokkal inkább a közép- és hosszú távot kell szem előtt tartanunk, amikor meghozzuk a döntéseket.”

„Elértük a céljainkat, ezért mondtam, hogy mindent beleadtunk. Ám eljött a pillanat, s a stopper azt mutatja, hogy egyszerűen ez nem elég jó. Nincs elég leszorítóerőnk, és megoldást kell találnunk erre” – fogalmazott Wolff.

 

Nem fognak fejek hullani a Mercedesnél

Wolff irányítása alatt a Mercedesnél meghonosodott filozófia, hogy sosem keresnek konkrét felelősöket egy-egy hibáért, s a főnök szerint ez a koncepció kapcsán is így lesz: „Ebben a csapatban a problémát hibáztatjuk, nem az embert. És végső soron enyém a felelősségem, szóval magamat kellene kirúgnom, ha tenni akarok valamit. Minden hozzávalónk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Ezek ugyanazok az emberek és infrastruktúra, amely nyolc világbajnoki címet nyert zsinórban. tavaly viszont elszúrtuk. Azt gondoltuk, meg tudjuk oldani, ha ragaszkodunk a koncepcióhoz, de nem jött be. Úgyhogy arra kell fókuszálnunk, amiről azt gondoljuk, hogy az a helyes irány.”

f1-russell-mercedes-bahrein-day2

A Mercedes F1-es alakulatát irányító Wolff szerint a bahreini hétvégén gyűjtött adatokat kulcsfontosságúak lesznek a jövőt érintő kérdésekben: „Látjuk a GPS-adatokból, hol hiányzik a teljesítmény és hol vagyunk jók, csak ki kell választanunk ezeket. Hogy ez szélesebb oldaldobozokat jelent vagy az egészen apró dolgok jelenthetnek teljesítményt, az más kérdés. De nyilvánvalóan eddig járatlan ösvényekre fogunk vállalkozni.”

 

Nem adják fel a reményt a 2023-as F1-es szezonra

Wolff azt is hozzátette, hogy a várható koncepcióváltás ellenére sem dobják kukába sem a most kezdődött idényt, sem a W14-est, szeretnék kihozni belőle a legtöbbet:

„Versenyző típusok vagyunk, és sosem adjuk fel, hogy minden egyes etapon azért harcoljunk, hogy az élen legyünk. Ha megnézzük a mostani erősorrendet, mondhatjuk, hogy ez nem reális. De én inkább azt nézem, hogy mit találhatunk a következő hétre, mit tudunk hozzátenni autóhoz, milyen irányváltoztatást tudunk végrehajtani, és azt milyen gyorsan, hogy esetleg megfordítsuk a dolgok menetét idén. Ez még csak a 2023-as év első időmérője volt, ezért nem akarok semmit kizárni erre a szezonra, miközben reálisan nézve rengeteget kell változnia az autónak.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: