DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Mégis tarolt a Red Bull, a világbajnok a bahreini pole-ban

A Q1 és Q2 alapján négy istálló is esélyesnek tűnt a rajtelsőségre az F1-es szezonnyitón, de hiába villant meg a Ferrari és a Mercedes, végül a címvédő csapat versenyzői sajátították ki az első rajtsort.

Q1

Piros zászló egy széteső piros autó miatt – így kezdődött a Bahreini Nagydíj időmérő edzése. Charles Leclerc SF-23-ának kerékborításáról a célegyenesben szakadt le egy apró elem, emiatt öt perc elteltével megszakították a Q1-et, hogy eltávolíthassák a törmeléket. Ez a szünet megtörte a kvalifikáció lendületét, mivel ekkor még csak három versenyző rendelkezett érdemi körrel.

A peches kezdés ellenére az újraindítás utáni első gyorskörök éppen a Ferrariknak kedveztek: a hétvége eddigi csúcsától éppen elmaradó Carlos Sainz 1:30,963-mal volt a leggyorsabb, Charles Leclerc pedig a harmadik. Közéjük George Russell fért be, a szabadedzések főszereplője, Fernando Alonso pedig negyedik helyen állt. A csapattárs, Lance Stroll azonban ingatag helyzetben volt: gyorskörét törölték pályaelhagyás miatt, így rizikós helyzetbe került, egy lövése maradt a továbbjutásra.

A vezető Sainz kivételével mindenki kijött az utolsó percekre egy második próbálkozásra. Az első négy sorrendje nem változott, mögöttük azonban zajlottak az események: Stroll másodjára a vonalakon belül maradt és ötödik lett, Nico Hülkenberg meglepetésre kiváló hatodik hellyel jutott tovább (miközben Kevin Magnussen 17.-ként kiesett), mindössze két tizeddel lemaradva. Szerényen kezdett a Red Bull, Max Verstappen hetedik, Sergio Perez tizedik hellyel jutott tovább, Lewis Hamilton pedig csak 13. pozícióval.



Szokatlan módon öt csapat öt versenyzője esett ki: mindhárom újonc, akik közül meglepetésre Logan Sargeant volt a leggyorsabb a Williamsszel, az amerikai időmérője úgy ért véget a 16. helyen, hogy csupán 0,659 másodperccel volt lassabb Sainznál és ezredre azonos kört teljesített a még továbbjutó Lando Norrisszal – csak balszerencséjére később. A csapattársától csúnyán kikapó Magnussen mellett kellemetlenül leszerepelt a csapatot váltó Pierre Gasly is, aki az utolsóként zárta az időmérőt. Legjobb körét elvették, de ha ezt megtarthatta volna, akkor sem jut tovább a Q2-be.

Q2

Az egészen szoros Q1 után – fél másodpercen belül az első 10 helyezett, 1,2 másodpercen belül a teljes mezőny – a Q2-ben nyíltak a különbségek. Az első etapon megvillantotta magát a Red Bull, Max Verstappen és Sergio Perez állt az első két helyen, a holland már a hétvége legjobbjával, 1:30,503-mal, mögöttük a két Mercedes és az élbolyból kirobbanthatatlan Alonso következett. A két Ferrari ezúttal csak hatodik-hetedik helyen következett, Strollnak pedig nem jött össze elsőre, most egy elrontott kanyar miatt állt továbbjutó helyen kívül.

Ezúttal a két Red Bull volt annyira biztos a dolgában, hogy nem hagyta el másodjára a bokszot. Távollétükben Leclerc javított az első helyre, egy 1:30,282-es próbálkozással, Verstappen maradt a második, Perezt viszont Russell, Hamilton, Sainz, Alonso is átlépte, az első öt negyed másodpercen belül volt. Hülkenberg és Ocon a várt négy csapat mellett a Haast és Alpine-t is a Q3-ba juttatta a szezonnyitón, Stroll pedig papírformának megfelelően bejutott még az utolsó fázisba, de csak tizedikként. Kiesett Norris – a szoros Q1-gyel ellentétben ő már egy másodperccel elmaradt –, mind a két Alfa Romeo, valamint Tsunoda és Albon.

Q3

Nem lehetett megjósolni, három csapat közül melyik a legesélyesebb (sötét lóként pedig még az Aston Martint sem lehetett leírni Alonsóval) a pole-pozícióra a szezon első versenyén. A hétvége első 1:30 alatti köre Verstappentől érkezett a favoritok közül, 1:29,897-tel, de csak egy tizedet adott Leclerc-nek, mögöttük Perez, Alonso és Russell következett.

A várt csúcspont a végén elmaradt, Leclerc kiszállt a Ferrariból, Alonso és a két Mercedes sem vállalkozott második gyorskörre. A két Red Bull azonban kint maradt és hűtőkör javított: Verstappen végül 1:29,708-as körrel szerezte meg a pole-pozíciót használt abroncson, Perez pedig teljessé tette az első sort, harmadik pozícióba szorítva Leclerc-t.

Sainz végül javított, így a Ferrarié lett a második sort. Szabadedzés-királysága után Alonso végül ötödikként zárta az időmérőt – a Red Bullokat és Ferrarikat nem, de a két Mercedest megelőzte. Törött csuklóval Stroll nyolcadik lett, Ocon kilencedik, Hülkenberg pedig, akinek egyetlen gyorskörét elvették, tizediknek kvalifikált visszatérésén.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Körök
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 1:31.295 1:30.503 1:29.708 15
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 1:31.479 1:30.746 1:29.846 15
3 Charles Leclerc FERRARI 1:31.094 1:30.282 1:30.000 17
4 Carlos Sainz FERRARI 1:30.993 1:30.515 1:30.154 18
5 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.158 1:30.645 1:30.336 15
6 George Russell MERCEDES 1:31.057 1:30.507 1:30.340 15
7 Lewis Hamilton MERCEDES 1:31.543 1:30.513 1:30.384 15
8 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.184 1:31.127 1:30.836 18
9 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:31.508 1:30.914 1:30.984 15
10 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 1:31.204 1:30.809   17
11 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:31.652 1:31.381   13
12 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:31.504 1:31.443   12
13 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:31.615 1:31.473   12
14 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 1:31.400 1:32.510   15
15 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:31.461     8
16 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1:31.652     6
17 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:31.892     6
18 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 1:32.101     7
19 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 1:32.121     9
20 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 1:32.181     6
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: