Q1
Piros zászló egy széteső piros autó miatt – így kezdődött a Bahreini Nagydíj időmérő edzése. Charles Leclerc SF-23-ának kerékborításáról a célegyenesben szakadt le egy apró elem, emiatt öt perc elteltével megszakították a Q1-et, hogy eltávolíthassák a törmeléket. Ez a szünet megtörte a kvalifikáció lendületét, mivel ekkor még csak három versenyző rendelkezett érdemi körrel.
A peches kezdés ellenére az újraindítás utáni első gyorskörök éppen a Ferrariknak kedveztek: a hétvége eddigi csúcsától éppen elmaradó Carlos Sainz 1:30,963-mal volt a leggyorsabb, Charles Leclerc pedig a harmadik. Közéjük George Russell fért be, a szabadedzések főszereplője, Fernando Alonso pedig negyedik helyen állt. A csapattárs, Lance Stroll azonban ingatag helyzetben volt: gyorskörét törölték pályaelhagyás miatt, így rizikós helyzetbe került, egy lövése maradt a továbbjutásra.
A vezető Sainz kivételével mindenki kijött az utolsó percekre egy második próbálkozásra. Az első négy sorrendje nem változott, mögöttük azonban zajlottak az események: Stroll másodjára a vonalakon belül maradt és ötödik lett, Nico Hülkenberg meglepetésre kiváló hatodik hellyel jutott tovább (miközben Kevin Magnussen 17.-ként kiesett), mindössze két tizeddel lemaradva. Szerényen kezdett a Red Bull, Max Verstappen hetedik, Sergio Perez tizedik hellyel jutott tovább, Lewis Hamilton pedig csak 13. pozícióval.
Szokatlan módon öt csapat öt versenyzője esett ki: mindhárom újonc, akik közül meglepetésre Logan Sargeant volt a leggyorsabb a Williamsszel, az amerikai időmérője úgy ért véget a 16. helyen, hogy csupán 0,659 másodperccel volt lassabb Sainznál és ezredre azonos kört teljesített a még továbbjutó Lando Norrisszal – csak balszerencséjére később. A csapattársától csúnyán kikapó Magnussen mellett kellemetlenül leszerepelt a csapatot váltó Pierre Gasly is, aki az utolsóként zárta az időmérőt. Legjobb körét elvették, de ha ezt megtarthatta volna, akkor sem jut tovább a Q2-be.
Q2
Az egészen szoros Q1 után – fél másodpercen belül az első 10 helyezett, 1,2 másodpercen belül a teljes mezőny – a Q2-ben nyíltak a különbségek. Az első etapon megvillantotta magát a Red Bull, Max Verstappen és Sergio Perez állt az első két helyen, a holland már a hétvége legjobbjával, 1:30,503-mal, mögöttük a két Mercedes és az élbolyból kirobbanthatatlan Alonso következett. A két Ferrari ezúttal csak hatodik-hetedik helyen következett, Strollnak pedig nem jött össze elsőre, most egy elrontott kanyar miatt állt továbbjutó helyen kívül.
Ezúttal a két Red Bull volt annyira biztos a dolgában, hogy nem hagyta el másodjára a bokszot. Távollétükben Leclerc javított az első helyre, egy 1:30,282-es próbálkozással, Verstappen maradt a második, Perezt viszont Russell, Hamilton, Sainz, Alonso is átlépte, az első öt negyed másodpercen belül volt. Hülkenberg és Ocon a várt négy csapat mellett a Haast és Alpine-t is a Q3-ba juttatta a szezonnyitón, Stroll pedig papírformának megfelelően bejutott még az utolsó fázisba, de csak tizedikként. Kiesett Norris – a szoros Q1-gyel ellentétben ő már egy másodperccel elmaradt –, mind a két Alfa Romeo, valamint Tsunoda és Albon.
Q3
Nem lehetett megjósolni, három csapat közül melyik a legesélyesebb (sötét lóként pedig még az Aston Martint sem lehetett leírni Alonsóval) a pole-pozícióra a szezon első versenyén. A hétvége első 1:30 alatti köre Verstappentől érkezett a favoritok közül, 1:29,897-tel, de csak egy tizedet adott Leclerc-nek, mögöttük Perez, Alonso és Russell következett.
A várt csúcspont a végén elmaradt, Leclerc kiszállt a Ferrariból, Alonso és a két Mercedes sem vállalkozott második gyorskörre. A két Red Bull azonban kint maradt és hűtőkör javított: Verstappen végül 1:29,708-as körrel szerezte meg a pole-pozíciót használt abroncson, Perez pedig teljessé tette az első sort, harmadik pozícióba szorítva Leclerc-t.
Sainz végül javított, így a Ferrarié lett a második sort. Szabadedzés-királysága után Alonso végül ötödikként zárta az időmérőt – a Red Bullokat és Ferrarikat nem, de a két Mercedest megelőzte. Törött csuklóval Stroll nyolcadik lett, Ocon kilencedik, Hülkenberg pedig, akinek egyetlen gyorskörét elvették, tizediknek kvalifikált visszatérésén.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:31.295 | 1:30.503 | 1:29.708 | 15 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:31.479 | 1:30.746 | 1:29.846 | 15 |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:31.094 | 1:30.282 | 1:30.000 | 17 |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:30.993 | 1:30.515 | 1:30.154 | 18 |
5 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.158 | 1:30.645 | 1:30.336 | 15 |
6 | George Russell | MERCEDES | 1:31.057 | 1:30.507 | 1:30.340 | 15 |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:31.543 | 1:30.513 | 1:30.384 | 15 |
8 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.184 | 1:31.127 | 1:30.836 | 18 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:31.508 | 1:30.914 | 1:30.984 | 15 |
10 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:31.204 | 1:30.809 | 17 | |
11 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:31.652 | 1:31.381 | 13 | |
12 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:31.504 | 1:31.443 | 12 | |
13 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:31.615 | 1:31.473 | 12 | |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:31.400 | 1:32.510 | 15 | |
15 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.461 | 8 | ||
16 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.652 | 6 | ||
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:31.892 | 6 | ||
18 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:32.101 | 7 | ||
19 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:32.121 | 9 | ||
20 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:32.181 | 6 |