DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő
Hírösszefoglaló

Az új Ferrari és AlphaTauri a pályán – kedd F1-es hírei

Az SF-23-asé és a ferrarisoké volt a főszerep, de érkezett hír az AlphaTauri, McLaren, Aston Martin és Alpine háza tájáról is: ez történt február 14-én.

A Ferrari a bemutatóidőszak eddigi legélvezetesebb show-jával állt elő, rögtön a fioranói pályán, mozgásban mutatták meg új versenygépüket, a Ferrari SF-23-at. Arról, mi történt az eseményen, itt írtunk – az autó ebben a galériában tanulmányozható különböző szögekből, az itt elérhető videón pedig visszanézhető a teljes esemény.

Külsőre ugyan hasonlít a tavalyi versenygépre, mégis jelentősen átalakította azt a Scuderia. Motorfronton is igyekeztek úrrá lenni a nehézségeken – ezeket mondták a csapat karosszériáért és erőforrásért felelő vezetői.

Egy apró, de figyelemreméltó technikai megoldás tűnik szembe az SF-23 első szárnyán. Az aerodinamikus távtartók 2022-ben végül nem kerültek fel a Mercedesre. Szabályos a Ferrarin az első szárny, amely a Mercedesen nem volt az? Itt válaszoltunk a kérdésre.

A bemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón válaszolt a kérdésekre Frederic Vasseur, valamint a két pilóta. Továbbra sem akarja feje tetejére állítani a maranellói alakulatot a Ferrari új F1-es csapatfőnöke, aki azt is kijelölte, mely terület jelenti a prioritást jelenleg – erről bővebben itt. A francia humorát is megcsillogtatta, amikor a súlykérdés került elő.



Számít nehéz versenyekre, de bizakodik az első jelek után Leclerc. A szimulátoros tapasztalatok alapján jó munkát végzett idei F1-es autójával a Ferrari, de a monacói azt nem tudta megmondani, ez mire lesz elég – erről beszélt a vb-címet célként kitűző Charles Leclerc.

Nagy a kockázat abban, hogy egy csapat nyilvánosság előtt tegye meg vadonatúj autója első köreit, mondja a 2023-as szezon előtt magabiztos Carlos Sainz. A spanyol szerint bátor volt a Ferrari, hiszen beéghettek volna a bemutatóval.

A Ferrari mellett nyilvánvalóan csak mellékszerep jutott neki, de egy másik csapat is először gurult a pályára: a szombaton leleplezett AlphaTauri AT04 Misanóban teljesítette a bejáratást.

A hétfőn leleplezést tartó Aston Martin és McLaren tájáról is csordogáltak még hírek, nyilatkozatok. Fernando Alonso kicsit odaszólt előző csapatainak: feltöltötte az Aston Martinnál tapasztalt lelkesedés és energia, miután – saját elmondása szerint – korábbi csapatai megelégedtek a negyedik hellyel is. Szavai itt olvashatók. Alonso nemrég egy többség által furcsállt kijelentést is tett, miszerint új csapattársa, Lance Stroll világbajnok-alapanyag. Erre reagált Ralf Schumacher úgy: máris április elseje van?

Az F1 újonca, Oscar Piastri korábbi tapasztalatai segítségével kerülné el Daniel Ricciardo szenvedését, egyéves kihagyásának pedig kevés jelentőséget tulajdonít. Az ausztrál arról is beszélt, nem honfitársa ült mellette egy McLarenben azon a bizonyos képen, amely a közösségi médiában terjedt.

Max Verstappennel ellentétben Lando Norrist egyelőre nem foglalkoztatja a visszavonulás gondolata, a McLaren tehetsége először ugyanis a wokingiakkal szeretne felérni a királykategória csúcsára – ezt mondta a brit fiatal.

Mélyebb zsebre lesz szüksége az érkezőknek? Várhatóan a jelenleg érvényben lévő 200 millió dolláros „belépési díj” emeléséről is szó fog esni az F1 Bizottság jövő heti ülésén – állítja Zak Brown.

Ismertette versenyzői akadémiájának tagjait és idei bajnokságaikat az Alpine, aki jelentősen bővítette a programját 2022-höz képest: nyolc versenyzőre nőtt a támogatott fiatalok létszáma.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: