Lewis Hamilton vezetésével Ferrari 1-2-t hozott a pénteki nap a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, miközben a vb-aspiráns McLarenek zaklatott második szabadedzést tudhatnak maguk mögött – azok után, hogy néhány órával korábban még ők diktálták a tempót, ami minimum árnyalja a képet.
Egy körön a késő délutáni hátrányát a McLarennek lehetett magyarázni a pilótáik hibájával: Lando Norris félbe is szakított egy ígéretes gyorskört, majd falazott és kitört a bal hátsó futóműve, ami fél órára a bokszba kényszerítette, míg Oscar Piastrinak ugyancsak voltak necces momentumai.

Valószínűsíthető, hogy a wokingiak azért szombatra előre fognak majd lépni – sőt, Charles Leclerc a mai eredmények ellenére is úgy véli, hogy más dimenziót jelentenek a papaják –, viszont a versenyetapjaik sem voltak igazán meggyőzők. A The Race szakportál által összeszedett adatok alapján Piastri szimulációja a Ferrariktól és a Red Bull-os Max Verstappenétől is elmaradt:
| Versenyző | Csapat | Körátlag | Gumi |
| Charles Leclerc | Ferrari | 1:46,212 | lágy |
| Lewis Hamilton | Ferrari | 1:46,297 | közepes |
| Max Verstappen | Red Bull | 1:46,566 | lágy |
| Oscar Piastri | McLaren | 1:46,915 | lágy |
| George Russell | Mercedes | 1:47,068 | lágy |
| Kimi Antonelli | Mercedes | 1:47,174 | lágy |
Ami még kirajzolódik a fentiekből, hogy Leclerc visszafogott értékelése ellenére a Ferrari nagyon jól mozgott hosszabb etapon is – és ami még lényegesebb számukra: mindkét pilóta alatt és mindenféle gumikeveréken. Merthogy az egyik nagy dilemmát épp az abroncsok szállíthatják Bakuban.
Ugyanis a Pirelli idei új C6-os lágy keveréke Imolához, Monacóhoz és Montrealhoz hasonlóan meglehetősen trükkösnek bizonyul: bár valamelyest gyorsabb papíron az itt közepes opciónak számító C5-ös abroncsnál, utóbbit sokkal könnyebb megfelelő tartományban tartani egy teljes körön keresztül.
Ezért is láthattuk többeknél, hogy a C5-össel jobb időt értek el, mint a lágy gumival: bár ő nem ezt a tábort erősítette, de Kimi Antonelli is utalt rá, hogy a közepes gumik lehetnek a nyerők az időmérőn.

Érdekesség amúgy, hogy a négy élcsapat pilótái közül Hamilton és a Red Bull-os Yuki Tsunoda rendelkezik eggyel több (szám szerint öt) C6-os szettel, mint a többiek, viszont közepesből éppen ezért nekik csak két friss garnitúrájuk maradt a hétvége további részére a riválisok hármával szemben.
A Ferrarinál emellett a szárnykonfiguráció is okozhat némi fejtörést a kvalifikációig. Hamilton ugyanis láthatóan nagyobb leszorítóerős csomaggal ment, amely a lassú szekciókban jelent előnyt, míg Leclerc sokkal kisebb hátsó szárnyat használt, ami pedig a roppant hosszú célegyenesben segíthet. Érdekes lesz látni, egy irányba megy-e holnap a két pilóta vagy megmarad az eltérés.
Mi az erősorrend?
Az eddigiek alapján annyit ki lehet jelenteni, hogy a Ferrari jó formában kezdte a hétvégét egy pályán, ahol eleve rendre jól szerepelnek – különösen a sprinttel együtt zsinórban öt pole-pozíciónál járó Leclerc révén.

Ugyanakkor nem szabad lebecsülni sem a McLarent, sem a péntekről szombatra szintén rendszeresen feltámadó Red Bullt – ráadásul ezúttal nem is olyan jelentős a hátránya Verstappennek, sőt a versenyetapja kifejezetten biztatónak tűnt még Piastriékkal szemben is.
A Mercedesről rántották le kissé a leplet a fenti adatok, ugyanis a betegeskedő George Russell harmadik és Antonelli negyedik helye ellenére talán valamelyest lefelé lógnak ki az Ezüst Nyilak a négy topgárda közül. Ezen azonban változtathatnak még beállításokkal szombatra – és akkor még a potenciális esőt nem is említettük.
Az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj programja magyar idő szerint szombaton 10:30-kor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, majd 14 órakor jön az időmérő, míg a futam vasárnap 13 órakor startol.