DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

A legszorosabb és a legsimább F1-es párharcok

A világbajnoki címért küzdő McLaren párosáénál is van egy szorosabb párharc az idei F1-es szezonban, míg a legsimábban Verstappen, Russell és Alonso veri csapattársait hat mutatót figyelembe véve.

Az alábbi összeállításban hat mutatót figyelembe véve rangsoroljuk a 2025-ös F1-es szezon csapaton belüli párharcait, majd ezt követően e mutatók figyelembe vételével sorrendbe állítjuk az egyes csapatokat abból a szempontból, hogy hol mennyire kiegyensúlyozott az istállón belüli küzdelem.

verstappen-hulkenberg-alonso



Az összeállításnál figyelembe vettük az időmérős párharcokat, az időmérős különbségeket, az átlagos időmérős helyezéseket, a befejezett futamok párharcait, az átlagos nagydíjhelyezéseket és a bajnoki pontszámot.

Nézzük először sorban a hat mutató szerint az egyes csapaton belüli párharcokat, a már nem létező párosításokat külön kiemelve a többi közül. Kezdjük a sort az időmérős csatákkal, ahol a sprinteket a holtversenyek eldöntésekor vettük figyelembe. Csapaton belül egyelőre Verstappen és Alonso rendelkezik a legtöbb győzelemmel, viszont a holland az egyetlen, aki emellett sprintidőmérőn is hibátlan.

1. Red Bull VER–TSU 12–0 (14–0)
2. Aston Martin ALO–STR 14–0 (16–1)
3. Mercedes RUS–ANT 13–1 (15–2)
4. Racing Bulls HAD–LAW 9–3 (11–3)
5. Alpine GAS–COL 6–2 (7–2)
6. Ferrari LEC–HAM 10–4 (12–5)
7. McLaren PIA–NOR 8–6 (11–6)
7. Haas OCO–BEA 8–6 (11–6)
9. Sauber BOR–HÜL 8–6 (10–7)
9. Williams ALB–SAI 8–6 (10–7)
       
  Red Bull VER–LAW 2–0 (3–0)
  Alpine GAS–DOO 5–1 (6–2)
  Racing Bulls TSU–HAD 1–1 (2–1)

Folytassuk az átlagos időmérős lemaradásokkal – minden időmérőről az utolsó olyan sessiont tekintve, ahol mindkét fél részt vett. Itt Verstappen szintén kiemelkedő, de közel ekkora verést mér Antonellire George Russell is, míg három csapatnál, a Haasnál, a Saubernél és a Williamsnél is egy tizeden belül van a különbség.

1. Red Bull VER–TSU -0,615
2. Mercedes RUS–ANT -0,520
3. Aston Martin ALO–STR -0,328
4. Alpine GAS–COL -0,268
5. Ferrari LEC–HAM -0,184
6. Racing Bulls HAD–LAW -0,178
7. McLaren PIA–NOR -0,105
8. Williams ALB–SAI -0,085
9. Haas OCO–BEA -0,072
10. Sauber BOR–HÜL -0,036
       
       
  Red Bull VER–LAW -0,880
  Alpine GAS–DOO -0,367
  Racing Bulls TSU–HAD -0,197

Ezek után nem meglepő, hogy az átlagos időmérős helyezéseknél is a Red Bull, a Mercedes és az Aston Martin esetében a legnagyobb a differencia – csak a kvalifikációs eredményeket vettük figyelembe, az utólagos büntetéseket nem.

1. Red Bull VER–TSU 3,5 – 13,3
2. Mercedes RUS–ANT 4,4 – 9,2
2. Aston Martin ALO–STR 10,9 – 15,7
4. Alpine GAS–COL 13,3 – 16,4
5. Racing Bulls HAD–LAW 10,1 – 12,9
6. Ferrari LEC–HAM 6 – 8
7. Sauber BOR–HÜL 14,4 – 16,1
8. Williams ALB–SAI 10,5 – 11,9
9. McLaren PIA–NOR 2,1 – 3,3
10. Haas OCO–BEA 14,6 – 14,8
       
       
  Red Bull VER–LAW 3,5 – 19
  Alpine GAS–DOO 11,3 – 15,5
  Racing Bulls TSU–HAD 7 – 9

Következnek a futamhelyezések, ahol George Russell az egyetlen hibátlan fél, így ebből a szempontból ő a legdominánsabb – Verstappen a miami sprinten szorult Tsunoda mögé büntetése nyomán. A legszorosabb ebben a tekintetben a McLaren és a Sauber párharca, ahol jelenleg egyetlen sprint billenti Piastri, illetve Bortoleto javára a mérleget.

1. Mercedes RUS–ANT 10–0 (13–0)
2. Red Bull VER–TSU 10–0 (11–1)
3. Ferrari LEC–HAM 11–2 (12–3)
4. Aston Martin ALO–STR 8–2 (8–4)
5. Williams ALB–SAI 7–2 (8–3)
6. Racing Bulls HAD–LAW 6–3 (8–3)
7. Alpine GAS–COL 4–2 (4–2)
8. Haas OCO–BEA 7–4 (9–5)
9. Sauber BOR–HÜL 5–5 (7–6)
10. McLaren PIA–NOR 7–7 (9–8)
       
  Alpine GAS–DOO 2–0 (4–0)
  Red Bull VER–LAW 1–0 (2–0)
  Racing Bulls HAD–TSU 1–0 (1–1)

Az átlagos futamhelyezéseknél jóval kisebb a különbség az Aston Martinnál, mint az eddigi szempontok szerint, így az Alpine és a kimondottan szoros időmérős küzdelmet produkáló Williams párosa is megelőzte őket – és ez az egyik mutató, mely jól mutatja, mennyire fel tudott jönni Liam Lawson Isack Hadjarra, Hülkenberg pedig ezen a téren az előzőekkel ellentétben felülmúlja Bortoletót.

1. Red Bull VER–TSU 4,3 – 13,1
2. Mercedes RUS–ANT 4,8 – 8,6
3. Alpine GAS–COL 12 – 15,5
4. Williams ALB–SAI 8,1 – 11,5
5. Aston Martin ALO–STR 10,6 – 13,3
6. Sauber HÜL–BOR 11,1  – 13,2
7. Ferrari LEC–HAM 5,1 – 6,5
8. McLaren PIA–NOR 2,4 – 3
9. Haas OCO–BEA 12 – 12,1
10. Racing Bulls LAW–HAD 11,2 – 11,2
       
  Red Bull VER–LAW 3 – 12
  Alpine GAS–DOO 11 – 14,7
  Racing Bulls HAD–TSU 11 – 14

A pontszámok rangsorolásánál figyelembe vettük a számszerű és a százalékos különbséget is, ez alapján született meg az alábbi sorrend – itt az Aston Martin háziversenye a legszorosabb, miközben időmérőkön itt az egyik legnagyobb a különbség, de a mindkét fél által befejezett futamokat illetően is a kevésbé szoros csaták közé tartozik a silverstone-iak küzdelme. A Saubernél itt is Hülkenberg az erősebb.

1. Red Bull VER–TSU 151–7
2. Alpine GAS–COL 13–0
3. Mercedes RUS–ANT 172–64
4. Williams ALB–SAI 54–16
5. Sauber HÜL–BOR 37–14
6. Ferrari LEC–HAM 151–109
7. Haas OCO–BEA 27–8
8. McLaren PIA–NOR 284–275
9. Racing Bulls HAD–LAW 22–20
10. Aston Martin ALO–STR 26–26
       
  Red Bull VER–LAW 36–0
  Alpine GAS–DOO 7–0
  Racing Bulls TSU–HAD 3–0

Mindezek alapján nézzük meg a párosok teljes rangsorát, ezúttal a legszorosabb párharctól haladva a legkevésbé szoros felé. A Sauberé lett a legkiegyensúlyozottabb küzdelem, hiszen náluk négy szempontból Bortoleto, kettőből viszont Hülkenberg az erősebb, míg a többi csapatnál ugyanaz a versenyző kerekedik kisebb-nagyobb különbséggel csapattársa fölé minden szempontból.

    Időmérő Különbség Átl. ih. Futam Átl. h. Pont
1. BOR–HÜL 8–6 (10–7) -0,036 14,4 – 16,1 5–5 (7–6) 13,2  – 11,1 14–37
2. PIA–NOR 8–6 (11–6) -0,105 2,1 – 3,3 7–7 (9–8) 2,4 – 3 284–275
3. OCO–BEA 8–6 (11–6) -0,072 14,6 – 14,8 7–4 (9–5) 12 – 12,1 27–8
4. HAD–LAW 9–3 (11–3) -0,178 10,1 – 12,9 6–3 (8–3) 11,2 – 11,2 22–20
5. ALB–SAI 8–6 (10–7) -0,085 10,5 – 11,9 7–2 (8–3) 8,1 – 11,5 54–16
6. LEC–HAM 10–4 (12–5) -0,184 6 – 8 11–2 (12–3) 5,1 – 6,5 151–109
7. GAS–COL 6–2 (7–2) -0,268 13,3 – 16,4 4–2 (4–2) 12 – 15,5 13–0
8. ALO–STR 14–0 (16–1) -0,328 10,9 – 15,7 8–2 (8–4) 10,6 – 13,3 26–26
9. RUS–ANT 13–1 (15–2) -0,52 4,4 – 9,2 10–0 (13–0) 4,8 – 8,6 172–64
10. VER–TSU 12–0 (14–0) -0,615 3,5 – 13,3 10–0 (11–1) 4,3 – 13,1 151–7
               
  TSU–HAD 1–1 (2–1) -0,197 7 – 9 0–1 (1–1) 14 – 11 3–0
  GAS–DOO 5–1 (6–2) -0,367 11,3 – 15,5 2–0 (4–0) 11 – 14,7 7–0
  VER–LAW 2–0 (3–0) -0,88 3,5 – 19 1–0 (2–0) 3 – 12 36–0

A második helyen a McLaren, míg a harmadikon a Haas található, ez utóbbi azt is jól mutatja, hogy bár pontok terén meglehetősen nagy Bearman lemaradása, minden szempontot figyelembe véve egészen jól megállja a helyét Esteban Oconnal szemben.

A másik véglet aligha meglepő: természetesen Max Verstappené a legnagyobb csapaton belüli fölény, a második legsimább a Mercedes házimeccse, Lance Stroll pedig abban a különleges helyzetben van, hogy miközben pontegyenlőséggel áll csapattársával, minden más tekintetben alaposan elmarad tőle.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: