Győztes: McLaren
Ezt aligha kell magyarázni: a tavalyi feltámadás és szoros konstruktőri diadal után a McLaren beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és 2025-re abszolút domináns erővé váltak a Formula-1-ben. Mindössze három futamot nem a papaják nyertek meg eddig a 14-ből, ennek köszönhetően a csapatértékelésben több mint kétszer annyi ponttal rendelkeznek, mint a második helyezett, így ott a címvédés már nem is kérdés.

Ahogy mostanra igazából az sem, hogy az egyéni világbajnok is az ő párosukból fog kikerülni, azaz 2008 óta először adhat vb-győztes versenyzőt a wokingi istálló – és 1998 (!) után duplázhat mindkét cím tekintetében. Oscar Piastri és Lando Norris csatája egyelőre meglehetősen kiegyenlített: bár általános konszenzus van arról, hogy az ausztrál nyújtotta eddig a jobb produkciót, a kilencpontos előnyével egyáltalán nem dőlhet hátra.
Vesztes: Ferrari
A McLarennel ellentétben a Ferrari egyáltalán nem azt hozza eddig, amit a 2024-es szezon alakulása alapján vártunk tőlük. Tavaly az utolsó versenyig harcban voltak a konstruktőri elsőségért, és Lewis Hamilton érkezésével együtt óriási felhajtás alakult ki az amúgy is mindig rivaldafényben lévő maranellói istálló körül.

Aztán pofon vágta őket a valóság: nemhogy előrelépés nem történt, az SF-25-ös egyértelműen rosszabb konstrukció az elődjénél, folyamatosan rejtélyes és ki nem mondott problémák – állítólag a hasmagasság és az amiatti kompromisszumok kapcsán – hátráltatják őket. Ugyan a vb-összetettben a második helyen tanyázik a Scuderia, de ez inkább köszönhető a riválisok hullámzó vagy pocsék teljesítményének, hiszen a négy topcsapat közül egyedül a vörösök nem arattak eddig győzelmet vasárnapi nagydíjon 2025-ben.
Győztes: George Russell
Az élcsapatok versenyzői közül George Russellt érdemes kiemelni ebben a viszonylatban, a még mindig ifjú brit ugyanis határozottan szintet lépett 2025-re. Nem kérdés, hogy sikeresen ragadta magához a stafétabotot immár kimondva is Hamilton eligazolása után, az idei teljesítménye pedig abszolút a legmagasabb polcra helyezi őt.

Russell szinte kivétel nélkül kihozza a maximumot a rendelkezésre álló csomagból, ami összesen hat dobogóban – ami még Max Verstappen értékénél is több – nyilvánul meg, közte a kanadai győzelemmel: egyetlen hétvégén volt igazán ütőképes a W16-os, azt pedig a Mercedes-pilóta könyörtelenül ki is használta. Ha maradnak a nyári szünet előtt látott trendek, kinézhet egy világbajnoki összetett dobogó is a britnek.
Vesztes: Lewis Hamilton
A Ferrarit már említettük, de házon belül is külön beszélni kell Hamiltonról, ugyanis míg Charles Leclerc legalább dobogós helyezéseket elcsíp, amikor arra alkalmas az autó, a hétszeres világbajnok egy-két villanást – mindenekelőtt a sanghaji sprintgyőzelmet – leszámítva jórészt csak küszködik eddig 2025-ben.

Ami pedig igazán aggasztó a 40 éves pilóta szempontjából, hogy nem is igazán látszik a fény az alagút végén, és a kommunikációja és a testbeszéde arról árulkodik, hogy mentálisan is egyre inkább negatív spirálba kerül, ami a hungaroringi „haszontalan vagyok, pilótát kellene cserélnie a csapatnak”-megszólalásban csúcsosodott ki. Nem kérdés, hogy Hamilton egyelőre az évad talán legnagyobb csalódása.
Győztes: Williams
Azok után, hogy tavaly visszazuhantak az utolsó előtti pozícióba, óriásit ugrott előre 2025-re a Williams: az első 14 forduló alapján teljesen egyértelműen ők számítanak a középmezőny császárainak a csapatok között. Voltak persze nehézségeik, Carlos Sainzt például a lassabb alkalmazkodás mellett pechszéria is sújtotta, de összességében kimagaslott eddig az alsóházból a grove-i istálló.

Jól jelzi ezt, hogy Alexander Albon még az egyik Mercedes-pilótától sincs messze az összesítésben, és háromszor is az első hat között végzett a thai pilóta. Hátra ugyanakkor nem dőlhet a Williams, az utóbbi hétvégéken ugyanis hol az Aston Martin, hol pedig a Sauber villantott olyan eredményeket, amelyek még veszélyt jelenthetnek az eleinte biztosnak látszó konstruktőri ötödik helyre.
Vesztes: Red Bull
Hol is kezdjük? Verstappen győzelmei és bravúrjai ugyan egy ideig víz felett tartották a Red Bullt idén is, de mostanra olyan gödörbe került az alakulat, hogy már a négyszeres világbajnok sem képes dobogó közelébe kerülni az esetek többségében.

És ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen immár egyértelmű, hogy nem (csak) a második pilóta személye a problémás, nem (csak) Liam Lawson és Yuki Tsunoda teljesítménye múlja alul a várakozásokat, hanem alapvető gondok van az autóval. Ráadásként pedig nyilván nem lehet elmenni szó nélkül Christian Horner menesztése mellett – kisebb káosz eddig a Red Bull 2025-ös éve, és egyelőre a legnagyobb eredményük, hogy úgy fest, Verstappen ennek ellenére is kitart mellettük.
Győztes: Isack Hadjar
Más újoncok produkcióját is ki lehetne emelni, például akár Gabriel Bortoletóét, ám az ő erős bemutatkozása aligha meglepő az egymás után szerzett F3-as és F2-es bajnoki címei fényében. Isack Hadjar volt azonban az az újonc, akitől talán a legkevesebbet vártuk, ehhez képest viszont az egyik legjobb teljesítményt tette le eddig az asztalra.

Rémálomszerűen indult a kalandja a Racing Bullsnál, hiszen Ausztráliában a felvezető körön autót tört és kiesett, az ifjú francia viszont nagyon gyorsan összeszedte magát és felállt a pofonból, és főleg az idény első harmadában egyértelműen a mezőny egyik üde színfoltja volt. Bár menet közben Lawson is magára talált a kisbikáknál, nem lenne meglepő, ha Hadjar lenne a Red Bull fő jelöltje 2026-ra – bár a fentiek fényében kérdés, hogy mennyire lenne az jutalom…
Vesztes: Kimi Antonelli
De ha már újoncok: közülük egyértelműen Kimi Antonelli jelenti a fő csalódást – főleg annak fényében, hogy az ő debütálását is milyen felhajtás előzte meg. Eleinte egyébként nem is ment rosszul a 18 éves olasz, stabilan szállította a pontszerzéseket, ám már akkor szembetűnő volt, hogy – Miamit leszámítva – tempóból azért van egy elég jelentős deficitje Russellhez képest.

Aztán bár a montreali dobogója megszakította a negatív sort, Antonelli mélyrepülése az európai szezonban vált igazán látványossá: amellett, hogy balszerencséje is adódott, többször hibázott, és a Mercedes félresikerült futóműfejlesztése pedig őt még inkább visszavetette, mint rutinosabb kollégáját. Azt maga a pilóta sem tagadja, hogy össze kell szednie magát, a juniorkarrierje alapján pedig ennél sokkal többre lenne hivatott a Mercedes protezsáltja.
Győztes: Sauber
Semmi nem utalt arra előzetesen, hogy az eleve a 2026-os Audi-érkezésre készülő és emiatt átmeneti fázisban lévő Stake képes lesz elmozdulni a tavalyi egyértelmű sereghajtó pozícióból. Ehhez képest főleg a szezon közben sikerült látványosan előrelépnie a hinwili gárdának: a barcelonai fejlesztés révén egyértelműen a középmezőny erősebb alakulatai közé kerültek.

Nyilván kimagaslik az eredménysorból Nico Hülkenberg silverstone-i dobogója, de sokkal beszédesebb, hogy a Spanyol Nagydíj óta folyamatosan erős pontszerzéseket tudnak felmutatni a pilótáik – és a fentebb már említett Bortoleto pazar bemutatkozása is sokkal láthatóbbá vált azáltal, hogy a Sauber előrelépett. Könnyen lehet, hogy a mostani konstruktőri hetedik hely még nem is a plafon az idei esztendőre.
Vesztes: Alpine
Ha van csapat, amely Pierre Gasly egy-egy megvillanásán és erőn felüli pontszerzésén kívül semmit nem mutatott eddig 2025-ben, az az Alpine. Teljesen „megérdemelten” tanyáznak az utolsó pozícióban az istállók értékelésében, és hacsak nem dobnak egy a tavalyi interlagosi dupla dobogóhoz hasonló váratlan bravúrt, akkor ez már így is fog maradni.

Merthogy tényleg nem mutatnak eddig semmit, ami ennek ellenkezőjére utalna – és akkor még nem is beszéltünk a második ülést érintő kavarásról, valamint a menetrendszerű vezetőségbeli átrendeződésekről, amelyek nyilván nem a stabilitást szolgálják az enstone-i istállónál, amely érezhetően el is engedte az idei szezont a 2026-os feltámadás reményében.