Mindössze három istálló jelentett le hivatalosan fejlesztéseket az FIA felé a Formula-1-es Magyar Nagydíjra, a többiek nem érkeztek újításokkal a Hungaroringre – ami olyan szempontból nem feltétlenül meglepő, hogy a nyári szünet előtti utolsó fordulóról van szó.

A négy élcsapat közül egyedül a Red Bull érkezett fejlesztéssel Mogyoródra. Egyfelől módosítottak az első szárnyon: alkalmazkodva a nagy leszorítóerőt igénylő pályán használandó hátsó szárnyhoz, hosszabb második szárnyelemmel készültek, hogy növeljék a terhelést. Emellett a jobb fékhűtést célozva átszabták az első kerekeknél lévő karosszéria-elemeket is.
A többi élcsapat nem jelentett le fejlesztést – sőt, mint arról már csütörtökön írtunk, a Mercedesnél például visszafejlesztésről lehet beszámolni, hiszen ismét félretették az Imolában debütált új hátsó felfüggesztést.

Ami a középmezőnyt illeti: az Aston Martinnál a Red Bullhoz hasonló módon, pályaspecifikusként megjelölve módosítottak és „agresszívabbá” formálták az első szárny lapját, hogy jobb egyensúlyt alkosson az itteni specifikációjú hátsó szárnnyal.
Végezetül pedig a Racing Bulls hozott két újítást: egyfelől változtattak az első fékdobok egyes elemeinek formáján, hogy javítsák az autó hátulja felé tartó levegő áramlását, másfelől pedig nagyobbra szabták a motorborításon lévő hűtőpaneleket, értelemszerűen a motorhűtést javítva ezzel, készülve az esetleges magyarországi hőségre.

Az F1-es Magyar Nagydíj programja 13:30-kor kezdődik az első szabadedzéssel – a hétvége teljes menetrendje ide kattintva böngészhető.