A győztesek
Oscar Piastri sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta, ezzel a McLaren F1-es történetében mindössze a negyedik versenyző lett, aki triplázni tud Prost, Senna és Hakkinen után.
De egyébként sem sokan teljesítettek ilyesmit, az elmúlt 30 évben az ausztrál mindössze a kilencedik, akinek ez sikerült. Nem meglepő módon rajta kívül csak világbajnokok vannak a listában, ábécérendben Alonso, Button, Hakkinen, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Verstappen és Vettel.
Összességében egyébként ez a 67. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban háromszor nyer, és csupán egyszer fordult elő, hogy olyan versenyzőnek sikerült ez, aki karrierje során egyszer sem lett világbajnok: Stirling Moss 1957 és 1958 között.
Az pedig mindössze egyetlen alkalommal fordult elő az F1 történetében, hogy valaki a szezon első hat versenyéből négyet megnyert, de mégsem lett világbajnok: 1976-ban Niki Lauda járt így, természetesen legnagyobbrészt nürburgringi balesete miatt.
Piastri egyébként hatodik győzelmével megelőzte Lando Norrist az F1-es örökranglistán, s a jelenlegi mezőnyből már csak a három világbajnok és a nyolc sikernél járó Leclerc van előtte.
Továbbra is tart a sorozat, miszerint a Miami Nagydíjat nem lehet az első sorból megnyerni.
Mivel a sprinten is kettős győzelmet arattak, a McLaren lett az első csapat, mely egy sprintes hétvégén mindkét futamot 1-2-ben zárja. 58 ponttal távoztak Miamiból, aminél többet csak egyszer szerzett csapat egy F1-es versenyhétvégén: a 2014-es duplapontos szezonzárón a kettős dobogót szerző Williams 66 egységgel gazdagodott.
Utoljára a 2007-es Monacói Nagydíjon fordult elő, hogy a McLaren úgy arat kettős győzelmet, hogy senki nincs hozzájuk képest fél percen belül – akkor Alonso, Hamilton, Massa volt a sorrend.
Arra pedig 2010 óta nem volt példa, hogy a McLaren egy szezonon belül két kettős győzelmet arasson.
Piastri zsinórban 24. alkalommal szerzett pontot (a sprinteket természetesen nem számítva), ami a 6. leghosszabb ilyen sorozat az F1 történetében, míg Verstappen negyedik az örökranglistán a sorozatban 27. pontszerzésével.
Azzal, hogy sorozatban 34. alkalommal ért célba, Piastrié a 3. leghosszabb ilyen széria, Verstappen 27-ese pedig holtversenyben a 10 leghosszabb a sportág történetében.
A többiek
George Russell harmadik helyével már annyi dobogónál tart (négynél), mint tavaly egész szezonban, egyúttal a Mercedes először tudott odaérni a pódiumra Miamiban.
Először fordult elő Max Verstappen karrierje során, hogy egymás után két pole-pozíciót nem tud győzelemre váltani – és ő az első, aki Miamiban rajtelsőséget szerez, és végül nem másodikként ér célba.
A 65 ezredes előnnyel megszerzett pole a legnagyobb különbségű győzelem a holland három idei időmérős elsősége közül – az idei hat hagyományos és két sprintes időmérő közül csak a bahreinit nyerték egy tizednél nagyobb előnnyel.
Alexander Albon karrierje során 13. alkalommal végzett az első ötben, ebből másodszor nem a Red Bull, hanem a Williams színeiben – a melbourne-i szezonnyitón ugyanitt ért célba.
Mivel Sainz is pontot szerzett, a Williams idén már harmadik kettős pontszerzésének örvendhetett, erre egy évben 2017 óta nem volt példa, ahogy az eddig megszerzett 37 pont is a legtöbb, melyet azóta bármikor elértek egy teljes szezon során.
Esteban Ocon karrierje során már 16. alkalommal indult a 9. helyről, ami a hetedik legtöbb az F1 történetében – míg Stroll a 18. rajthelyeket illetően a negyedik De Cesaris, Latifi és Kovalainen után.
Oliver Bearman karrierje során először esett ki egy F1-es nagydíjról.
Sprint
Mióta a jelenlegi sprintformátum van érvényben, most először fordul elő, hogy a négy téttel bíró sessiont négy különböző versenyző zárja az élen.
Lando Norris lett a harmadik versenyző Verstappen (11), Bottas és Piastri (2–2) után, aki egynél több F1-es sprintet nyer meg. A konstruktőrök között a McLaren (4) lehagyta a Mercedest (3).
Andrea Kimi Antonelli lett a nyolcadik versenyző, aki sprint-pole-t szerez, és a legfiatalabb pilóta, aki bármilyen F1-es futamot az élről vagy akár az első sorból kezd meg.
Bár nem tudta megnyerni a sprintet, Piastri így is előrelépett a második helyre a sprinteken élen töltött körök örökranglistáján, ezzel Valtteri Bottast tolta eggyel hátrébb. Az ausztrál neve mellett 47 szerepel, Verstappen vezet 200-zal.
Miközben Lewis Hamilton az idei hat nagydíjon csak egyszer végzett az első ötben, sprinteken kettőből két dobogónál jár, hiszen a kínai győzelem után most harmadik lett.
Miután a sprint utáni büntetésekből mindketten profitáltak, Yuki Tsunoda és Lance Stroll holtversenyben a 10. legtöbb ponttal rendelkeznek a formátum történetében.
Mivel Verstappen büntetése miatt messze a pontzónán kívül ért célba, a 2016-os Belga Nagydíj óta először történt meg vele bármilyen versenyen, hogy célba ért, de nem szerzett pontot.