Lando Norris karrierje második futamgyőzelmét és első mesterhármasát szerezte – ő a 48. versenyző, aki a pole-ból indulva megszerzi a győzelmet, és a leggyorsabb kör is az övé lesz.
Norris 22,896 másodperces különbséggel aratott győzelme a legnagyobb az idei szezonban, és a legnagyobb különbségű olyan győzelem Hamilton 2021-es dzsiddai sikere óta, melyet nem Max Verstappen ért el.
A brit versenyző az 57. pilóta, aki eléri a négy rajtelsőséget, amivel Hawthornt, Pironit, Trullit és Fisichellát érte utol a vonatkozó örökranglistán. Hamilton 2012-es monzai győzelme óta ez volt az első McLaren-siker, melyet a pole-ból értek el.
Norris továbbra sem tudta az első kört az élen befejezni egyetlen alkalommal sem, amikor a pole-ból rajtolt, legyen szó akár nagydíjról (4), akár sprintről (2).
Bár még kilenc verseny van hátra, Norris már több pontot szerzett, mint valaha eddigi karrierje során egy szezonban.
Charles Leclerc monacói győzelme óta először nyert a rajtelsőséget szerző versenyző, azaz sorozatban hatszor nem sikerült a pole-ból nyerni: kétszer Russellnek, kétszer Norrisnak, egyszer Verstappennek, egyszer pedig Leclerc-nek.
A második helyen záró Max Verstappen karrierje 200. nagydíján vett részt, ő a 23. versenyző az F1 történetében, aki átlépi ezt a határt. Egymás után 200 nagydíjon viszont csak négyen vettek részt, korábban Nico Rosberg, Hamilton és Ricciardo nem hagyott ki versenyt ilyen hosszú időn át – ha a hétvégi Olasz Nagydíjon rajthoz áll, Valtteri Bottas is eléri ezt a számot.
Verstappen negyedik hazai versenyén először nem szerzett pole-t, és először nem tudott győzni – ezzel sorozatban ötödször nem őt intették le az első helyen, és ez idő alatt mindössze a második dobogóját szerezte.
Utoljára a 2023-as bakui futamon fordult elő, hogy Verstappen nem nyert a 2. rajthelyről indulva, azóta öt alkalommal sikerült ez neki.
Norris és Verstappen már 11. alkalommal végeztek együtt egy futam első két helyén, ami a 16. leggyakoribb párosítás az F1 történetében.
Charles Leclerc 37. dobogós helyezését szerezte a Ferrarival, ezzel megelőzte Felipe Massát a Ferrari dobogósainak örökranglistáján. A következő célpont a 44-szer pódiumot szerző Alonso, előtte Raikkönen (52), Vettel és Barrichello (55-55), valamint Schumacher (116) áll még.
A Holland Nagydíj visszatérése óta Verstappent leszámítva Leclerc az első versenyző, aki egynél több dobogót szerez.
Az eddigi négy modernkori zandvoorti versenyen Norris, Verstappen, Sainz, Perez és Alonso is minden alkalommal pontot szerzett. A Q3-ba Verstappen és Leclerc jutott be minden alkalommal.
A negyedikként záró Oscar Piastri sorozatban ötödik versenyén töltött az élen legalább egy kört.
Carlos Sainz idén másodszor nem jutott be a Q3-ba, első kiesését a Kanadai Nagydíj hozta. Ezzel már nincs csapat, aki ne vesztett volna el autót a Q1-ben vagy a Q2-ben Zandvoortban.
A hatodikként célba érő Sergio Perez Miami óta először végzett az első hat között. A mexikói az egyetlen versenyző, aki mind a négy újkori zandvoorti versenyen részt vett, és egyszer sem győzte le csapattársát az időmérőn.
Lewis Hamilton nyolcadik helye a legrosszabb eredménye a kínai 9. helye óta – ellenben a szezon addigi öt versenyén csak egyszer, a szezonnyitón végzett ennél jobb helyen, amikor hetedik lett. A brit Sanghaj óta először nem jutott be a Q3-ba.
Pierre Gasly kilencedik helyével saját maga és az Alpine idei legjobb eredményét állította be: immár negyedszer végzett ezen a helyen a francia csapat, ebből háromszor Gaslynak köszönhetően.
Nico Hülkenberg a szezon 15. versenyén már hatodik alkalommal végzett a „majdnem pontszerző” 11. helyen. Ez épp annyi 11. pozíciót jelent, mint amennyit a 2024 előtti karrierje során összesen elért.
Valtteri Bottas lett az első versenyző, aki háromszor is kiesik a Q1-ben Zandvoortban. A Sauber idén már nyolcadszor veszítette el mindkét autóját az első szakaszban, ami a legtöbb a mezőnyben.
Idén harmadszor nem volt kieső a futamon, Guanyu Zhou pedig az 50. versenyző lett, aki a 20. helyen kerül be egy futam értékelésébe.
Sorozatban másodszor fordult elő, hogy az első tíz helyezett egyaránt korábbi futamgyőztes – miközben a Belga Nagydíjat megelőzően ez sosem fordult elő az F1 történetében.