DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula+

A McLaren és a Williams viszi a prímet – az F1-es csapatok fejlesztései a Holland Nagydíjra

Miami óta a legjelentősebb csomaggal készült Zandvoortra a McLaren, a Red Bull viszont csak apróságokon változtatott – itt a teljes lista.

A nyári szünet után folytatódik a Formula-1-es szezon, méghozzá néhány csapatnál komoly fejlesztési csomagokkal. A Holland Nagydíj előtt a csapatok által leadott dokumentáció szerint a tízből hat istálló készült kisebb-nagyobb újításokkal Zandvoortra: a Mercedes, a Ferrari, az Aston Martin és a Sauber nem jelentett le semmilyen fejlesztést.

 

Miami óta a legjelentősebb csomaggal készült a McLaren

Az élmezőny alakulatai közül egyértelműen a McLaren hozta a legtöbb átalakítást Hollandiába – nem véletlen, hogy az összetettben második helyen álló Lando Norris Miami óta a legnagyobb fejlesztési csomagnak nevezte a mostanit a wokingiaknál (akik az akkori újításokkal léptek előre a Red Bull szintjére).

f1-mclaren-fejlesztesek



Az MCL38-ason módosítottak az első fékek kialakításán, és ehhez igazodva egy új első felfüggesztéssel is készült az istálló. Átalakították a padlólemez szélét is, ezzel javítva a teljesítményét, valamint változtattak a hátsó kerék körüli szekción is a jobb levegőáramlás érdekében. Pályaspecifikusan pedig emellett készült még egy nagyobb leszorítóerőt generáló új hátsó szárny és övszárny is a McLarenhez.

 

Mit lép a Red Bull?

Érdekes az is, mivel áll elő a Red Bull Hollandiában, mivel Sergio Perez csütörtökön nyíltan beszélt arról, hogy egy vagy két korábbi fejlesztésükkel rossz irányba fordultak, és ahogy arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt nap végi videós bejelentkezésében, a paddockban az a hír járja, hogy legalábbis a mexikói oldalán egy korábbi specifikációjú RB20-ashoz térhetnek vissza.

f1-redbull-zandvoort-day0

Mindenesetre a Red Bull hivatalosan három kisebb fejlesztést jelentett le a versenyhétvégét megelőzően. A legfontosabb ezek közül talán, hogy a motorborítás központi megnyitása szűkebb lett: mint írták, a következő pályák hűtési igényei ezt lehetővé teszik.

Emellett módosítottak a halo hátsó felének kialakításán, valamint változott a visszapillantó tükröknél az azokat tartó állvány vízszintes tartási magassága és függőleges tartási szöge.

 

A Williams emelkedik ki az alsóházból

A többi istálló közül egyértelműen a Williams érkezett a legtöbb újítással Zandvoortba: igazából az első igazán jelentős fejlesztési csomag debütál most náluk a 2024-es szezonban. A legjelentősebb részlet, hogy a grove-i istálló teljes egészében átalakította a padlólemez geometriáját, beleértve a padlólemezek élének profilját.

f1-williams-fejlesztesek

Emellett a Williams egy új diffúzorral is készült, módosítottak az oldaldoboz légbeömlőjén, az oldaldobozzal összefüggésben pedig változott a motorborítás geometriája is. Ráadásként pedig a bukócsőnél található központi légbeömlőt is átalakították.

A Haas is viszonylag jelentősebbnek mondható listát adott le. Ők többek között egy új első szárnnyal készültek, ezzel összefüggésben némileg változott az orrkúp kialakítása, mindezek miatt pedig módosítottak az első felfüggesztés felső lengőkarján is – mindezekkel a tisztább levegőáramlást szeretné elérni a csapat.

A maradék két gárda ehhez képest már kevesebb és kisebb módosítással készült. Az Alpine-nál az első felfüggesztéshez és a hátsó fékcsatornához nyúltak hozzá, a Visa RB-nél pedig a hátsó kerekeknél a fékcső és a kis szárnyacskák kaptak frissítést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: