Nagyszerű teljesítmény után ért célba elsőként néhány napja a Formula-1-es Belga Nagydíjon George Russell, néhány órával később azonban megfosztották őt a győzelmétől, mivel az autója a megengedettnél könnyebbnek bizonyult. Ez volt mindössze a hatodik alkalom az F1 történetében, hogy kizártak egy győztest (olyan volt többször is, hogy utólagos büntetéssel sorolták hátrébb az első helyezettet, mint például 2008-ban Lewist Hamiltont épp Spában).
A korábbi öt esetből még kétszer fordult elő, hogy a minimumsúlyt nem érte el az adott pilóta autója: az 1982-es Brazil Nagydíjon Nelson Piquet-t (és a második helyezett Keke Rosberget) diszkvalifikálták, így Alain Prost ölébe hullott a győzelem, 1985-ben viszont épp a francia autója volt két kilóval könnyebb a megengedettnél a San Marinó-i Nagydíjon, így akkor a lotusos Elio de Angelis ölébe hullott a diadal.
Az első kizárt győztes az F1 történetében James Hunt volt, akitől az 1976-os Brit Nagydíjon aratott sikerét vették el utólag többszöri óvás után, mivel a verseny eleji rajtbalesetet követően nem teljesített egy teljes kört, így az akkori szabályok értelmében az újraindításnál nem állhatott volna rajthoz.
Érdekesség, hogy korábban ugyanebben az évben Spanyolországban is kizárták Huntot, mivel túl szélesnek bizonyult az autóján a hátsó szárny, ám ezt a győzelmét később visszakapta – ez az eset szerepelt is a Rush című filmben, míg a Brands Hatch-i nem. A győzelem a nagy rivális Niki Laudáé lett.
Talán a legismertebb kizárás az F1 történetében Ayrton Sennáé: az 1989-es Japán Nagydíjon ütköztek mclarenes csapattársával, Alain Prosttal, az incidenst követően pedig a sportbírók betolásának segítségével, a sikánt átvágva folytatta a versenyt a brazil, ami miatt utólag diszkvalifikálták – aminek köszönhetően Prost lett abban az évben a világbajnok (a suzukai győztes pedig Alessandro Nannini).
Az utolsó győzteskizárásra pedig pontosan 30 éve került sor, Spa-Francorchamps-ban: az első vb-címéért hajtó Michael Schumacher Benettonján a megengedett 1 milliméternél többet kopott a fa padlólemez a futam során, és a csapat hiába védekezett azzal, hogy a német egyik megpördülésének volt ez betudható, diszkvalifikálták a pilótát. A győzelmet Damon Hill örökölte meg, aki ezzel jelentősen faragott összetettbeli hátrányából is.
Nagydíj | Kizárt győztes | Kizárás oka | Tényleges győztes |
1976 Brit Nagydíj | James Hunt | Piros zászló után nem tett meg egy teljes kört | Niki Lauda |
1982 Brazil Nagydíj | Nelson Piquet | Túl könnyű autó | Alain Prost |
1985 San Marinó-i GP | Alain Prost | Túl könnyű autó | Elio de Angelis |
1989 Japán Nagydíj | Ayrton Senna | Levágott sikán | Alessandro Nannini |
1994 Belga Nagydíj | Michael Schumacher | Túlságosan elkopott padlólemez | Damon Hill |
2024 Belga Nagydíj | George Russell | Túl könnyű autó | Lewis Hamilton |