DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Formula+

Az F1-es csapatok fejlesztései a Brit Nagydíjra

A négyből három élcsapat is változtatott autóján, a McLaren egy új hátsó szárnnyal érkezett Silverstone-ba, de a legnagyobb fejlesztés ezúttal egy kisebb istállóé.

A tízből hét csapat, köztük a McLaren, a Mercedes és a Red Bull érkezett változtatásokkal Silverstone-ba – ez derült ki a hétvége elején az FIA által kiadott dokumentumból.

Nagy átalakítás: McLaren és Haas

A legtöbb változtatást két olyan csapatnál találjuk, akik egyaránt erősen szerepeltek Ausztriában: a McLaren pályaspecifikus, a Haas viszont „általános” fejlesztésekkel érkezett Silverstone-ba. A wokingiak legfontosabb változtatása egy új, alacsony leszorítóerős hátsó szárny kialakítás a légellenállás csökkentésére.

A McLaren emellett ugyanabból az elemből, egészen pontosan az övszárnyból három új változatot is bejelentett az FIA felé. Az új hátszó szárny működési tartományának kiszélesítése érdekében egy magas, egy közepes és egy alacsony terhelésű változatot is készítettek, hogy az adott pálya sajátosságainak megfelelően választhassanak közülük. Mindemellett egy új hűtőnyílás is megjelenik az autón a hűtés hatékonyságának növelése érdekében.

haas-silverstone-szarny



A legnagyobb változtatás kétségkívül a Haasé: a VF-24-es padlólemezének teljeskörű átalakításától (az elejéről a peremen át a hátuljáig) hatékonyabb működést vár az amerikai csapat, az oldaldoboz módosítása tisztább áramlást eredményez az autó hátulja felé, s a belépőnyílások módosításával a motorborítás kialakításán is változtatni kellett.

Szintén a hatékonyabb áramlást célozza a visszapillantó tükrök hátsó tartóelemének odébb helyezése, míg a hátsó kerekek körüli légáramlás módosításától az adott autórészre jutó terhelés növelését várják.

A többi élcsapat

Az élmezőny három másik alakulata közül kettő, a Red Bull és a Mercedes a McLarenhez hasonlóan hozott változtatásokat Silverstone-ba – a Ferrari viszont ezúttal fejlesztés nélkül maradt. Az Ezüst Nyilakra egy alacsonyabb leszorítóerős hátsó szárnyelem jelent meg, melyhez igazodik az első szárny egyik eleme is a stabilitás fenntartása érdekében, emellett elöl csökkentették a fékcső méretét, hátsó kerék körüli módosítással pedig a Haashoz hasonlóan a terhelést kívánják növelni.

redbull-silverstone

A Red Bull a padlólemez kialakítását optimalizálta, a dokumentum szerint „finom” módosításokkal, s hasonlóan csekély változtatás fedezhető fel a padlólemez peremén.

Aston Martin, VCARB, Sauber

Az elmúlt időben kimondottan gyenge teljesítményt nyújtó Aston Martin az első szárnyhoz, valamint a hátsó kerék körüli régióhoz nyúlt hozzá csekély mértékben, a VCARB a halo tetejéről levette a kis szárnyacskát, a Sauber pedig a padlólemez peremének kialakításán változtatott.

ricciardo-silverstone

Az Alpine és a Williams a Ferrarihoz hasonlóan nem hozott fejlesztéseket a Brit Nagydíjra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: