Az alábbiakban megnéztük, hogyan alakultak a csapaton belüli párharcok az időmérős teljesítményt, a versenyeredményeket, valamint a gyűjtött pontokat tekintve a 2023-as Formula-1-es szezonban. Az eredményeknél nem vettük figyelembe azokat az eseteket, amikor az egyik pilótát kizárták (például Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont Austinban), amikor egyikük sem ért célba a futamon vagy amikor egyikük nem tudott rajthoz állni (mint például Lance Stroll Szingapúrban). A sprintszétlövések és a sprintfutamok eredményeit nem tüntettük fel.
Red Bull: Max Verstappen vs. Sergio Perez
Időmérők: 20–2
Futamok: 20–2
Pontok és vb-helyezés: 575 pont (1.) – 285 pont (2.)
Hiába hódította el fennállása során először a Red Bull az egyéni vb-tabella első két helyét, Max Verstappen és Sergio Perez teljesítménye között ég és föld volt a távolság. A mexikói mindössze két időmérőn és két futamon tudta legyőzni a harmadik világbajnoki címét gigantikus fölénnyel bezsebelő hollandot, a szezon első negyedét leszámítva azonban meg sem tudta közelíteni a kollégáját. A legárulkodóbb adat, hogy Verstappen több mint kétszer annyi pontot gyűjtött az idény során, mint Perez.
Mercedes: Lewis Hamilton vs. George Russell
Időmérők: 11–11
Futamok: 15–6
Pontok és vb-helyezés: 234 pont (3.) – 175 pont (8.)
Míg 2022-ben, első közös idényükben George Russell legyőzte a Mercedesen belül Lewis Hamiltont, idén fordult a kocka, s a hétszeres világbajnok nyújtott jobb teljesítményt. Az időmérőket tekintve ugyan még egál volt a versenyfutás a két brit között, a futamokon viszont már egyértelműen a 38 éves pilóta dominált, amit az összetettbeli harmadik helyezése is jól jelez, valamint az is, hogy ő hatszor állhatott fel a dobogóra, míg ifjabb csapattársa mindössze kétszer.
Ferrari: Charles Leclerc vs. Carlos Sainz
Időmérők: 15–7
Futamok: 11–9
Pontok és vb-helyezés: 206 pont (5.) – 200 pont (7.)
Az időmérőkön ugyan az egy körön minden bizonnyal a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának számító Charles Leclerc uralta a két ferraris párviadalát, összességében mégis a vörösöknél láthattuk az egyik legkiegyenlítettebb házon belüli küzdelmet. Igaz, a versenyeken is többször végzett előrébb a monacói, mint az egyetlen nem Red Bull-os győzelmet szállító Carlos Sainz, s végül a pontok terén is megelőzte a spanyolt, valójában nagyobb is lehetett volna akár a differencia, ha Leclerc-t nem sújtja tényleg példátlan mértékű balszerencse a szezon során.
McLaren: Lando Norris vs. Oscar Piastri
Időmérők: 15–7
Futamok: 17–5
Pontok és vb-helyezés: 205 pont (6.) – 97 pont (9.)
Kétségtelen, hogy Oscar Piastri az elmúlt évek legjobb újoncteljesítményét nyújtotta azzal, hogy többször is dobogóra állt – ez Hamilton óta először sikerült bárkinek az első évében –, a számok alapján Lando Norris még egyértelműen jobb volt nála. Az időmérőkön is az esetek kétharmadában a brit volt a gyorsabb, de különösen versenytempóban ütközött ki a különbség a két fiatal mclarenes között, amit a 17–5-ös arány és a több mint kétszerannyi szerzett pont is bizonyít.
Aston Martin: Fernando Alonso vs. Lance Stroll
Időmérők: 19–3
Futamok: 17–4
Pontok és vb-helyezés: 206 pont (4.) – 74 pont (10.)
Az élbolyhoz tartozó istállók közül a Red Bull mellett az Aston Martinnál volt a legegyoldalúbb a küzdelem, Fernando Alonso talán még a vártnál is jobban elverte Lance Strollt. Időmérőkön mindössze háromszor volt jobb a kanadai, a versenyeken pedig közel háromszor több pontot gyűjtött a kétszeres F1-es világbajnok, mint kollégája – ami persze nem is meglepő, hiszen míg Alonso nyolcszor is felfért a pódiumra (azaz több mint a nagydíjak harmadán), addig Strollnak ez egyszer sem sikerült az évad elején sokszor második erőnek tűnő Astonnal…
Alpine: Pierre Gasly vs. Esteban Ocon
Időmérők: 14–8
Futamok: 9–10
Pontok és vb-helyezés: 62 pont (11.) – 58 pont (12.)
Messze az Alpine-nál láthattuk 2023-ban a legkiegyenlítettebb küzdelmet, sőt itt fordult elő egyedül, hogy más bizonyult jobbnak az időmérőkön, mint a futamokon: egy körön Pierre Gasly 14–8-ra felülmúlta Esteban Ocont, a versenyeken viszont eggyel többször végzett előrébb az utóbbi – jóllehet, párszor csapatutasítás és taktika is kellett ehhez (érdekesség, hogy három olyan nagydíj is volt, amikor mindketten kiestek). A vb-összetettben is nagyon közel voltak egymáshoz, s mivel az Alpine hatodik lett a konstruktőrök között, a 11. és 12. helyükkel gyakorlatilag a papírformának megfelelő pozícióban végeztek.
Williams: Alexander Albon vs. Logan Sargeant
Időmérők: 22–0
Futamok: 18–3
Pontok és vb-helyezés: 27 pont (13.) – 1 pont (21.)
Ha a Red Bullnál és az Aston Martinnál nagy verésről beszéltünk, akkor a Williamsnél valóságos megsemmisítésről volt szó: Alexander Albon alaposan eltángálta Logan Sargeantet. Az időmérőn konkrétan nullára verte az amerikait (ez legutóbb épp a thai-brit pilótával esett meg Verstappen oldalán), s a versenyeken is csupán háromszor végzett előrébb az újonc – az pedig a 27–1-es pontarány fényében kijelenthető, hogy Albon egymaga szerezte meg a grove-i alakulatnak a roppant értékes konstruktőri hetedik helyezést.
AlphaTauri: Yuki Tsunoda vs. Nyck de Vries, Daniel Ricciardo, Liam Lawson
Időmérők: Tsunoda 8–2 De Vries, Tsunoda 4–3 Ricciardo, Tsunoda 3–2 Lawson
Futamok: Tsunoda 8–2 De Vries, Tsunoda 4–3 Ricciardo, Tsunoda 3–1 Lawson
Pontok és vb-helyezés: Tsunoda 17 pont (14.), Ricciardo 6 pont (17.), Lawson 2 pont (20.), De Vries 0 pont (22.)
Nagy volt a forgalom idén az AlphaTaurinál, ám egy dolog állandó maradt: bárkit is kapott csapattársnak, Yuki Tsunoda mindegyiküknél jobbnak bizonyult. Persze az azért egyértelműen kirajzolódik a számokból, hogy míg Nyck de Vries csak elvétve tudott vele mit kezdeni, Daniel Ricciardo már sokkal közelebb volt a japánhoz a visszatérése után, és különösen szembeötlő, hogy beugró újoncként mennyire helytállt Liam Lawson is azon a néhány fordulón, amikor lehetőséget kapott a sérült ausztrál helyén.
Alfa Romeo: Valtteri Bottas vs. Guanyu Zhou
Időmérők: 15–6
Futamok: 12–9
Pontok és vb-helyezések: 10 pont (15.) – 6 pont (18.)
Bár érzésre úgy tűnhetett, sokkal kisebb volt a különbség az Alfa Romeónál, mint előző évben, amit igazol, hogy csak négy pont és három helyezés választotta el őket egymástól a vb-tabellán, valójában nem kérdés, hogy így is Valtteri Bottas nyújtotta a jobb teljesítményt: a kvalifikációkon 15–6-ra, a futamokon pedig 12–9-re győzte le a második F1-es szezonját futó Guanyu Zhout, aki azért így is előrelépett a debütáló évéhez képest.
Haas: Nico Hülkenberg vs. Kevin Magnussen
Időmérők: 15–7
Futamok: 13–9
Pontok és vb-helyezések: 9 pont (16.) – 3 pont (19.)
A számok egyértelműen azt mutatják, hogy jól döntöttek Günther Steinerék, amikor három év kihagyás után visszahozták az F1-es mezőnybe Nico Hülkenberget, a rutinos német ugyanis minden tekintetben felülmúlta a Haast jobban ismerő Kevin Magnussent. Különösen az időmérőkön remekelt Hülkenberg, aki gyakran a Q3-ba is benézett – persze a futamokon a Haas borzalmas gumikezelésével ő sem tudott mit kezdeni, a kilenc pontjából hatot az őrült melbourne-i versenyen kapart össze a pilóta.