Nedves, nyirkos aszfalt fogadta az F2 mezőnyét vasárnap reggel, ami előre megágyazott az izgalmaknak, hiszen a mezőny többsége a slick gumikat választotta a rajtra, a pole-pozícióból induló Frederik Vesti ugyanakkor nem kockáztatott, és a kék oldalfalú esőgumikra szavazott. A Mercedes dán juniorja beragadt a startnál, emiatt Jüri Vips és Ayumu Iwasa is megelőzte őt. Az első körökben úgy tűnt, hogy az esőgumikon rajtoló pilóták mozogtak magabiztosabban a száradó aszfalton, Vestinek pedig eközben sikerült visszaszereznie egy pozíciót Iwasával szemben a 4-es kanyar féktávján. A tegnapi sprintverseny győztese, Marcus Armstrong már az első körben kiállni kényszerült, miután a Jehan Daruvalával történt összeérést követően nem tudta újraindítani a pálya szélén leálló autóját. A Hitech biztonságos eltávolítása érdekében a versenyirányítás a pályára küldte a safety cart.
Az újraindításnál Jack Doohan, valamint a bajnoki éllovas Felipe Drugovich is jelentősen visszaesett, az MP Motorsport brazilja egészen a 18. pozícióig zuhant. Ekkor már egyértelműen jobban működtek a szárazpályás abroncsok, az esőgumikon rajtoló versenyzők pedig szépen sorban érkeztek a bokszba kerékcserére. Ezúttal Vips kiállása sikerült nagyon lassúra, melynek következtében az észt versenyző több pozíciót is veszített. Az élre így a Verschoor–Daruvala–Merhi hármas állt, a Ralph Boschungot helyettesítő spanyol a 21. helyről küzdötte fel magát dobogós pozícióba. Merhi azonban nem elégedett meg a harmadik hellyel, hiszen rövidesen Daruvalát is megelőzte a 4-es kanyarban.
A slick abroncsokon rajtolók a 13. körben kezdtek el érkezni a kötelező kerékcserékre, a legtovább az élen álló Verschoor várt, aki a 15. körben látogatta meg a bokszutcát. A Trident holland versenyzője a cserét követően az első helyre állt vissza, őt a Daruvala–Merhi páros követte, ebben a sorrendben, hiszen az indiainak sikerült visszavennie a második helyet Merhitől a kiállások során. Ezek a percek azonban elsősorban Logan Sargeant-ről szóltak, aki a felmelegített slick gumikon sorra előzte riválisait, szebbnél szebb manővereket bemutatva egészen a negyedik helyre lépett előre.
A futam második fele meglehetősen eseménytelenül alakult a már felszáradt aszfalton, Verschoor magabiztosan tartotta vezető pozícióját, melyet végül győzelemre is tudott váltani, a helyszínen jelenlévő több ezer holland szurkoló örömére. Merhi az utolsó előtti körben megelőzte Daruvalát, ezzel előrelépve a második helyre, azonban szinte rögtön érkezett az üzenet, hogy a spanyolt pályaelhagyásért ötmásodperces büntetésben részesítették a felügyelők, így hiába futott be a második pozícióban, végül visszaesett az ötödik helyre. A dobogóra így Daruvala és Sargeant állhatott fel Verschoor mellé.
A bajnoki összetettet vezető Drugovichnak nem volt jó versenye, csupán a 13. helyen látta meg a kockás zászlót, csalódottságát azonban ellensúlyozta, hogy fő riválisa, Theo Pourchaire így is mögötte végzett a leintéskor. Az MP Motorsport versenyzője így megtartotta 40 pontos előnyét Pourchaire-rel szemben.
FRISSÍTÉS: Órákkal a futam leintését követően érkezett a hír, miszerint Verschoor autójában nem maradt elég üzemanyag a szükséges mintavételhez, ami miatt a felügyelők azonnali kizárással sújtották a Trident holland versenyzőjét. A győzelem ezzel Daruvala ölébe hullott volna, ha az indiai versenyző csapata, a Prema nem követett el volna szintén szabályszegést azzal, hogy a rajt előtt gépekkel szárították Daruvala rajtkockáját, amelyet az F2 szabályai tiltanak. Az indiaira ezért utólag egy 20 másodperces időbüntetést róttak ki a bírák, a győzelmet így végül az eredetileg a harmadik helyen befutó Sargeant kaparintotta meg. A dobogós pozíciókba továbbá Enzo Fittipaldi, és a versenyen szintén büntetett Merhi lépett elő. A bajnoki éllovas Drugovich is előrelépett ugyan, de ezzel sem sikerült pontot szereznie, így az összetett állása nem változott a brazil és Pourchaire között.
Az F2-es bajnokság két hét múlva folytatódik Le Castellet-ben.
A főverseny végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Hátrány |
1 | Logan Sargeant | Carlin | |
2 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 0.5 |
3 | Roberto Merhi | Campos Racing | 1.6 |
4 | Dennis Hauger | Prema Powerteam | 6 |
5 | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | 10.1 |
6 | Olli Caldwell | Campos Racing | 12.1 |
7 | Ayumu Iwasa | DAMS | 13.1 |
8 | Jüri Vips | HitechGP | 13.9 |
9 | Roy Nissany | DAMS | 14.4 |
10 | Liam Lawson | Carlin | 16 |
11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 19 |
12 | Jehan Daruvala | Prema Powerteam | 19.6 |
13 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 19.8 |
14 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 26.8 |
15 | Calan Williams | Trident | 28.9 |
16 | Marino Sato | UNI-Virtuosi | 32.1 |
17 | Clement Novalak | MP Motorsport | 58.6 |
18 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | 1 kör |
19 | Jack Doohan | UNI-Virtuosi | 1 kör |
Cem Bölükbaşi | Charouz Racing System | kiesett | |
Marcus Armstrong | HitechGP | kiesett | |
Richard Verschoor | Trident | kizárva |