Ikonná vált édesapja utolsó két istállója, a Mercedes és a Ferrari is kivetette hálóját a tizenkilenc esztendős német pilótára, aki jövőre a Formula-2-ben bizonyíthat a Prema színeiben. Az elmúlt években viszont láthattuk, hogy a nagy gyártók juniorprogramjainak segítségével jóval nagyobb eséllyel lehet bejutni a száguldó cirkuszba, az ilyen támogatások nélkül pedig nagyon nehéz.
Michael Schumacher mindkét gyártónál lehúzott jó néhány évadot, de amíg a gyengélkedő Mercedesnél nem sok sót evett már meg karrierje végén, még első visszavonulása előtt tizenegy éven át a Scuderia alkalmazásában állt és vált örökre halhatatlanná. Legnagyobb sikereit is itt aratta, hét világbajnoki címéből ötöt szerzett a vörösöknél. Valószínűleg ez az egyik oka annak, hogy sajtóhírek szerint a német a Ferrari tehetséggondozó programja mellett kötelezi el magát.
Egészen eddig relatíve függetlenként versenyzett Mick Schumacher, idén az európai Formula-3 királyává koronázták, jövőre pedig már a Formula-1 előszobájában versenyezhet. Bár többször szóba hozták a Red Bull fiókcsapatával, a Toro Rossóval már 2019-re, de végül ebből nem lett semmi, a német saját maga is úgy döntött, még fejlődnie kell az F2-ben.
A Prema istálló hosszú ideje jó kapcsolatot ápol mind a Ferrarival, mind a Mercedesszel. Elég az elmúlt évekre gondolni, Charles Leclerc, Esteban Ocon és Antonio Giovinazzi is versenyzett a Prema színeiben, mielőtt bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban. Mindkét nagy gyártó szerette volna, ha Mick Schumacher hozzájuk csatlakozik, először még „csak” a juniorprogramban.
Az olasz Motorsport szaklap tudni véli, hogy bár még nem írt alá sehova, de Schumacher már elhatározásra jutott és a Ferrari tehetséggondozó projektjének részesévé kíván válni. Ebben külön lökést adott neki, hogy látta Charles Leclerc villámgyors felemelkedését az anyacsapatba. A monacói a Scuderia történetének második legfiatalabb pilótája lesz a Formula-1-ben.