Az első méterek után már a hazai hős vezette a Holland Nagydíjat: Max Verstappen az időmérőn még kikapott Lando Norristól, a második rajtkockából azonban nagyságrendekkel jobb rajtot vett riválisánál – az adatok szerint négy tizedmásodperccel előbb gyorsult 0-ról 200 km/h-ra –, az első kanyarban kényelmesen a Red Bull fordult elsőként.
A rajtrács belső fele bizonyult kedvezőbbnek: a páros rajtkockákból indulók, Verstappen mögött George Russell és Charles Leclerc is nyertek egy-egy pozíciót Oscar Piastrihoz és Sergio Perezhez képest, Pierre Gasly pedig két helyezést javítva feljött hetediknek – a folytatásban azonban hamar lehiggadt a futam, újra bebizonyosodott, hogy a szűk és gyors zandvoorti pályán nem olyan egyszerű előzni.
Akadtak kivételek: a Q2-ben kieső, majd büntetéssel 14. rajthelyre sorolt Lewis Hamilton a közepesen rajtoló többséggel ellentétben lágyat választott a felzárkózás érdekében, és bár a rádióban emlegette a Mercedes kedvezőtlen végsebességét, még az első kiállások előtt felzárkózott a pontszerző helyre. Carlos Sainz is előzgetett, három pozíciót javítva a hetedik pozícióig lépkedett fel az első tíz körben.
Az élen Verstappen nem tudott elhúzni, egy ideig menedzselte egy másodperc feletti előnyét, aztán az első etap előrehaladtával érvényesült a McLaren kedvezőbb gumikezelése: Norris utolérte a hollandot, a 17. körben már támadásba lendült, egy körrel később pedig sikeresen átvette a vezetést az első kanyarban. Két körrel később már DRS-távolságon kívül volt, elkezdődött Verstappen visszafordíthatatlan leszakadása.
Miközben Norris szárnyalt és rövidesen négy másodperces előnyt alakított ki, csapattársa, Piastri nem tudta utolérni a rajtnál elé kerülő Russellt, Charles Leclerc viszont befogta a McLarent. Az időmérőn még jelentősen lassabb Ferrari több támadást indított az ausztrál ellen, majd megpróbálkozott az elévágással, kereket cserélt a 25. körben – ezzel beindította a kiállások sorát az élmezőnyben.
Russell követte őt elsőként, de csak Leclerc mögé tudott visszatérni – a McLaren viszont nem reagált Piastrival, B tervként hosszabb etapra és biztos egy kiállásra álltak át. Az ausztrál az élre került, miután az első két helyezett is cserélt: mögötte Norris, Verstappen, Leclerc, és Russell sorrendje alakult ki. Gasly a hatodik helyen szintén elhúzta a kiállását, ha őt kivesszük az egyenletből, Perez, Sainz és Hamilton volt a további sorrend – a négy élcsapat csak beállt az első nyolc helyre.
Csak a 34. körben állt ki végül Piastri: az ötödik helyre állt vissza, de több kiállásra már garantáltan nem volt szüksége. A frissebb kemény keverékkel a döcögősebb futamkezdés után lendületbe jött az ausztrál, hat körrel később átvett Russelltől a negyedik helyet és a dobogó nyomába eredt a leggyorsabb kört is megfutva.
Kicsivel hátrébb Perez és Sainz között alakult ki csata a hatodik helyért, a spanyol harmadik próbálkozásra vette át a helyet a szinte kizárólagos előzési pont, az első kanyar külső ívén. A mezőny sűrűjében is folyt az adok-kapok, egy ponton öt autóból álló tumultus alakult ki a tizedik helyért: Gasly újra kapaszkodott felfelé, a negyedik sorból rajtoló két Aston Martin azonban lépésről lépésre süllyedt el és csúszott ki a pontszerzők közül.
A 72 körös futam utolsó húsz körébe lépve kérdéses volt, kinek lesz szüksége egy második kerékcserére. Hamilton a nyolcadik helyről büntetlenül megtehette, hogy kiálljon pozícióvesztés nélkül, csapattársa, Russell is érkezett és felvette a lágyat a hajrára, ezzel a hetedik helyre esett vissza. A többiek viszont jól sáfárkodtam a gumival, a két Mercedesen kívül senki nem jött második kiállásra a mezőny első felében.
Mire elérkezett a kockás zászló, el is felejthettük, hogy az első 18 körben még nem Lando Norris vezetett: az előzést követően a brit hibátlan vezetéssel, 23 másodperces előnnyel megnyerte a Holland Nagydíjat, az utolsó körben még a pluszpontot érő leggyorsabb kört is megfutotta, fölényes hétvégét lezárva – Miami után pályafutása második és a McLaren idei harmadik győzelmét szerezve.
Három hazai győzelem után Max Verstappennek a második hely jutott a Holland Nagydíjon: az eredmény jól lefestette a szezon sztoriját, a Red Bull az erősorrend második helyére csúszott vissza a McLaren mögé.
Leclerc végül megnyerte a dobogós csatát, a hétvégi tempót nézve egy valószínűtlen harmadik helyet szerzett a Ferrarinak – Piastrit utasítva a negyedik helyre, akinek nagy lendülete megtört, és miután a Hungaroringen és Spában az eredményesebb McLaren volt, nem tudott fölényes csapattársa mellé állni a dobogóra. A másik Ferrari, Sainz is erős helyet zárt a tizedik rajtkockából ötödikként, a májusi Miami Nagydíj óta legjobb helyezését – a hatodik pozíciót – megszerző Perez előtt.
Az előző négy nagydíjon három győzelem és a biztató szabadedzések után a Mercedesnek ezúttal csak a hetedik-nyolcadik hely jutott, a rajt után harmadik és a 14. rajthelyről felzárkózó Hamilton sorrendjében. A négy élcsapaton kívül Gasly produkálta a legerősebb futamot Zandvoortban, és ő is lett a kilencedik: Fernando Alonso végül egy pontot megmentett a rajthelyhez képest sokat bukó Alpine számára. Mindkettőjüknek meg kellett előzni Nico Hülkenberget, aki az elsők között állt ki a bokszba kemény keverékért, a szettel pedig 56 kört teljesített – a 11. helyig csúszott vissza, a gumivarázslat csaknem pontot ért.
A Holland Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Autó | Hátrány | |
1 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 22.896 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 25.439 |
4 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 27.337 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 32.137 |
6 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 39.542 |
7 | George Russell | Mercedes | 44.617 |
8 | Lewis Hamilton | Mercedes | 49.599 |
9 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1 kör |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
11 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1 kör |
12 | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 1 kör |
13 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
14 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1 kör |
15 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1 kör |
16 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1 kör |
17 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1 kör |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 kör |
19 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 2 kör |
20 | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 2 kör |