DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

„Hamiltonban ott a kényszeres győzni akarás”

Egyáltalán nem kételkedik hétszeres F1-es világbajnoka motivációjában a Mercedes: a technikai igazgató szerint rajtuk múlik, hogy győzelemre képes autót adnak-e alá.

Lewis Hamilton 2007-től egészen 2021-ig elmondhatta magáról, hogy Formula-1-es karrierje során minden szezonban nyert legalább egy nagydíjat: a zsinórban 15 évvel így együtt tartja a vonatkozó csúcsot Michael Schumacherrel.

Legutóbb azonban a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíjon intették le elsőként, azaz immár két teljes idény óta nem tudott győzni Hamilton. A Mercedes nemrég hosszú távra elköteleződő technikai igazgatója, James Allison ugyanakkor nem kételkedik a hétszeres világbajnok motivációjában és képességeiben, szerinte rajtuk múlik, hogy végre újra győzelemre esélyes autót adjanak alá:

f1-hamilton-mercedes-2023-1_1



„Szerintem nehezen találnánk olyan versenyzőt a rajtrácson, aki nem motivált. Úgy vélem, ez velük jár. És szerintem általánosságban elmondható, hogy minél sikeresebb egy pilóta, annál inkább valamelyest elkerülhetetlen nála a kényszeres győzni akarás” – fejtegette Allison, akinek szavait a Motorsport.com idézi.

„Lewis esetén is ez alapvető része annak, hogy ki is ő valójában, szóval nincs kétségünk afelől, hogy motivált, hogy visszatérjen a győztes útra. De hogy képes-e erre vagy sem, az nagyrészt az általunk a kezébe adott eszközöktől függ. A képessége erre mindig is megvolt benne.”

 

Mi a versenyzők szerepe az F1-es holtszezonban?

Allison arról is beszélt, hogy a tervezési és fejlesztési fázisban a pilóták, így náluk Hamilton és George Russell igazából csak megfigyelőként vesznek részt a munkálatokban, ám amint kigurul a pályára majd a W15-ös, megnő a szerepük, hiszen az ő visszajelzéseikre hagyatkoznak nem kis részben a mérnökök:

f1-hamilton-mercedes-2023-2_1

„Mindkét pilótának főként az a szerepe télen, hogy odafigyeljenek a fizikai állapotukra, felkészültek legyenek mentálisan, és csak maradjanak kapcsolatban velünk a sikerek és a buktatók okán, amiken keresztül megyünk az autó tervezése, építése, tesztelése és felkészítése során. Ez az a része az évnek, ahol nem igazán tudnak a megfigyelői szerepkörön túl segíteni annak kapcsán, hogy mit csinálunk.”

„Aztán amint az autó kigurul a pályára és elkezd ’beszélni’ hozzánk, azt a versenyző értelmezi és interpretálja, így onnantól kezdve sokkal nagyobb a súlya a szavaiknak. Szóval a tél során igazából csak fel kell készíteni magukat az új kihívásra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: