DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mercedes: Stabilabb lesz a W15 hátulja

A Mercedes technikai igazgatójaként dolgozó James Allison azt reméli, megoldották a W14-es legégetőbb problémáját a 2024-es autóval.

James Allison 2017-ben csatlakozott a Ferraritól a Mercedeshez, ahol a technikai igazgatói pozíciót töltötte be. Egy rövid időre aztán a vezető technikai igazgató posztját vette át, amelynek keretében a hosszabb távú stratégiáért volt felelős, 2023 áprilisában azonban visszacserélték a szerepeket az istállót azóta el is hagyó Mike Elliott-tal, így újfent ő az F1-es alakulat technikai igazgatója.



Azt csütörtökön jelentette be a Mercedes F1-es istállója, hogy több évre szóló új megállapodást kötött James Allisonnal, aki így az új szabályok szerint épülő 2026-os autó tervezését is felügyelni fogja.

A bizonytalanság időszaka

Az Ezüst Nyilak 2023 elején még ragaszkodtak az eredeti koncepciójukhoz, amelyen nem volt oldaldoboza az autónak, azonban hamar belátták, hogy nem ez lesz a helyes irány, ám a Red Bull megoldásának interpretálásával sem szűnt meg az a probléma a Mercedesnél, hogy az autó következetlenül működött.

„Ez azon időszaka az évnek, amikor nyugtalanok, izgatottak és rémültek vagyunk egyszerre. Télen mindig ezek az érzések uralkodnak felettünk, és biztos vagyok benne, hogy a tavalyi páratlan sikereket követően a Red Bullnál sem alszanak nyugodtan, mert sosem lehet tudni, hogy mennyit hoznak rajtuk a többiek” – idézi Allisont az Autosport.

Fejlődnek, de ez elég lesz?

„Mindenesetre mi abban reménykedünk, hogy az autó hátulja, ami tavaly meglehetősen mostohán viselkedett, ezúttal már barátságosabb lesz velünk, és egyszerűbb lesz az autó irányítása. Ezt persze egyelőre csak a szimulációkra alapozzuk, de megvannak a nyomós indokaink, hogy azt érezzük, ezt illetően előrébb léptünk.”

„Emellett persze olyan dolgokon is dolgoztunk, minthogy könnyebb legyen az autó, termeljen még több leszorítóerőt és persze a motorból is igyekeztünk még néhány lóerőt kicsikarni. Hogy ez elegendő lesz-e, azt majd az idő megmondja. Tavaly realizáltuk, hogy mik az autó problémái, most kijavítottuk ezeket. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire jöttek be a számításaink.”

„Csak remélni tudjuk, hogy jó munkát végeztünk, de a jelenlegi szabályok nem teszik lehetővé, hogy túl sokat foglalkozzunk az autó fejlesztésével a valóságban, ugyanakkor az egész mezőny egyre szorosabbá vált, így reméljük, hogy lesz némi esélyünk.”

Február 14-én mutatja majd be legújabb F1-es autóját, a W15-ös kódjelű versenygépet a Mercedes. Az eseményre ezúttal is Silverstone-ban kerül sor (akárcsak két nappal korábban az Aston Martin leleplezésére), s ezt a csillagosoknál jellemzően egy gyors shakedown is követi a Brit Nagydíj helyszínén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: