A 2023-as Formula-1-es idény elején egyértelműen az Aston Martin szolgáltatta a pozitív meglepetést. A futamok többségében az AMR23-as tűnt a Red Bull legközelebbi üldözőjének, ami főként Fernando Alonso sorozatos dobogós helyezéseiben mutatkozott be.
A szezon közepétől kezdve aztán az Aston Martin elkezdett hátracsúszni a rangsorban: a legtöbbször a Mercedes és a Ferrari is meggyőzőbbnek tűnt, sőt idővel a McLaren is átugrotta őket teljesítményben – a wokingiak ráadásul a pocsék évadkezdet ellenére a világbajnoki összetettben is az Aston nyakára estek, így jó eséllyel a „zöldek” a negyedik pozíciót is elbukják majd.
Dan Fallows, az Aston Martin technikai igazgatója szerint a csapat tudja, hol siklott félre a szezonjuk: a fejlesztéseik nem működtek a várt módon. De bízik benne, hogy tanultak a hibákból:
„Nagyon jól kezdtük a szezont, és nyilván csalódottak voltunk amiatt, ahogy az utóbbi futamok alakultak, de ez a tapasztalat lehetővé tette, hogy megtanuljunk néhány értékes leckét, amelyeket igyekszünk magunkkal vinni a következő idényre” – idézi a szakembert a RaceFans.net szakportál.
„Látjuk, hol mentünk rossz irányba azzal, hogy megborítottuk az autó egyensúlyát. Megértettük, miért érinti károsan ez az összteljesítményünket. Most már minden annak a kérdése, hogy ne kövessük el újra ugyanazokat a hibákat. Egyértelműen a tanulásról szólt ez az év.”
Fejlesztések az F1-es USA Nagydíjon
Persze mindezek ellenére az Aston Martin még nem engedte el a 2023-as szezont: mint azt Fallows elárulta, Austinba is visznek újításokat – annak ellenére, hogy a sprintformátum okán egyetlen egyórás szabadedzésen próbálgathatják majd őket:
„Hozunk néhány fejlesztést a hétvégére, és roppant érdeklődéssel várjuk, hogy meglássuk, hogyan működnek. Bizonyos tekintetben kár, hogy ez pont egy sprinthétvége lesz, mert jobban örültünk volna, ha több ideig tudjuk felmérni ezeket az újításokat és megnézni, hogyan működik az autó.”
„Nagy kihívást fog jelenteni mindezeket a lehető leghamarabb megérteni. Várjuk, hogy meglássuk, hogyan teljesítenek ezek a fejlesztések, és remélhetőleg ez egy olyan pálya lesz, ahol meglehetősen versenyképesek leszünk, ha mindent jól csinálunk.”
Nem az Aston lesz egyébként az egyetlen, amely fejlesztésekkel készül az USA Nagydíjon: többek között a Haas és a Mercedes is felpakol az autójára néhány módosítást.