Már hetek óta nyílt titok volt, hogy a Haas istállója egy teljesen újragondolt autóval érkezik (első) hazai versenyére, Austinba. Az amerikai csapat a Ferrari 2022-es koncepciójához hasonló autóval próbálkozott mostanáig, s bár az olaszokhoz hasonlóan – önmagukhoz mérten – kiváló volt az egykörös tempójuk, a gumikezelés miatt a versenyeken inkább hátrafelé mentek, mintsem előre.
A Haas jelenleg csak az AlphaTaurit előzi a konstruktőri pontversenyben, de azért még az Alfa Romeo és talán a Williams is belátható távolságban van Günther Steinerék számára. Emellett az istálló egyedi festéssel is érkezik Austinba.
Ennyi volt benne
Az amerikai istálló csapatfőnöke elmondta, miért döntöttek az új autó mellett: „A legtöbb változás a VF-23-on az aerodinamikai szegmenst érte. Azért volt szükség a koncepcióváltásra, mert az az irányvonal, amelyet tavaly követtünk, a 2022-es szabályváltozások óta, az már nem volt fejleszthető. Egyszerűen nem volt benne több teljesítmény” – idézi Steinert a GP247.
„A legfontosabb, hogy úgy növeljük a leszorítóerőt, hogy közben csökken az autó légellenállása, de ez a továbbiakban már nem volt lehetséges, így váltanunk kellett arra a kocepcióra, amit úgy is hívnak, hogy a »Red Bull koncepció«.”
Belefért a költségvetésbe
A Red Bull 2021-es túlköltekezése után tavaly minden istálló betartotta a pénzügyi fair play szabályait, a Haasnál pedig már régóta dolgoztak a mondhatni új autón, így bőven belefértek az idei büdzsébe.
„Rendkívül fontos volt számunkra ez a fejlesztés, ráadásul képesek voltunk ezt a költségvetési kereten belül megoldani, hiszen a szezon elejétől kezdve semmilyen fejlesztéssel sem készültünk, mert láttuk, hogy nem tudnánk többet kihozni abból az irányból.”
A Haas versenyzői izgatottak
Az amerikai csapat mindkét versenyzője, így Keving Magnussen és Nico Hülkenberg is kitörő örömmel fogadta a hírt, hogy végre elkészült az új autó.
„Hazudnék, ha azt mondanám, nincsenek nagy elvárásaim, de azt gondolom, hogy lesz ennek a fejlesztésnek egy második lépcsőfoka is, amely jövőre marad. Titkon mindannyian abban reménykedünk, hogy gyorsabb lesz, mint az elődje. Ami a legfontosabb, hogy most megértsük, milyen fejlesztésekkel hozhatunk ki még többet az autóból 2024-ben” – mondta Magnussen.
Az istálló másik pilótája, Nico Hülkenberg is hasonló reményeket fűz az új koncepcióhoz: „Régóta dolgoztunk már ezen a projekten, hogy javítsunk a teljesítményünkön és a gyengeségeinken, amelyek miatt sokat szenvedtünk vasárnaponként.”
„Remélhetőleg előrelépést tettünk a gumikezelés, a teljesítmény és a következetesség terén is. Kevin és én már a szezon eleje óta folyamatosan visszajelzéseket adtunk a mérnököknek, hogy min kellene változtatnunk, remélhetőleg ez egy nagy ugrás lesz számunkra.”