Borzalmasan indult bő egy hete a Formula-1-es Katari Nagydíj a Mercedes számára, hiszen Lewis Hamilton és George Russell már az első kanyarban ütközött. A hétszeres világbajnok rögtön ki is esett a versenyből, csapattársa ugyanakkor egy bokszlátogatás után a mezőny végéről zárkózott vissza egészen a negyedik helyig.
Bár a csapatrádióban Hamilton még arról beszélt, hogy Russell lökte ki őt, a felvételek visszanézése után teljes mértékben magára vállalta a felelősséget, majd később személyesen is elnézést kért a fiatalabb brittől.
A katari hétvégét a néhány héttel ezelőtti térdműtétje miatt otthonról követő csapatfőnök, Toto Wolff ez utóbbi hozzáállást emelte ki a rajtbaleset kapcsán a Mercedes austini sajtóelőzetesében:
„Az utolsó katari forduló a ’mi lett volna, ha’ esete. Csapatként sosem akarod azt látni, ahogy a két autód összeütközik. Frusztráló volt az asztalon hagyni rengeteg pontot, különösen annak fényében, hogy erős volt az autó tempója.”
„Ugyanakkor biztató volt azt látni, ahogy a versenyzők és a csapat reagáltak. Lewis és George is tudja, hogy a csapat az első, és sosem áll szándékukban ezt veszélyeztetni. Biztos vagyok benne, hogy mindannyian fejlődni fogni ebből. Most már Austinra fókuszálunk, hogy biztosan kihozzuk a legtöbbet az előttünk álló hétvégéből.”
Jön a Mercedes idei utolsó nagy F1-es fejlesztése
Ami az előttünk álló USA Nagydíjat illeti: a Mercedes szempontjából a legfontosabb az új padlólemez érkezése és kipróbálása lesz. Wolff is megerősítette, amit korábban a csapat szakemberei is elmondtak, hogy az újítás a 2024-es versenygép fejlesztése szempontjából is kulcsfontosságú:
„Mindig nagyszerű a Circuit of the Americas pályán versenyezni. Fantasztikus a légkör, a város pedig tárt karokkal fogadja az F1-et. A COTA az egyik legnagyobb kihívást jelentő modern pálya, és igazi izgalmat jelent a pilótáknak.”
„Egy módosított padlólemezzel fogunk érkezni, ami az utolsó jelentősebb fejlesztésünk, amelyet idén a pályára viszünk. Remélhetőleg jelent majd némi előnyt, de ami ennél is fontosabb, ez egy újabb mérföldkő a W15-ös fejlesztési irányvonalát tekintve.”
„A konstruktőri világbajnoki második helyért zajló csata még intenzívebbé vált az utóbbi versenyeken. Leszegett fejjel hajtunk tovább és a célunk, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük az előnyünk növelése érdekében” – tette hozzá Wolff a Ferrarival vívott csata kapcsán. Jelenleg a Mercedes 28 ponttal előzi a vörösöket a tabellán.