Bár már egyre közeledik a 2023-as Formula-1-es szezon vége, még mindig érkeznek kisebb-nagyobb fejlesztések bizonyos csapatokhoz. A jövő hétvégi USA Nagydíjra például a Mercedes is egy átalakított padlólemezzel érkezik.
Ennek azonban James Allison technikai igazgató szerint nem is elsősorban a konkrét teljesítmény-javítás lesz a célja – amely szintén kulcsfontosságú lehet a Ferrarival a konstruktőri világbajnoki ezüstéremért folyó harc szempontjából –, hanem sokkal inkább az, hogy megmutassa, jó úton járnak-e, ami kritikus a 2024-es versenygép fejlesztését tekintve:
„Remélhetőleg jelent némi köridőt számunkra. Az mindig előny. De leginkább azért lesz hasznos, mert megmutatja számunkra, hogy jó úton haladunk-e. Köridő tekintetében kicsi lesz a jelentősége: hasznos, de senki se számítson arra, hogy át fogjuk ugrani Maxot” – fogalmazott a szakember a Mercedes Katari Nagydíjat követő videójában.
„Úgy vélem, most már elég jól értjük, milyen téren gyengélkedünk, és dolgozunk azon, hogy ezeket orvosoljuk. Szerintem mindannyian viszonylag világosan látjuk, mit akarunk csinálni az autóval. Bár az idei bajnokságban nem mutattunk olyan látványos fejlődést, mint a McLaren, mégis a szezon során felmutattunk egy utat, amely világossá teszi, mit kell helyrehoznunk.”
Amiért duplán fontos a 2024-es F1-es autó
Lewis Hamilton nemrég arról beszélt, hogy a Mercedes számára minden eddiginél fontosabb lesz, hogy a téli időszakban nagyot lépjen előre a fejlesztések terén, hogy jelentősen közelítsenek a Red Bullhoz. Allison pedig arra is rámutatott, hogy mindez már csak azért is lényeges, mert a 2024-es autó határozhatja meg a 2025-öst is, amelynek fejlesztése közben már az új szabályok szerinti 2026-os versenygépre is kell erőforrást fordítaniuk:
„Fontos, hogy az új szezont jól kezdjük. De ez még az átlagosnál is jobban igaz, hiszen ahogy közeledik 2026, a 2025-ben megtervezendő autó tekintetében a 2025-ös versenygép nagy valószínűséggel a 2024-es autó közeli rokona lesz. Úgyhogy duplán fontos, hogy jól sikerüljön a 2024-es autó.”