Az elmúlt években hagyományossá vált, Abu Dhabi Nagydíj után tartott Pirelli-teszt elsősorban azért szokott érdekes lenni, mert ezen a gyakorláson vezetnek először új csapataik színeiben az átigazoló versenyzők. Annak ellenére, hogy a Formula-1-es szerződések jellemzően december 31-ig érvényesek, az istállók általában megteszik azt a gesztust, hogy korábban elengedik versenyzőiket új csapatukhoz, lehetővé téve a tesztszereplést Abu Dhabiban. A szerződés azonban ettől még nem válik semmissé, a kontraktus értelmében a csapatok feltételeket szabhatnak – ennek láttuk több példáját a keddi gumiteszten.
A leglátványosabb Fernando Alonso esete volt, a spanyol pilóta ugyanis „csupasz”, szponzorfeliratok nélküli Aston Martin AMR22-t vezetett. A versenygépen a 14-es rajtszám mellett csupán a márka logója és a Pirelli-felirat maradt fent, de minden más matricát eltávolítottak, még az orrkúpon levő kis brit zászlót is. A magyarázat természetesen a szerződés: hiába engedték el Alonsót új csapatához, papíron továbbra is az Alpine tagja – a francia gyártó pedig nem engedi, hogy az Aston Martin márkát és annak szponzorait népszerűsítse, amíg az év nem ér véget.
Alonso fekete overallt és álcafestésű sisakot viselt hasonló okból kifolyólag. A spanyol egyébként járt már ugyanebben a cipőben a múltban: 2006 végén, mikor még a Renault versenyzője volt, de már a McLarent tesztelte, szintén nem szerepeltek az autón a szponzorok.
Az Aston Martin új szerzeménye volt az egyetlen a teszten, aki csupasz autóval körözött – de másokat is korlátozott még élő szerződése. Nyck de Vries AlphaTauriján szerepeltek a szponzorok, de a versenyző nem a csapat overallját viselte, emellett pedig egyedüliként nem nyilatkozhatott a sajtónak a csapatváltók közül – ezt még Alonsónak sem tiltották meg. Mivel formálisan még mindig a Mercedes tartalékpilótája, az AlphaTauri saját csatornáin képeket sem publikált róla.
Pierre Gasly esete is érdekes, az AlphaTauritól Alpine-hoz érkező pilóta szintén gyári overallt viselt, sisakján azonban már ott díszelegtek az Alpine támogatói. A versenyző a The Race szerint elmondta, tulajdonképpen már az Alpine pilótája, de év végéig lesz még néhány kötelezettsége a Red Bull-lal és AlphaTaurival. Hozzátennénk, a csapatot váltók közül Gasly átigazolása során zajlott a legaktívabb együttműködés a két érintett istálló közül, hiszen a francia nem az AlphaTauri tudta nélkül egyezkedett, hanem az Alpine kivásárolta őt 2023-as szerződéséből – így sejthető volt, hogy Gasly irányában engedékenyek lesznek a Red Bullnál.
Tekintve az előzményeket meglepő, hogy Oscar Piastri teljes értékű McLaren-versenyzőként vett részt a teszten: az ausztrál teljes csapatfelszerelésben ült be a felmatricázott autóba. Pedig miután a McLaren és az Alpine az FIA szerződéseket felülvizsgáló bizottságánál követelte magának a versenyzőt, kevesen gondolták volna, hogy az őt tartalékként alkalmazó enstone-i istálló egyáltalán a tesztre el fogja engedni őt.
Végezetül Nico Hülkenberget is elengedte az Aston Martin, amely alakulatnak tartalékversenyzője volt két szezonon át – a német versenyző a Haas overallját viselte, amelyhez viszont fehér bukósisakot vett fel. Tekintve, hogy a német leigazolását csak múlt csütörtökön jelentette be a csapat, könnyen elképzelhető, hogy sisakot egyszerűen még nem volt idő előkészíteni.