Megjelent a Formula Podcast legfrissebb adása, benne az F1-es szezonzáró eseményeinek kibeszélésével, információkkal, méghozzá a helyszínről, hiszen kollégánk, Mészáros Sándor ezúttal is ott volt a paddockban. Részletek itt!
A nap legfontosabb híre az, hogy hivatalossá vált az, amit már szinte biztosra vehettünk: Daniel Ricciardo visszatér a Red Bullhoz. Az F1-es rajtrácsról kiszoruló ausztrál pilóta az energiaitalos istálló harmadik számú versenyzője lesz 2023-ban, de sokak szerint Sergio Perez helyére vár: a mexikóin komoly nyomás lehet jövőre úgy, hogy egy ilyen kaliberű versenyző lesz majd ott a háta mögött. Az exvilágbajnok Damon Hill szerint is elképzelhető, hogy Ricciardo pozícióba kerülhet Perez kárára.
A Pirelli közben kifejlesztett egy hatodik gumikeveréket is, érkezik a C0 elnevezés. Az új keverék azonban nem ez, hanem a C1 lesz, átmenetként az eddigi első és második keménységi szint között – a korábbi C1-et pedig C0-ra keresztelik. Azért választották a nullás számot, hogy ne kelljen minden keveréket átnevezniük. Részletek itt!
Térjünk át a Ferrari, ugyanis Mattia Binotto csapatfőnök (akinek a széke erősen inoghat mostanában) több érdekes dolgot is mondott. Binotto egyrészt beszélt Sebastian Vettelről, akivel kapcsolatban azt mondta, hogy kudarcot vallottak: mint mondta, a német klasszis vb-címért igazolt Maranellóba, de ezt nem sikerült összehozniuk, akárhogy próbálkoztak.
Ugyanakkor arról is beszélt, hogy a Ferrari miért marad le idén a fejlesztési versenyben. A Scuderia az év elején még nagyon gyorsnak tűnt, de a szezon második felére nem hogy a Red Bullt nem tudta megszorítani, de a helyszínek többségén a Mercedes is utolérte, itt-ott már meg is előzte az olasz istállót. Binotto szerint hamar átváltottak a 2023-as autóra, ez is visszavetette őket idén, a szavai itt olvashatók!
A Pirelli statisztikái szerint ugyanis míg tavaly összesen 599 előzést produkált a mezőny 22 forduló alatt, addig idén ez a szám már 785-re nőtt. Ez 31 százalékos növekedést jelent, ami jelentősnek mondható. Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke hangsúlyozta: a statisztikába csak a tényleges előzéseket vették bele, a bokszkiállás miatti helycseréket vagy a kiesés miatt történő pozíciójavításokat nem. Részletek ide kattintva!
Toto Wolff az idei szezon során többször is hangsúlyozta, hogy mivel a Mercedes nem a bajnoki címekért küzd, így nem számít, hogy mi történik házon belül, többször is felmentette Lewis Hamiltont a George Russellhez képest kevesebb megszerzett pont ellenére. Hamilton végül az időmérőkön legyőzte csapattársát, de a tabellán mögötte végzett, Wolff viszont ismét kiemelte: ez nem számít.
Történt egy-két dolog még a keddi teszttel kapcsolatban is: kiderült, hogy miért körözött csupasz Aston Martinnal Fernando Alonso, nagyon bizakodó volt az Alpine-nal kapcsolatban Pierre Gasly, míg az F1-be visszatérő Nico Hülkenberg bevallotta, hogy elfáradt a munkában.
Említsük meg a világbajnok Max Verstappent, akit a 2016-os győztes Nico Rosberg is méltatott. A német fenomenálisnak nevezte a Red Bull-pilóta teljesítményét.
Szintén Verstappen: a Forbes szerint ő kereste idén a legtöbb pénzt az F1-ben. A pilóták toplistája itt megtekinthető!
Felmerült, hogy törölhetik a Kínai Nagydíjat, fél év után távozik az FIA-tól a Mercedestől érkezett sportért felelős főtitkár, Max Verstappen pedig elmondta, hogy jövőre is megtartja az 1-es rajtszámot.
A végére pedig két magyar siker: egyrészt még egy honfitársunk kap lehetőséget a MotoGP előszobájában, másrészt a Portimaóban zajló gokartos Rotax Világdöntő időmérőjén Kovács Zsombor a negyedik helyet érte el. Részletek itt!