DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Hülkenberg elismerte: elfáradt a tesztnap végére

A Haasszal visszatérő német F1-es versenyző nem tagadta, hogy fizikailag kimerült a keddi körözés végére – viszont ez és a délelőtti műszaki gondok ellenére is úgy érzi, gyorsan visszarázódott.

Nico Hülkenberg legutóbb 2019-ben futott teljes szezont a Formula-1-ben, ám azóta néhány alkalommal rajthoz állt beugróként a Racing Point és az Aston Martin színeiben, amikor egy versenyző elkapta a koronavírust: legutóbb például az idei szezon első két futamán helyettesítette Sebastian Vettelt. 2023-ban azonban ismét teljes állású versenyző lesz, miután a Haas mellette tette le a voksát Mick Schumacherrel szemben, így ő lesz Kevin Magnussen új csapattársa.

Az Abu Dhabiban rendezett keddi tesztnap során Hülkenberg be is ülhetett a Haasba – és ahogy azt várni lehetett, megérezte a kihagyást fizikailag a pilóta: „Nemcsak a nyakamról van szó, az egész testemről. Nehéz és kemény volt, a nap vége felé éreztem, hogy fáradok, de erre számítottam is” – idézi őt a The Race szaklap.

hulkenberg-haas-teszt-abudhabi-1



„Ez emlékeztet rá és megmutatja újra, milyen intenzitást nyújtanak ezek az autók, s ha ehhez hozzávesszük a futamot, a versengést, az megint egy másik történet. De megvan a tervem, és tudom, mit kell tennem” – fogalmazott Hülkenberg.

Bár délelőtt egy műszaki hiba miatt leállt alatta a Haas és több óráig a bokszban rostokolt utána, végül így is 110 kört tett meg a VF-22-essel a német, aki a reggeli problémák ellenére is úgy érzi, nem szembesült semmi váratlannal a teszt során:

„Úgy vélem, elég gyorsan alkalmazkodtam és hamar komfortosan éreztem magam. Igen, tény, hogy más autónak érződik: már akkor igaz ez, amikor beindítják és életre kel a motor, és amilyen rezgéseket érzel az erőforrás irányából, az minden esetben más. De úgy érzem, elég gyorsan hozzászoktam.”

Hülkenberg hangsúlyozta: természetesen főként azon volt a hangsúly, hogy az ülést és minden egyebet hozzá igazítsanak az autóban. „Dolgoztunk, és éreztem még korlátok, de ez nem volt váratlan. Egyelőre ez nem a köridőről szól. Az olyan alap dolgok, mint a komfortérzet, párhuzamosan történik, de a lényeg a teljesítmény: hol tudunk jobban teljesíteni, hol tudunk gyorsabbak lenni? Ezt kell jól kiszűrnünk, hogy aztán ezeken dolgozhassunk. Nyilván jövőre ismét új autók lesznek, amelyek újfent megkavarják kicsit a dolgokat. Meglátjuk, mivel fogunk rendelkezni, amikor elkezdjük a munkát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: