DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A versenyzők válaszokat várnak az FIA-tól

A pilóták egyöntetűen vallják, hogy nem lenne szabad beavatkozó járművet a pályára vezényelni addig, amíg a pilóták az aszfaltcsíkon köröznek. Vettel már Szingapúrt követően is rávilágított a témára.

Veszélyes incidensnek lehettünk szemtanúi a Japán Nagydíjon, amikor Carlos Sainz balesetét követően a pályamunkások egy traktor segítségével próbálták eltávolítani a spanyol összetört Ferrariját. A mezőny nagy része a safety car mögött, alacsony sebességgel haladva ment el a beavatkozó jármű mellett, Pierre Gasly azonban szárnycseréjét követően éppen a mezőnyt próbálta utolérni nagy tempóban, amikor a baleset helyszínén szembesülnie kellett a pályán lévő járművel. Az esetet követően a francia feldúltan és zaklatottan vette tudomásul a versenyirányítás akcióját, amely éppen azon a pályán történt, ahol 8 évvel ezelőtt Jules Bianchi tragikus kimenetelű balesete is lejátszódott. A Marussia francia versenyzője akkor épp egy hasonló munkagép alá csapódott be hatalmas sebességgel, ezért a mai incidens különösen fájdalmas emlékeket ébresztett a pilótákban és a szurkolókban egyaránt.

A pilóták közül Lando Norris és Sergio Perez például mér a megszakítás közben egyértelművé tették az álláspontjukat a közösségi médiában, a kockás zászlót követően azonban a mezőny többi tagja is elmondta véleményét a veszélyes szituációról. „Nem is kell visszamennünk 2014-ig, mind tudjuk, hogy az akkori eseményeket követően ennek nem is kellene kérdésnek lennie. Lényegtelen, hogy milyen sebességgel körözünk, nem lenne szabad egy munkagépet a pályára engedni, amíg mi is ott tartózkodunk” – mondta Daniel Ricciardo, aki a 2014-es futamon is ott volt a rajtrácson.



A pilóták szövetségének (GPDA) igazgatójaként tevékenykedő George Russell szerint az FIA magyarázattal tartozik a versenyzőknek a történtekért: „Mindannyian beszélni fogunk az FIA-val. Számunkra ez teljesen egyértelmű: nem akarunk traktorokat a pályán látni. Ha pedig mégis szükség van rá, akkor piros zászlóval szakítsák meg a versenyt. Szerintem volt is szó erről az egyik megbeszélésen, mert Szingapúrban is bent volt egy jármű Tsunoda baleseténél a safety car alatt, amikor éppen elérkeztünk az esőgumik és slickek közötti váltóponthoz. Egyértelművé tettük, hogy nem szeretnénk, ha megismétlődne az eset. Egy héttel később, valamint a helyszín szomorú történelmét ismerve meglehetősen csalódást keltő, ami történt” – idézi a Mercedes pilótáját a MotorsportWeek.

Alex Albon megerősítette Russell szavait, szerinte Sebastian Vettel volt az, aki szóba hozta a problémát: „Beszéltünk már erről, mert hasonló eset történt Szingapúrban is. Nem vagyok biztos benne, de azt hiszem Seb hívta fel erre a figyelmet korábban a héten. Mind tudjuk, mi történt itt néhány évvel ezelőtt, és véleményem szerint az emberek nem értik, hogy a mi helyzetünkben ez mekkora veszélyt is jelent. Biztos vagyok benne, hogy az FIA komolyan foglalkozni fog a kérdéssel a következő versenyhétvége előtt” – véleményezte a szituációt a Williams thai versenyzője.

A legominózusabb mondatok Fernando Alonso száját hagyták el, a spanyol ugyanis elárulta, hogy ő nem is látta a pályán lévő munkagépet: „Gyakorlatilag nem beszélhettünk olyanról, hogy láthatóság. A biztonsági autó mögött nem is láttam Carlos autóját vagy a traktor. Rossz pillanata volt ez a versenynek. Azért vagyunk itt, hogy segítsük az FIA munkáját, de 2014-et követően megállapodtunk, hogy ehhez hasonló nem fordulhat elő soha többé. Ma viszont újra megtörtént, ezért együtt kell dolgoznunk, hogy ez legyen a legeslegutolsó alkalom” – mondta a kétszeres világbajnok. A Szövetség már jelezte, hogy vizsgálatot indít az ügyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: