Pénteken tette közzé legújabb, TD22A névre hallgató technikai direktíváját a Nemzetközi Automobil Szövetség, melynek értelmében a Magyar Nagydíjtól kezdve lelassítják a kerékcseréket. A szerelőknek tartani kell egy bizonyos limitet a reakcióidő tekintetében, nem lehet például 15 századmásodpercnél hamarabb jelezni, hogy elkészültek egy részfeladattal, és az autó is csak két tizedmásodperc átfutási idő után indulhat útjára.
A módosításnak hivatalosan biztonsági okai vannak, az FIA azt szeretné ezzel kiküszöbölni, hogy bárki hibásan rögzített kerékkel hagyja el a bokszutcát. Az aggály többek között a Red Bull rekordsebességű kiállásai láttán merült fel, és a csapat természetesen hangot is adott ennek, azzal vádolva a szövetséget, hogy csak őket akarják hátráltatni.
Időközben több kollégájuk is kiállt mellettük, kritizálva az FIA-t, amiért évközbeni, önkényes szabályváltozásokkal igyekszik beleszólni a sport életébe. A Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies például kijelentette, szerinte jobb lenne, ha beavatnák a csapatokat, mielőtt ilyen jellegű kérdésekben határoznak. „Ez eléggé váratlanul jött. Szerintem jobb lenne, ha le tudnánk ülni az FIA-val és a csapatokkal megbeszélni ezeket ahelyett, hogy meglepetésszerűen megkapjuk a szezon közepén a technikai direktívát” – nyilatkozta Mekies. „Nyilván értjük, miért van, de jó lenne először egyeztetni.”
Az Alfa Romeo főnöke, Frederic Vasseur osztotta kollégája álláspontját, egyúttal aggasztónak nevezte az FIA módszereit. „Technikai direktívákon keresztül irányítani az F1-et egyértelműen nem a jó irány” – kezdte. „Ott az egész téli szünet, hogy felkészüljünk. A kerékcserék ugyanolyanok, mint tavaly, ha változtatni akartak volna, már tavaly is megtehették volna. Most csak kapkodunk a biztonságra hivatkozva. Nem hiszem, hogy ez a biztonságot szolgálja.”
Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi ennél is tovább ment, szerinte a sportág mostmár tényleg kezd túlszabályozottá válni. „Mindig alkalmazkodunk a szabályokhoz, amire persze az FIA még több szabályozással reagál. Végül is így fejlődött ez a sport.”
Az FIA továbbra is azzal védekezik a vádak ellen, hogy inkább legyenek szigorúbb szabályok, minthogy utána egy baleset esetén a kritikák kereszttüzébe kerüljenek a tétovázás miatt.