Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 19. kedd
F1

Bepukkant a Red Bull-Honda vezére

A csapat ellen irányuló támadásként értékeli a bokszkiállások lelassítását megcélzó, az FIA által kiadott technikai direktívát a Red Bull-Honda – jelentette ki az alakulat vezetője, Christian Horner.

Ahogyan arra számítani lehetett, fokozta a feszültséget a bajnoki titulusért harcoló Red Bull-Honda és Mercedes között az a technikai direktíva, amely a Magyar Nagydíjtól lép életbe és lassítja majd a bokszkiállásokat. A TD22A jelű előírás célja az, hogy az autók ne indulhassanak el rosszul felhelyezett vagy meghúzott kerékanyával, veszélyhelyzetet teremtve. Ezt a felhasználható rendszerek korlátozásával, valamint a műveletet végző személyzet reakcióidejének szenzoros ellenőrzésével kívánják megvalósítani. Mivel a kerékcsere befejezése utánra a direktíva előír egy 0,2 másodperces várakozást is az autónak indítása előtt, biztosan befejeződik a kerékcsere-világrekordok korszaka.

 horner-2021-portre1



Ezen a fronton az utóbbi években a Red Bull-Honda volt a király: az energiaitalosok tartják a világcsúcsot, a 2019-es Brazil Nagydíjon 1,82 másodperc alatt cserélték le Max Verstappen kerekeit, ráadásul idén az évad eddigi hét versenyéből öt ízben az övék volt a leggyorsabb kerékcsere. Ahogyan arra számítani lehetett, a Mateschitz-csapatnál ellenük irányuló támadásként értékelik az FIA lépését, Christian Horner csapatfőnök a Stájer Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján kőkemény kritikát fogalmazott meg.

„A technikai direktíva roppant terjengős és szinte azt a kérdést is fel kell tenni, hogy valóban változtat-e a szabályon” – kezdte a véleménye kifejtését Horner. ” Úgy gondolom, hogy eléggé versenyképesek vagyunk, a miénk a bokszkiállások világcsúcsa, a legtöbbször a miénk a leggyorsabb kiállás és ez nem véletlen. Éppen ezért érzem ezt kiábrándítónak. A csapatok felelőssége gondoskodni arról, hogy az autó biztonságos legyen, a kerékanya rögzítéséért járó büntetés pedig az, hogy azonnal meg kell állítani az autót, szóval az már önmagában is egy brutális büntetés, ha nincs mind a négy kerék biztonságosan felhelyezve. Azt, hogy ez a technikai direktíva mi célt szolgál, abban nem vagyok teljesen biztos, mert szerintem nagyon bonyolult ez az egész. Természetesen, amikor versenyhelyzetben vagy és nem tudnak legyőzni, akkor a leginkább logikus lépés az ellenfelek részéről az, hogy megpróbálnak lelassítani, itt pedig pontosan ez történik.”

 E0xqyvWWYAIhJZQ

Jean Todt, az FIA elnöke a Francia Nagydíj hétvégéjén arról beszélt, hogy reményei szerint botrányoktól és vitáktól mentes lesz a világbajnokság, azonban a világszervezet mostani lépése jócskán felkavarta az indulatokat. A hátsó szárnyak hajlékonyságának ellenőrzésére vonatkozó, épp a Paul Ricardon életbe lépett technikai direktíváról köztudott, hogy az energiaitalosok miatt született meg, s szakmai vélemények szerint a Red Bull-Hondát sújtotta leginkább a guminyomás ellenőrzésének változásával kapcsolatos direktíva is. Horner természetesen utalt is a különféle intézkedésekre: „Látható, hogy elég sok célirányos dolog van velünk kapcsolatban jelenleg. Ez annak köszönhető, hogy versenyképesek vagyunk. Borzalmasan sok energia megy abba, hogy megpróbálják lassítani az autónkat, jelen pillanatban tényleg ez történik, de ez van akkor, amikor versenyképesek vagyunk. Hozzá vagyunk szokva, szóval nincsenek álmatlan éjszakáim emiatt” – fogalmazott a csapatfőnök.

Szakmai berkekben arról pletykálnak, hogy ez a bizonyos új direktíva is a Mercedes közbenjárására született meg. Toto Wolff, a bajnokcsapat vezére a felvetésre csupán annyit válaszolt, hogy más ügyben fordultak az FIA-hoz: „Megkérdeztük az FIA-t egy biztonsági mechanizmusról az egyik általunk használt rendszerrel kapcsolatban, továbbá arról, hogyan lehetne azt optimalizálni. Ez történt, nagyjából három vagy négy héttel ezelőtt. Hogy ez indította volna el a folyamatot? Talán, de nem tudom pontosan” – mondta a Mercedes-főnök, aki természetesen amellett tette le a garast, hogy a szóban forgó technikai direktíva alkalmazása üdvös, mert a biztonság minden másnál fontosabb a kerékcseréknél is.

 E4uu3MgWQAgjTQo

Wolff szerint a hibrid éra 2014-es kezdete óta legyőzhetetlen csapatnál biztonsági okokból eddig is némi ráhagyással hajtották végre a kerékcseréket, ami szerinte magyarázattal szolgál arra is, hogy a Mercedes miért nem produkált világraszóló eredményeket ezen a fronton. „Egy gyors bokszkiállás nagyon jól mutat, de nem vagyok róla teljesen meggyőződve, hogy ekkora teljesítmény-különbséget tudna eredményezni, mert itt csupán egy vagy két tizedről beszélünk, nem pedig a leglassabb vagy a leggyorsabb kiállásról” – mondta az osztrák szakember.

A hétvégi Stájer Nagydíj előtt Max Verstappen 131 ponttal vezeti az egyéni bajnokságot, 12 egységgel megelőzve a címvédő Lewis Hamiltont, míg a konstruktőri tabellán a 215 pontos Red Bull-Honda 37 ponttal előzi meg a Mercedest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?