DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Kukázni kell Bottas autójának egyes részeit

A Mercedes vezető pályamérnöke szerint az erőforrás bizonyos elemei is javíthatatlanok, így kihívás lesz megfelelő alkatrészeket szállítani Portimaóba. Shovlin beszélt a finn küszködéséről is.

Valtteri Bottas imolai futamának a George Russell-lel való látványos ütközés vetett véget. Míg a finn megúszta sérülés nélkül a balesetet, a Mercedeséről ugyanez nem volt elmondható: Toto Wolff már közvetlenül a verseny után is úgy fogalmazott, hogy alighanem „leírhatják” az autót, amit a költségkorlátozások közepette eléggé aggasztónak nevezett. Most, néhány nappal később Andrew Shovlin, a világbajnok istálló vezető pályamérnöke a Mercedes egyik videójában árulta el, hogy Bottas W12-esének egyes részei valóban helyrehozhatatlanok:

bottas-imola-crash-car-dppi



„Bármennyire is szeretjük az autónkat, Valtterit még jobban szeretjük, és örömmel láttuk, hogy igazából egy kis térdhorzsolással kiszállt az ütközés után” – jegyezte meg Shovlin. „Nagy baleset volt, 30 g-t is láttunk az adatokban a fallal való találkozása során. Sajnos az autó nem úszta meg ennyivel, elég jelentős kár érte. Sikerült egy nagy részét visszaszállítunk az Egyesült Királyságba, az erőforrást eljuttatok Brixworth-be, ahol alaposan átvizsgáljuk, és végigmegyünk azokon a részeken, amelyeket talán meg tudunk menteni. Sajnos elég sok része javíthatatlan, így terveket kell készítenünk logisztikai szempontból, hogy megfelelő alkatrészeket szállítsunk Portimaóba a jövő hétvégére, hogy mindkét autónk a megfelelő specifikációval tudjon futni.”

Felmerül persze a kérdés, hogy Bottas mit keresett egyáltalán olyan pozícióban, hogy egy Williams támadhatta: nem elég, hogy az időmérőn csak a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, a futam első felében sem tudott felzárkózni. Shovlin arról is beszélt, hogy szerinte minek volt köszönhető a finn szenvedése:

„Valtteri nehezen tudott közel kerülni a többi autóhoz az intermediate gumikon, küszködött az abroncsok üzemi hőmérsékleten tartásával, s ez főként a futam első szakaszában tapadáshiányban nyilvánult meg. Főleg Valtteri esetén láthattunk, hogy ha egy előzéshez megfelelő közelségbe akart kerülni, jelentősen csökkent az első tapadás, így nem tudta olyan közelről követni az előtte állót, hogy előzést indíthatott volna. A másik tényező, hogy a középső szakaszban nem lehetett használni a DRS-t. Márpedig szélárnyékba kerülve és a DRS-t nyitva csupán ennek a kettő kombinációval hat tizedmásodpercet lehet nyerni. Szóval ez nem volt elérhető akkor Valtterinek, míg Lewisnak később igen, de a fő szempont az autó egyensúlya volt, az alulkormányzottság, ami akkor jelentkezett, amikor közel került egy másik autóhoz, és emiatt nem tudott eléggé közel kerülni egy támadás indításához.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: