Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 19. hétfő
F1

Csökkentené a győzelmek értékét a fordított rajtrács

Ez az elsődleges aggodalmuk az F1-es versenyzőknek, akik egyöntetűen azt vallják: nem ez lenne a helyes módja annak, hogy izgalmat csempésszenek a futamokba. Sainz azért egyszer kipróbálná.

Pierre Gasly váratlan monzai győzelme után ismét napirendre került a fordított rajtrácsos versenyek ötlete a Formula-1-ben: egész konkrétan olyan elképzelés merült fel, miszerint időmérő edzés helyett olyan viadalok döntenének a vasárnapi futam rajtrsorrendjéről, amelyen a pilóták a vb-tabella állása szerinti fordított sorrendben indulnának el. Ezt az ötletet már többen is kritizálták az F1 világából, s az Orosz Nagydíjat megelőző, csapatonkénti sajtótájékoztatón – amelyen online formában a Formula.hu is részt vett – ugyancsak előkerült a téma.

monza-start-f1-dppi



„Én csak amiatt aggódok, hogy ha beleteszünk egy ilyen mesterséges elemet és ezzel kavarjuk meg a mezőnyt, s így minden versenyzőnek lesz F1-es győzelme, akkor megmarad-e annak az értéke azon a szinten, mint ahol most van” – mutatott rá Daniel Ricciardo. „Ezek az én fenntartásaim. Persze nehéz, mert mind izgalmasabb versenyeket akarunk, de szerintem meg kell maradnia annak az értékének, hogy valaki magasba emelheti a legnagyobb trófeát. És szerintem ez valamelyest csökkenne a fordított rajtráccsal.”

A renault-shoz hasonló gondolatokat fogalmazott meg Sergio Perez is: „Láttam Toto Wolfftól egy megjegyzést, hogy az F1 nem pankráció. Egyetértek. Szerintem az F1 problémája a csapatok közötti különbségekben rejlik, és azon dolgoznak keményen, hogy ezt megoldják 2022-re, és remélhetőleg ez meg is történik. Nem hiszem, hogy a Formula-1-nek szüksége lenne egy ilyen mesterséges dologra, hogy megkavarja a versenyt. Nem hiszem, hogy egy fordított rajtrácsos győzelem ugyanolyan érzés lesz, mint most egy nagydíjsiker. Nem gondolnám, hogy ez jó ötlet lenne a sport szempontjából.”

Max Verstappen egy másik érvet is felsorakoztatott a fordított rajtrácsos versenyek ellen: feltette a költői kérdést, hogy miért költene valaki milliókat azért, hogy a leggyorsabb autót fejlessze, ha utána a mezőny végére küldenék. „Nem tetszik. Ez egy mesterséges dolog, amivel show-t akarnak generálni, de szerintem a Formula-1 nem erről szól” – jelentette ki a Red Bull-os. „Egyszerűen nem jön be. A gyors autóknak kell az élen lenniük. Ezért dolgozik mindenki, szóval miért próbálnák meg manipulálni a show-t? Persze lehet, hogy végső soron ugyanott végeznének az autók, de egyszerűen nem erről szól az F1. Ennek a nyers teljesítményről kell szólnia, ezért dolgozunk. A legdominánsabb és legversenyképesebb csapat akarunk lenni, és az első sorból akarunk indulni.”

Egyedül Carlos Sainz fogalmazott úgy, hogy a fenntartásai ellenére azért kíváncsiságból kipróbálná: „Nekem kettős érzéseim vannak, nem tudok dönteni. Kicsit azért kíváncsi vagyok, mi történne az F1-ben fordított rajtrácsos versenyekkel. Megvan bennem a kíváncsiság, hogy egyszer kipróbálhatnánk, hogyan működik, miképp kavarja meg a dolgokat és úgy összességében mi történne az F1-gyel ezzel a formátummal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?