Nincs hova rejtegetni tovább a versenyautót, holnap Barcelonában megkezdődik a felkészülés a 2020-as Formula-1-es szezonra, de az idény első futama is már kevesebb, mint egy hónapnyi távolságra van. A köridőkből és a napi legjobb eredményekből sokan kicsit túl sok következtetést vonnak le, ahogy ez az elmúlt években fényesen bebizonyosodott.
A Ferrari-rajongók számára a tesztelési időszak és a szezonnyitó között eltelt idő a hatalmas reménykedésről szólt az utóbbi években. Az elmúlt négy évben mindig a Scuderia valamelyik pilótája végzett az összesített eredménylista élén Barcelonában. Utána azonban Melbourne-ben a Mercedes mindig előhúzta valós tempóját a cilinderből, amit előtte végig rejtegetett.
2019-ben az SF90-es igazán biztatóan mozgott és a legjobb köridő tekintetében is egyértelműen és konstans verte a Mercedeseket, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas látványosan megbújt a középmezőnyben. Sejthető volt, hogy az Ezüst Nyilak szándékosan nem mutatják meg valódi erejüket. Valóban így lett, Ausztráliában az időmérő edzésen porrá verték a riválisokat és a futamon is simán arattak kettős győzelmet úgy, hogy Hamilton autója még részben sérült is volt.
De vissza a tesztidőszakhoz! Tavaly Hamilton a második héten egyetlen napra azért odapakolt az autónak, az összetett eredménylistán így csak három ezreddel maradt el a leggyorsabb, Sebastian Vettel mögött a második héten. 2018-ban Hamilton tizenegy futamgyőzelmet aratva biztosította be ötödik világbajnoki címét, nagy fölénnyel. A szezon előtti teszteken mindössze hetedikként végzett az összetett tabellán, majdnem egy teljes másodperccel elmaradva a Ferraritól.
Az elmúlt öt szezon leggyorsabb kört teljesítő csapata a téli teszteken:
2019 – SCUDERIA FERRARI
2018 – SCUDERIA FERRARI
2017 – SCUDERIA FERRARI
2016 – SCUDERIA FERRARI
2015 – MERCEDES
Egyértelműen arra utalnak az adatok, hogy a Mercedes egyszerűen nem összpontosít a tesztelés során az egykörös tempóra, sokkal inkább a közepes keverékű abroncsokat igyekszik kiismerni és rengeteg adatot gyűjteni. 2018-ban és 2017-ben is 1000 kör felett teljesítettek, míg a Ferrari „csak” kilencszáz körül, a Red Bull pedig mindig nyolcszáz alatt maradt.
A Mercedes megbújásán kívül azért a téli tesztek az általános erőviszonyokról azért adnak egy megbízható képet, de nem feltétlenül biztos, hogy ez mindenkinél így is lesz a szezon során. A legjobb példa a Haas tavalyi teljesítménye, Barcelonában még a negyedik erőnek tűnt az amerikai istálló, végül egy rendkívül szenvedős évad végén messze lemaradva csak a kilencedik helyen végzett.